  • 11. Data: 2010-03-28 15:39:01
    Temat: Re: Play - kłopoty z logowaniem do sieci.
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-28 17:26, qwerty wrote:

    > Jesteś tego pewien? Bo w starym telefonie mogłem ustawić priorytet na
    > karcie heyah:
    > 1. 260 01
    > 2. 257 02
    >
    > i działało.

    A co to jest 257 02?

    Niezależnie od tego, co jest zapisane na karcie, sieć macierzysta zawsze
    ma priorytet. No chyba, że któryś operator pokopał coś w sutawieniach sieci.

  • 12. Data: 2010-03-28 15:42:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hont6r$567$...@n...onet.pl...
    > A co to jest 257 02?

    MTS BY
    MCC i MNC było więcej i zawsze logowało do sieci w określonej przeze mnie
    kolejności.
    W poprzednim poscie zrobiłem babol - powinno być oczywiście 260-02 na pierwszym
    miejscu. :)

  • 13. Data: 2010-03-28 19:35:38
    Od: W <a...@o...pl>

    Flo wystukał, co następuje:

    > Ponieważ jest tu wielu userów kart Play jestem ciekaw jak to wygląda u
    > was?

    Jakoś początkiem roku (druga połowa stycznia?) pojawił się u mnie taki
    problem (ale tylko na moim telefonie - htc tytn, na nokii mamy z ustawionym
    na sztywno plusem i nokii siostry z wyborem automatyczym problemu nie bylo).
    Po zgłoszeniu tego play4you2 na forum telepolis problem ustąpił i już nie
    wrócił (mam auto i jak wyjadę poza zasięg play, to automatycznie przeskakuje
    do plusa).
    Inna sprawa, żę ostatnio nawet w mojej wiosce pojawił się zasięg play (nawet
    3g o_x)...

  • 14. Data: 2010-03-28 21:15:00
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2010-03-28 16:44, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Własna sieć nie może być siecią priorytetową - to taki szczegół :-) Poza
    > tym istnieje mechanizm ustalający, kiedy może nastąpić handover do innej
    > sieci. Proponuję sprawdzić, jak jest ustawiony w Play.

    Tak, ale te problemy o ktorych mowa to nie sa handovery :)
    Chyba zreszta handovery Play<->Plus nie dzialaja :)

    To o czym mowa w tych watkach to brak mozliwosci zalogowania/reselekcji
    celki po wyjsciu z zasiegu Play lub recznym wyborze Plusa.

    Jesli ja bylbym operatorem i mialbym dbac o wlasna kase i nie tracic jej
    na polaczeniach roamingowych to spowodowalbym ze przy probie zalogowania
    sie w roamingu (czyli w Plusie) odpowiedz ze zgoda na SS7 (MAP) albo nie
    przychodzi ;-) (ale za to sie mozna przyczepic ze siec nie spelnia
    wymagan) albo przychodzi na granicy timeoutu. Dopiero po kilku takich
    probach wpuszczalbym (bo kilka prob oznacza ze nie ma macierzystego
    zasiegu w trybie automatycznym).

    Takie metody stosuje bardzo duzo operatorow, w tym z naszej W3, w
    stosunku do roamingu zagranicznego, zeby jak najwiecej klientow bylo
    trzymanych w ramach grupy finansowej. Mialo to wieksze znaczenie w
    przypadku kiedy nie bylo jeszcze Eurostawek, ale i teraz lepiej zeby
    firma macierzysta trzepala kapuche zamiast konkurencji.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 15. Data: 2010-03-29 12:18:09
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > skuszonych ofertą Play wyjeżdżając poza tereny zurbanizowane nagle nie
    > miało zasięgu. Ponieważ był to problem regionalny nie było o tym głośno.
    > Teraz chyba poszli dalej i swoim działaniem cały kraj objęli.
    >
    > Ciekawe jest to, że poszczególne reklamacje chcą rozwiązywać odrębnie, a
    > nie globalnie wycofać się ze swoich działań.
    >
    > Oczywiście problem istnieje tylko w miejscach gdzie jest brak
    > macierzystych stacji nadawczych Play.
    > W miastach tego problemu w zasadzie nie ma w ogóle.
    >
    > Ponieważ jest tu wielu userów kart Play jestem ciekaw jak to wygląda u

    nie mam żadnych problemów, ani w Lublinie, ani w okolicach
    pozdr
    Gr