  • 11. Data: 2009-07-07 19:47:26
    Temat: Re: Plazma fullHD jako monitor dla komputera?
    Od: z <z...@g...pl>

    Krzysztof Duchnowski pisze:

    > Przez VGA tak jest ale przez HDMI idzie normalnie - przecież nie można
    > by było Blu-ray oglądać albo grać na PS3...

    Dzięki za info. U mnie też Sharp 32HD.
    HDMI nie probowałem bo mój komp ma wyjście tylko VGA :-(
    Intryguje mnie tylko dlaczego rozdzielczość 1366x768 jest prawidłowo
    (ostro-ładnie) wyświetlana na matrycy 1920x1080???
    Czegoś takiego nie da się uzyskać na znanych mi monitorach LCD.
    Obraz w rozdzielczości nie natywnej jest rozmyty-nieostry.
    Gdyby to była połowa rozdzielczości matrycy (dwa piksle na raz) to bym
    rozumiał.
    Czy mam podejrzewać że te 1920x1080 jest tylko jakimś mykiem elektroniki
    a matryca i takk ma fizycznie 1366x768 ???

  • 12. Data: 2009-07-07 20:35:52
    Od: Krzysztof Duchnowski <q...@c...barg.cy>

    z pisze:

> [...]
    > Czy mam podejrzewać że te 1920x1080 jest tylko jakimś mykiem elektroniki
    > a matryca i takk ma fizycznie 1366x768 ???

    Nie.
    Ale matryca też ma w tym udział. Te Sharpy mają firmowe matryce
    opracowane przez/dla Sharpa i mają "dziwnie" ułożone piksele. Spróbuj
    zaobserwować z bliska ( 10-15 cm ) półprzezroczyste kontrastowe linie -
    nie będą równe tylko poszarpane.
    To + bardziej zaawansowane skalery/filtry niż w monitorach komputerowych
    działa cuda. ( właściwie monitory ze skalerami nawet bez filtrów można
    chyba na palcach jednej reki policzyć a i tak większość są to monitory z
    wbudowanym tunerem TV a o filtrach to można zapomnieć )

    --
    Krzysztof 'DK75' Duchnowski
    pl.rec.kino-domowe FAQ - http://clonex.f1.pl/faq.html

  • 13. Data: 2009-07-08 00:59:13
    Od: z <z...@g...pl>

> [...]

    > chyba na palcach jednej reki policzyć a i tak większość są to monitory z
    > wbudowanym tunerem TV a o filtrach to można zapomnieć )

    A tyle czytałem przed zakupem :-(
    Gdybym wiedział że te gniazda VGA są takie ułomne i że ważne jest tylko
    HDMI to pewnie nie zdyskwalifikowałbym kilku tańszych modeli.
    Teraz laptop który zamierzam kupić musi być droższy bo cyfrowe wyjścia
    mają tylko te z porządną grafiką która jest mi zbędna :-(

    Sharp HD trafił mi się trochę z przypadku (miał być redy) ale jestem pod
    wrażeniem jakości odbioru SD z kablówki.
    W pewnych scenach obraz np. na filmie zmienia się z kręconego kamerą
    filmową na kręcony kamerą studyjną. Nie wiem czy rozmazuje czy dodaje
    klatki - takie wrażenie :-) Ale chyba się już przyzwyczaiłem.

    Żeby była jasność. Chciałem kupić plazmę Panasonica. Znalazłem ciut
    uboższy model, wytargowałem cenę 2200 zł ale poległa jak sobie na
    kartonie narysowałem jej wymiary (37") i postawiłem w pokoju :-)
    Była po prostu za duża.

  • 14. Data: 2009-07-08 07:25:14
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2009-07-08 02:59, *z* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > uboższy model, wytargowałem cenę 2200 zł ale poległa jak sobie na
    > kartonie narysowałem jej wymiary (37") i postawiłem w pokoju :-)

    Najgorsze co mogłeś zrobić :) - jak bym tak zrobił to bym nie miał 42" w
    pokoju (oglądam z około 2,5 metra), bo pierwsze wrażenie było - jaki
    wielki! ;) - teraz już myślę o 46" :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 15. Data: 2009-07-08 07:40:16
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Najgorsze co mogłeś zrobić :) - jak bym tak zrobił to bym nie miał 42" w
    > pokoju (oglądam z około 2,5 metra), bo pierwsze wrażenie było - jaki wielki!
    > ;) - teraz już myślę o 46" :)
    Też oglądam 42 mniej więcej z takiej samej odległości.
    Najgorzej jak teraz jedzie się do rodziny i ogląda 25cali z czterech metrów :-(

  • 16. Data: 2009-07-08 08:47:00
    Od: z <z...@g...pl>

    gebi pisze:

    > Też oglądam 42 mniej więcej z takiej samej odległości.
    > Najgorzej jak teraz jedzie się do rodziny i ogląda 25cali z czterech
    > metrów :-(

    O gustach się nie dyskutuje :-)
    Ja nie lubię mieć blisko telewizora, monitora.
    Mam kolegę w pracy co lubi. Jego monitor stoi w odległości 40 cm od
    głowy a mój 60cm. Teraz trochę się wk... jak oglądam skadrowany obraz
    4/3 do 16/9. Większego ekranu bym nie zdzierżył.
    W mojej decyzji dużą rolę odegrał tez wystrój pokoju. 37" było nie do
    przyjęcia.

  • 17. Data: 2009-07-08 10:47:57
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Teraz trochę się wk... jak oglądam skadrowany obraz
    > 4/3 do 16/9. Większego ekranu bym nie zdzierżył.
    > W mojej decyzji dużą rolę odegrał tez wystrój pokoju. 37" było nie do
    > przyjęcia.

    Możesz oglądać dalej obraz 4/3 na telewizorze 16/9. Będziesz miał
    jedynie czarne pasy po bokach. Co do dużych odległości to SD z daleka
    ogląda się całkiem fajnie. HD to już inna bajka. Oglądać HD na
    telewizorze 37" z odległości 5 - 6m to szkoda marnować kasę na sprzęt
    HD. Taki sam efekt osiągnie się kupując sprzęt SD a różnicę w cenie
    przeznaczyć na popcorn i piwo ;)

  • 18. Data: 2009-07-08 15:41:27
    Od: z <z...@g...pl>

    Gienek pisze:

> [...]
    > telewizorze 37" z odległości 5 - 6m to szkoda marnować kasę na sprzęt
    > HD. Taki sam efekt osiągnie się kupując sprzęt SD a różnicę w cenie

    Dokładnie tak chciałem zrobić.
    Zastosowanie marny sygnał z kablówki i divxy.
    Okazało się że HDredy za 1450zł nie ma żadnego pośredniego skalowania
    obrazu (stary model tylko 4/3 albo 16/9) Stał trochę na wystawie a jego
    obraz mi się nie podobał.
    W sąsiednim MM był za to Full HD z kilkoma funkcjami skalowania (14/9 mi
    najbardziej odpowiada) i kosztował tylko 1700zł
    Teraz dopiero rozgryzam dodatkowe wyposażenie np. USB - wyświetla
    zdjęcia i gra mp3 :-)
    Cały czas byłem nastawiony na tragiczny obraz ale na szczęście się nie
    spełniło :-)

  • 19. Data: 2009-07-08 18:22:51
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > filmową na kręcony kamerą studyjną. Nie wiem czy rozmazuje czy dodaje
    > klatki - takie wrażenie :-) Ale chyba się już przyzwyczaiłem.

    Widziałem to na Sharpie 32" HDReady u znajomego i... nigdy czegoś takiego
    nie kupię.
    Strasznie nienaturalnie to wygląda w dodatku raz tak, za minutę inaczej, nie
    szło tego oglądać.
    Całe szczęście zdechł szybko ten TV i serwis stwierdził brak możliwości
    naprawy i sklep oddał kasę.
    Teraz jest Sharp FullHD 32" bez tej katastrofalnej "funkcjonalności"

    Może i by się człowiek przyzwyczaił do nienaturalnego obrazu, ale jak się to
    co chwila zmienia...

    Pozdrofka

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2009-07-08 19:19:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 7 Jul 2009 21:41:44 +0200, nom napisał(a):
    > The TX-P42G10 has Full HD (1920x1080) resolution like a lot of the new
    > plasma-TVs from Panasonic. The TV also supports 1:1 pixel mapping. In order
    > to achieve 1:1 pixel mapping you need to deactivate Overscan in the OSD.

    Heh, a tyle szukałem - ale o "pixel to pixel" nie pomyślałem :)
    Dzięki! Przekażę koledze żeby jeszcze raz sprawdził...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944