  • 21. Data: 2017-06-14 16:46:58
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Tue, 13 Jun 2017 20:34:12 -0000 (UTC), Pszemol

    > No po prostu sensacja. Każdy argument dobry do kompletu aby udowodnić że
    > elektryki to zło. Jak mojej matce się ZAZ zapalił, ot, stojąc na
    > skrzyżowaniu, to nikt krwa o tym w gazetach nie napisał. ;(

    Otóż to.

    Nie wiem czemu ich tak dupa strasznie boli jak czytają o elektrycznych
    autach... o tso chodzi??

  • 22. Data: 2017-06-14 19:53:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-14 o 16:02, Janusz pisze:

> [...]
    iazda-top-geara-miala-powazny-wypadek-1

    > Zwykłe też się palą
    > http://www.nasygnale.bielsko.biala.pl/aktualnosci/35
    127/pozar-auta-na-parkingu-foto

    Biorąc pod uwagę ilość zwykłych to procentowo pali się mniej.
    A sam osobiście pamiętam jak zachwalali że bezpieczeństwo
    i brak łatwopalnej bomby w zbiorniku paliwa.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2017-06-14 19:55:51
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > A teraz to bedzie ciekawie, bo chemia byla w gimnazjum, a w
    > podstawowkach nie bylo sal chemicznych.

    No to już wiadomo, że J.F. to pomiot gaiertycha...

    > A pokazywali ci w szkole, jak sod reaguje z woda ? Mnie chyba nie.

    Sod? Nie ma takiego w tablicy Mendelejewa.
    Masz na myśli wodę sodową?

    --
    'Tom N'

  • 24. Data: 2017-06-14 19:57:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Jun 2017 14:46:58 -0000 (UTC), Pszemol

    > Nie wiem czemu ich tak dupa strasznie boli jak czytają o elektrycznych
    > autach... o tso chodzi??

    Taka mentalność. Ci co palą węglem i drewnem aby się ogrzać w domu mają
    podobne uczulenie na używanie do tego celu prądu. Znam też takich, co się
    zapierają, że potrawy przygotowane na palniku gazowym smakują lepiej niż te
    z indukcji. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2017-06-15 00:49:03
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-06-14 o 19:55, 007 pisze:

    > Masz na myśli wodę sodową?

    Woda sodowa jest na tablicy?

  • 26. Data: 2017-06-15 10:33:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.06.2017 o 20:44, RadoslawF pisze:
    > A miało być tak bezpiecznie.
    Kiedyś, jak się bawiłem modelami zdalnie sterowanymi widziałem, jak się
    pali bateria litowa wielkości pudełka zapałek.
    Nie chcę wiedzieć, jak się pali 200-kilogramowa bateria w samochodzie.
    https://youtu.be/AAZ62tUtc0w?t=8s
    Jacek

  • 27. Data: 2017-06-15 15:35:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
    > pali bateria litowa wielkości pudełka zapałek.
    > Nie chcę wiedzieć, jak się pali 200-kilogramowa bateria w samochodzie.

    Jest mniej więcej tak samo niebezpiecznie jak w przypadku innego pożaru
    paliwa.

  • 28. Data: 2017-06-15 16:23:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-15 o 15:35, Pszemol pisze:

    > Jest mniej więcej tak samo niebezpiecznie jak w przypadku innego pożaru
    > paliwa.

    A wiesz to na podstawie ?

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2017-06-15 16:36:54
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > A wiesz to na podstawie ?

    Wnioskuję na podstawie doświadczenia że ogień parzy, Radku.

  • 30. Data: 2017-06-15 16:52:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-15 o 16:36, Pszemol pisze:

    > Wnioskuję na podstawie doświadczenia że ogień parzy, Radku.

    To masz słabe doświadczenia, Przemku.
    Bo oparzenie zależy od wielkości płomienia i
    temperatury płomienia plus czasem kontaktu.
    A zagrożenie jeszcze od szybkości rozprzestrzeniania się ognia.
    Ale miło że przyjąłeś do wiadomości że super bezpieczny
    elektryk może cię spalić jak klasyczne auto. :-)