eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPłonący elektryk
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 48

  • 41. Data: 2017-06-15 19:41:57
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:
    > W dniu 15-06-2017 o 19:19, Pszemol pisze:
    >>
    > W Lodzi w tramwaju dostal zwarcie
    >>> akumulator trakcyjny. Taki zwykly 12 V z dwiescie amperogodzin. Wyrwal
    >>> podloge i zniszczyl fotel na ktorym ktos siedzial. Pasazer z powazymi
    >>> obrazeniami nog zostal przewieziony do szpitala.
    >>>
    >>
    >> Samochody elektryczne mają mniejszy akumulator niż tramwaj :-)
    >
    >
    > W sensie że mniejszy niż 200 Ah?
    > Ile przejechałbyś na takim, 1 km czy mniej?
    >

    Przeczytałem 200 kWh ;-)


  • 42. Data: 2017-06-15 20:07:48
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy Ty jestes idiota ze nie potrafisz przez dwie minuty zapamietac co czytales? Chyba
    tak bo napisalem ze to byl nieduzy trakcyjny akumulator. Pewno jeden z kilku jakie sa
    w tramwaju ale to byl jeden.


  • 43. Data: 2017-06-15 20:21:59
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak istnieje tlenek helu to znaczy ze wszystkie pierwiastki sa palne. To i zelazo sie
    pali. Od przegrody ogniowej wymaga sie nie zeby byla niepalna ale zeby nie przepalila
    sie w jakims okreslonym dla zastosowania czasie. Zelazo a w zasadzie stal bedzie przy
    podobnej grubosci o wiele lepsza przegroda ogniowa niz aluminium. Chociazby dlatego
    ze temperatura topnienia aluminium to ok 650 stopni a stali od 1300 stopni do prawie
    2000 stopni.


  • 44. Data: 2017-06-15 20:30:39
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Jak istnieje tlenek helu to znaczy ze wszystkie pierwiastki sa palne. To
    > i zelazo sie pali. Od przegrody ogniowej wymaga sie nie zeby byla
    > niepalna ale zeby nie przepalila sie w jakims okreslonym dla zastosowania
    > czasie. Zelazo a w zasadzie stal bedzie przy podobnej grubosci o wiele
    > lepsza przegroda ogniowa niz aluminium. Chociazby dlatego ze temperatura
    > topnienia aluminium to ok 650 stopni a stali od 1300 stopni do prawie 2000 stopni.
    >

    To postaraj się o tym pamiętać jak będziesz projektował swoje samochody
    elektryczne :-)


  • 45. Data: 2017-06-15 21:59:59
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Pomyliło Ci się z magnezem. W sumie błąd niewielki, z magnezu widziałem
    wykonane podzespoły w samochodzie, np: mocowanie kolumny kierownicy.
    Przepięknie się pali. Zapaliłem kawałek wieczorem, to szybko
    zasypywałem, żeby sąsiedzi nie wezwali służb :)

    Irek.N.


  • 46. Data: 2017-06-16 15:54:29
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Jun 2017 10:10:49 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > Elektryk bedzie sie inaczej palil niz taki na benzyne. Zapalenie sie
    > benzyny w zbiorniku jest prawie niemozliwe jesli nie dojda czynniki
    > zewnetrzne typu przestrzelenie zbiornika najlepiej amumicja
    > zapalajaca.

    A wystarczy kamien na drodze to przedziurawienia ?

    > Teraz w zbiornikach sa smarowane benzyna pompki z
    > iskrzacymi silnikami komutatorowymi i sie zbiorniki nie pala.
    > Benzynowe pala sie od strony silnika.

    Ale teraz i zbiornik potrafi byc z plastiku :-)

    Fakt - malo jest tych pozarow benzynowych aut, wrecz bardzo malo.
    No ale pozarow laptopow czy telefonow tez bardzo malo :-)

    > Co innego jak w elektryku zrobi sie zwarcie i zacznie
    > sie palic akumulator. Energia liczona w megawatach zostanie
    > uwolniona w bardzo krotkim czasie. W Lodzi w tramwaju dostal
    > zwarcie akumulator trakcyjny. Taki zwykly 12 V z dwiescie
    > amperogodzin. Wyrwal podloge i zniszczyl fotel na ktorym ktos
    > siedzial. Pasazer z powazymi obrazeniami nog zostal przewieziony do
    > szpitala.

    A znasz wiecej szczegolow ?
    Bo to raczej niemozliwe, np czemu mialby wyrwac podloge.
    [W litowym akumulatorze moze byc gorzej].

    Za to jak sie korki zapchaly, wodor w srodku sie wytwarzal, w koncu
    wybuchl, to rozne rzeczy mogly sie zdarzyc.

    J.


  • 47. Data: 2017-06-16 18:41:40
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiecej szczegolow szukaj w dzienniku lodzkim sprzez pietnastu dwudziestu lat. Jakos w
    tym czasie przestalem kupowac gazety.


  • 48. Data: 2017-06-16 23:04:17
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    ...
    W Lodzi w tramwaju dostal zwarcie akumulator trakcyjny. Taki zwykly 12 V z
    dwiescie amperogodzin. Wyrwal podloge i zniszczyl fotel na ktorym ktos
    siedzial. Pasazer z powazymi obrazeniami nog zostal przewieziony do
    szpitala.
    ---
    A nie poleciał od razu do nieba ? :-)

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: