  • 41. Data: 2014-11-02 22:26:58
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "ALEX Alpha MR" <k...@s...us> napisał w wiadomości
    news:5456988a$0$12626$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ciekawe po co wymyślono karty płatnicze, skoro te czeki takie genialne?

    Karty płatnicze to szczególny przypadek kart kredytowych.
    Te kredytowe były chyba najpierw.

  • 42. Data: 2014-11-02 22:27:19
    Temat: Re: Płatność iPhone
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Nov 2014 13:25:48 -0600, A.L. napisał(a):
    > On Sun, 2 Nov 2014 19:28:18 +0100, "J.F."
    >>
    > To nie jest czytnik/nadajnik. To duzo, duzo wiecej.

    Czy na pewno ?

    > Tutaj jest taka mantalnosc (dla Europy, a zalszcza Polski zupelnie
    > niezrozumiala) ze jak sie w cos inwestuje to pyta sie o ROI - Return
    > of Investment - kiedy mi sie inwestycja zamortyzuje, i o ile wiecej
    > bede zarabial po inwestycji niz pzred. Zrobienie ozdobnych czytnikow
    > nei zwroci sie nigdy

    Ale tez z czasem sie okazuje ze czytnik trzeba wymienic, a
    dwusystemowy nie jest duzo drozszy od jednosystemowego.
    A moze i tanszy, jak sie bedzie rzadziej psul, z powodu braku czesci
    ruchomych.
    U nas tez zaden sklepikarz nie zaplaci za ozdobny czytnik (no, prawie
    zaden), a jednak jakos ta nowoczesna technika zagoscila.

    > Jakos skimming nie jest problemem.

    I to mnie dziwi. Samych nieinteligentnych przestepcow macie ?
    Za malo imigrantow ?

    > A koszty wprowadzeni nowych kart
    > rzeczywiscie bylyby wieksze niz korzysci ze zredukowania roznych

    A jednak ta biedna europe bylo na to stac. Moze te koszta wcale nie sa
    takie duze ?

    > pzrekretow. Bankom bardziej oplaca sie monitorowac tranzakcje, budowac
    > profil uzytkownika i wszczynac alarm gdy tranzakcja odbiega od
    > profilu.

    I co - Amerykanie nigdy nie wyjezdzaja na urlop ?
    Czy trzeba zglosic przed wyjazdem ?

    > P.S. O "kartach podwyzszonego bezpieczenistwa" nie slyszalem. Zapewne
    > Urban Legend

    Ty dziwnie duzo rzeczy nie slyszysz, ktore ja znaduje z latwoscia.
    Ciekawe - google wyciaga dla mnie jakies ciekawostki nie spotykane w
    praktyce, czy Ty zyjesz w stalym otoczeniu, i nie musisz wiedziec co
    sie na drugim koncu USA/w sasiednim stanie dzieje

    O masz, tu jest "enhanced security"
    http://usa.visa.com/personal/security/chip-technolog
    y/chip-cards/index.jsp

    Ale ja kompletnie nie o tym (za to Ty moglbys slyszec), tylko o
    https://www.entropay.com/content/my-atm-requires-6-d
    igit-pin-i-only-have-4-digit-pin-what-do-i-do
    http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_identification
    _number#PIN_length
    http://www.fodors.com/community/europe/debit-card-wi
    th-6-digit-pin.cfm
    itd.

    P.S. Bedziecie mieli te karty chipowe. Przynajmnie sadzac po
    http://usa.visa.com/index.jsp
    Glowny temat, a nawet dwa.

    O, dokladniej
    http://investor.visa.com/news/news-details/2014/More
    -Than-575-Million-US-Payment-Cards-to-Feature-Chip-S
    ecurity-in-2015/default.aspx
    http://investor.visa.com/news/news-details/2014/Near
    ly-Half-of-US-Merchant-Terminals-to-Accept-Chip-in-2
    015/default.aspx

    J.

  • 43. Data: 2014-11-02 22:27:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    A.L. wrote:

    > Co nei swiadczy o problemach z czekami jako takimi, a swiadczy o
    > glupocie uzytkownikow

    a może wręcz przeciwnie. Po co ma się bawić papierkami i łażeniem do
    banku. Bo przy minimalnym obrocie nie opłacało się inwestowe w
    automatyczne skanowanie. Bo sklepy liczą ROI :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 44. Data: 2014-11-02 22:28:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    A.L. wrote:

    > Bo w sklepie na przyklad, latwiej placic karta platnicza. Od lat nie
    > widzialem nikogo placacego czekiem w sklepie. Ale nie wszedzie karta
    > platnicza sie nadaje. Od czasu do czasu tzreba cos apalcic, na
    > przykald rejestracje samochodu. Robi sie to pzrez poczte. Odpowiedni
    > urzad bierze tylko czeki albo gotowke. Wiec albo wysle czek, albo
    > starce pol dnia zeby pojechac tam z gotowka w zebach.

    i ten urząd nie wpadł na to, że można zrobić przelew? To strasznie
    zacofani ci amerykanie

  • 45. Data: 2014-11-02 22:31:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tak swoja droga - miliony nabywcow iphone stac na nowy
    > czytnik/nadajnik, a sklepu nie stac ?

    Nie wiem o czym mówisz... iPhone jednak niewielki
    procent społeczeństwa posiada. Co z resztą?

    > Mlody jakis sprzedawca, z niewielkim
    > doswiadczeniem ?

    Młody. Bardzo młody - powiedziałbym że nastolatek.
    Było to dziś w Decathlonie w Borku Fałęckim (Kraków).

    > A po co - dane juz odczytane, przelew pojdzie i tak, dopiero jakbys
    > reklamowal, to sie przyda.

    No właśnie. Mógłbym sobie kurtkę wziąć a tansakcję kwestionować bez podpisu
    musieliby kasę zwrócić na konto. Ale ja niestety z takimi rzeczami źle bym
    się czuł, więc przypomniałem mu o podpisie.

  • 46. Data: 2014-11-02 22:32:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ciekawe ze nie ma tego problemu w USA.
    > A moze jest, tylko straty
    > mniejsze niz koszt zabezpieczen ?

    Jest ten problem, ale jak się słusznie domyślasz
    bank ma większe zmartwienia niż kilka tysięcy $$
    jakie gdzieś tam przypadkiem wycieknie...

  • 47. Data: 2014-11-02 22:34:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Skylla" <s...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko czy to jest powód do radości w kontekście kradzieży czy zgubienia
    > karty...:-)

    Płatność zbliżeniowa nie wyklucza konieczności wprowadzenia PINu.
    Może o pin karty zapytał terminal? Nie wiemy.
    U nas w USA wiele supermarketów nawet karty z paskiem nie chcą
    paragonu podpisywać w transakcjach do $25.

  • 48. Data: 2014-11-02 22:42:17
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-11-02 22:09, Skylla pisze:

    > Tylko czy to jest powód do radości w kontekście kradzieży czy zgubienia
    > karty...:-)

    Owszem bo przy tych kwotach trzeba podawać PIN.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 49. Data: 2014-11-02 22:51:59
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Skylla" <s...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    >Płatność zbliżeniowa nie wyklucza konieczności wprowadzenia PINu.
    >Może o pin karty zapytał terminal? Nie wiemy.

    Wiemy.

  • 50. Data: 2014-11-02 22:53:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >No właśnie. Mógłbym sobie kurtkę wziąć a tansakcję kwestionować bez podpisu
    >musieliby kasę zwrócić na konto.

    Zwrociliby z konta nastolatka.