    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Płatność iPhone
    Date: Mon, 3 Nov 2014 16:13:47 +0100

    Dnia 2014-11-03, o godz. 15:31:52
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dziwne troche, bo ci od korzeni powinni byc juz dawno ... ale co sie
    > dziwisz ?
    >
    > Jest jakis daleki kraj, trzeciego swiata, to cholera wie co tam mozna
    > a co nie.
    > 20 lat temu te pytania nie byly takie glupie, nawet 15 lat temu.

    Przyjęcie że istnieje jakaś cywilizacja poza USA bywa dla nich bolesne.
    A coś takiego jak znajomość geografii świata - chociażby zgrubne -
    niestety nie jest zbyt powszechne. Przypadek mojej siostry:

    Pomieszkiwała i uczyła się w Durham NC gdy wraz z USA napadliśmy drugi
    raz na Irak. ;-)
    Pewnego razu sąsiad przyprowadził jej do domu Hinduskę która nie mówiła
    w żadnym języku poza hindi. Bo był przekonany że jak moja siostra jest
    z Polski to się z nią dogada. No bo to przecież jedno i drugie gdzieś
    na wschodzie za oceanem. Zdziwił się jak moja siostra wyjaśniła mu że
    Indie to Azja a nie Europa jak Polska i jednak ciut inne języki. A
    jeszcze bardziej się zdziwił jak siostra wzięła pod rękę Hinduskę i
    zaprowadziła ją do pakistańskiego sklepu na sąsiedniej ulicy gdzie
    jakoś się dogadała o co jej chodzi. Totalnie był zdziwiony skąd siostra
    wpadła na taki koncept że Indie i Pakistan to koło siebie leżą. I to w
    Azji. I nie Chiny i Wietnam. A jak mu siostra powiedziała że Indie to
    drugie pod względem ilości mieszkańców państwo na świecie to prawie
    oniemiał.

    Zdrówko