  • 31. Data: 2012-11-11 16:37:11
    Temat: Re: Płatność zbliżeniowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 09:28:03 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Doczytałeś to co napisałem?
    > Naprawdę? Gdzie ja tam coś piszę o Ameryce?

    No to przyloz hongkongska miarke do amerykanskiej i wytlumacz czemu to coo
    jest dobre w HK a niedobre w USA, ma byc swietne w Polsce ? :-)

    Tak czy inaczej - jak widac czasem udaje sie cos takiego wprowadzic, czasem
    nie udaje ... i moze dobrze ..

    J.

  • 32. Data: 2012-11-11 16:39:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 08:21:46 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Acha. Przyczepiłeś się ortografa... rozumiem.
    > Przepraszam bardzo - obwaRZanek :-)
    > Od warzenia/gotowania zupy a nie od ważenia wagą :-)

    Ale one sa pieczone (no i ważone, choc to chyba bardziej skomplikowane) :-)

    J.

  • 33. Data: 2012-11-11 16:42:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale one sa pieczone (no i ważone, choc to chyba bardziej skomplikowane)
    > :-)

    Też mnie to warzenie zaintrygowało - ktoś wie skąd w nazwie
    obwarzanka to warzenie?
    Czy po pieczeniu moczy się go w wodzie czy obgotowuje, czy co?

  • 34. Data: 2012-11-11 16:46:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > to coo jest dobre w HK a niedobre w USA, ma byc swietne w Polsce ? :-)
    >
    > Tak czy inaczej - jak widac czasem udaje sie cos takiego wprowadzic,

    Ale ja już o tym pisałem.
    W Hong Kongu te zbliżeniówki w telefonach pojawiły się po długich
    latach, dekadach prawie, popularyzacji kart zbliżeniowych w formie
    kawałka plastiku w portfelu. Na dodatek nie mają żadnego związku
    z kartami kredytowymi - to są elektroniczne portmonetki.
    W Polsce nie ma długiej tradycji elektronicznych portmonetek, próbuje
    się w telefon włożyć coś, co jest w postacji dodatku wkładane do
    tradycyjnych kart kredytowych ale wymaga od sklepów infrastruktury
    do autoryzacji kart w sieciach bankowych. A to jest drogie w instalacji
    i drogie w prowizjach. Czy się przyjmie? Zobaczymy...
    Uznam że eksperyment się udał jak będę mógł kupić obwarzanka
    zbliżając swój telefon do czytnika w kasie wózka na Rynku Krakowskim
    tak jak mogłem to zrobić kupując lody w Hong Kongu w małej budce :-)

  • 35. Data: 2012-11-11 17:16:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 09:46:19 -0600, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > kawałka plastiku w portfelu. Na dodatek nie mają żadnego związku
    > z kartami kredytowymi - to są elektroniczne portmonetki.

    To chyba byla karta do placenia za bilety komunikacji miejskiej.
    Ewoluowala w kierunki portmonetki.

> [...]
    > tradycyjnych kart kredytowych ale wymaga od sklepów infrastruktury
    > do autoryzacji kart w sieciach bankowych. A to jest drogie w instalacji

    Ale sporo sklepow taka infrastrukrure ma.
    Drogie w prowizjach ... czy mi sie wydaje czy dlatego w Europie wymyslili
    Maestro ?
    Polskie sklepy jakby ciagle tym nie zainteresowane - ale cos sie chyba
    dzieje na rynku.

    > Uznam że eksperyment się udał jak będę mógł kupić obwarzanka
    > zbliżając swój telefon do czytnika w kasie wózka na Rynku Krakowskim
    > tak jak mogłem to zrobić kupując lody w Hong Kongu w małej budce :-)

    Ale jednak w stacjonarnej budce, a nie w wozku :-)

    J.

  • 36. Data: 2012-11-11 17:37:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ArekM" <a...@j...com> napisał w wiadomości

    > Terminale paypass (bo takie płatności zblizeniowe działają w PL) dostępne
    > są w całej masie punktów! Na moje oko (używam takiej karty) to wiecej niż
    > 3/4 wszystkich punktów, w ktorych mozna placić jakąkolwiek kartą.

    Dawno nie widzialem terminala bez paypass - nie, nie mieszkam w warsiafce.

  • 37. Data: 2012-11-12 01:07:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > dzieje na rynku.

    > Ale jednak w stacjonarnej budce, a nie w wozku :-)

    Czemu nie w wózku? Mi tu nawet w USA panienka przyjęła kartę
    kredytową na straganie z koralowcami na giełdzie akwarystycznej.
    Użyła iPhone z wetkniętym czytnikiem kart magnetycznych Square.
    https://squareup.com/ Czym mnie zdziwiła nieco bo nie był wetknięty
    w gniazdko u dołu tylko w gniazdko słuchawkowe - ciekawe jak
    zasilają wzmacniacz sygnały z głowicy magnetycznej tego czytnika?
    Czyżby puszczali dźwięk i potem prostowali sinusa graetzem?
    Bo sygnał z głowicy mogą wpuszczać na mikrofon, to jest oczywiste.
    W tym gniazdku nie ma chyba zasilacza, więc muszą być kreatywni :-)

    A skoro takie jaja robią to z odczytaniem RFID też nie powinno być
    problemów... W Kanadzie tak sobie radzą: http://www.icarte.ca/

  • 38. Data: 2012-11-12 01:21:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 18:07:23 -0600, Pszemol napisał(a):
    > Czemu nie w wózku? Mi tu nawet w USA panienka przyjęła kartę
    > kredytową na straganie z koralowcami na giełdzie akwarystycznej.

    Ale ciagle straganie, a nie wozku :-)

    > Użyła iPhone z wetkniętym czytnikiem kart magnetycznych Square.

    A potem bedziesz sie dziwil jak twoja karta wyplacila pieniadze w Rosji czy
    w Rumunii :-)

> [...]
    > Bo sygnał z głowicy mogą wpuszczać na mikrofon, to jest oczywiste.
    > W tym gniazdku nie ma chyba zasilacza, więc muszą być kreatywni :-)

    Moze nie trzeba wzmacniac ?

    Ale zasilacz tam chyba jest - do mikrofonu elekretowego.
    No i moze do superduper iZestawu sluchawkowego.

    Kasy fiskalne w tych krakowskich wozkach maja ?
    No ale modele akumulatorowe sa robione ...

    J.

  • 39. Data: 2012-11-12 01:56:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale ciagle straganie, a nie wozku :-)

    Stragan straganem, ale iPhone przecież mógł być użyty na wózku, nie?

    > A potem bedziesz sie dziwil jak twoja karta wyplacila pieniadze
    > w Rosji czy w Rumunii :-)

    To nie mój problem tylko mojego banku - w końcu na tej karcie
    nie moje pieniądze są tylko bankowe...

    > Moze nie trzeba wzmacniac ?
    >
    > Ale zasilacz tam chyba jest - do mikrofonu elekretowego.
    > No i moze do superduper iZestawu sluchawkowego.

    No właśnie, a sygnał z mikrofonu elektretowego to ile, 500 mV?
    Bo z głowicy w czytniku kart, takiej jak magnetofonowej
    to będziesz mieć ułamki miliwolta.

    > Kasy fiskalne w tych krakowskich wozkach maja ?
    > No ale modele akumulatorowe sa robione ...

    Szczerze mówiąc nie przyglądałem się... :-)
    Jak znajde jakieś w grudniu to obejrze sobie
    Ale może nie być ich wiele w zimie :-)

  • 40. Data: 2012-11-12 07:12:16
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-11-11 17:37, Ghost pisze:

    > Użytkownik "ArekM" <a...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:k7lv1o$nqa$1@news.icm.edu.pl...

    > Dawno nie widzialem terminala bez paypass - nie, nie mieszkam w warsiafce.

    Jedz na BP.

    M.