    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Play LTE nolimitacja
    Date: Wed, 16 Apr 2014 19:36:56 +0200

    "dizel" 0...@4...com

    > Nie można bo lejek jest po to że jak ci się skończy pakiet internetu
    > to nie zapłacisz horrendalnie dużego rachunku za transmisję danych.
    > Ale oczywiście jak byłyby takiej wielkości lejki to część osób zamiast
    > wykupić normalny pakiet internetu to korzystałaby tylko na lejku i
    > operator by nic nie zarobił.

    Zarobiłby 5 pln za lejek. Może nie 5, może 10... Może 15...
    Może 5 za 64 kb/s, 10 za 192 kb/s... Może inaczej...

    -=-

    "dizel" 2...@4...com

    > Mylisz ofertę abonamentową z ofertą na kartę.

    Być może. ;)

    > Warunki wyżej podałem, a utrzymywanie ważności konta
    > na wychodzące zależy od taryfy z której korzystamy.

    -=-

    Jeśli będziesz zakładał, iż:

    () nie rozróżniam abonamentu od przedpłaty
    () nie szukam oferty najtańszej
    () kłamię z premedytacją

    nie dojdziemy do rozwiązania.

    Jest kilka możliwości:

    -- przedpłata na firmę
    -- przedpłata na osobę fizyczną
    (ale firmą może być osoba fizyczna a osoba
    fizyczna może sobie zażyczyć rachunku na firmą?)
    -- abonament (czyli też przedpłata) na firmę
    -- abonament (czyli też przedpłata) na człowieka
    -- rachunek (postpaid) na firmę
    -- rachunek (postpaid) na człowieka

    Ja zaś szukam nie oferty na coś i jakiejś, ale bezpłatnego dostępu
    do internetu. :) Ostateczności, jeśli nie bezpłatnego, to jak najtańszego.

    -=-

    Na razie widzę tylko takie jasne rozwiązania:

    -- VM 5 pln rocznie z lejkiem 32 kb/s i rozmowami na te 5 pln
    -- VM 10 pln za 3 razy (100 MB miesięcznie) i lejek 32 kb/s
    -- Orange z batonikiem 5 pln na rok plus 1 batonik na 2 dni,
    co daje 5 GB na 2 dni

    Inne oferty są dla mnie zbyt skomplikowane. Być może te
    3 rozwiązania wyglądają nieco inaczej niż je opisuję.

    Oferty zbyt skomplikowane dla mnie :) -- odrzucę. Może
    jestem zbyt głupi, aby zrozumieć to i owo, może mnie
    ludzie wprowadzają w błąd, a może jestem złośliwy. ;)

    VM chce dawać lejek -- i ja chcę z tego korzystać.
    Orange chce dawać za batoniki -- i ja chcę z tego korzystać.

    Mam w sumie 4 sloty na SIMki. Potrzebuje co najmniej
    jednego numeru telefonu komórkowego i dostępu do
    ,,komórkowego'' netu.

    Numer komórkowego telefonu chcę mieć w VM, bo jest to
    dla mnie najłatwiejsze -- jeden slot na rozmowy i net.

    Pozostają do obsadzenia 3 sloty, w tym 2 na 3G.
    Nie zależy mi na zawrotnej szybkości, ale gdyby
    dawali bez dodatkowych obciążeń finansowych -- czemu nie.
    Pojmuję, że taki szybki dostęp jest w batoniku -- HSPA,
    lub nawet HSPA+.

    Gdyby nie łajdak Solorz -- nie kupowałbym tabletu z 3G,
    ale albo tańszy, albo przerzuciłbym pieniądze z 3G na
    lepszy ekran lub lepszą firmę, a może bym przeznaczył
    te pieniądze na lepszy płatny dostęp do netu.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'