  • 11. Data: 2011-06-21 20:35:02
    Temat: Re: Platne A4
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jun 2011 23:55:10 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Ale system z zasady ma chyba sporą swobodę jeżeli chodzi o
    >umiejscowienie terminali (zwłaszcza na autostradzie), więc można to
    >montować na już istniejących słupach (np. znaki drogowe albo latarnie).

    Chyba jednak nie.
    http://i.auto-bild.de/ir_img/59045163_09f38817b4.jpg
    http://www.dvz.de/uploads/pics/Maut_Toll-Collect_500
    px.jpg - tak
    "wygląda" niemiecki toll-collect, te nasze bramki viatoll są przy tych
    niemieckich i tak bardz skromne.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 12. Data: 2011-06-21 20:36:22
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2011 00:47:14 +0200, "Rafał \"SP\" Gil"
    <u...@m...pl> wrote:

    >I ciągle nie ma możliwości "bezdotykowego" płacenia osobówką ...
    >masakra jakaś. Wśród znajomych mam ludzi co z wro do
    >katowic/krakowa jeżdżą 2 x dziennie ...

    Od 1 stycznia 2012 będziesz mógł sobie wynając viaboxa do osobówki.
    Ale za odcinek Katowice-Kraków i tak zapłacisz na bramkach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 13. Data: 2011-06-21 20:49:58
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-06-21 20:36, jerzu pisze:

    > Od 1 stycznia 2012 będziesz mógł sobie wynając viaboxa do osobówki.
    > Ale za odcinek Katowice-Kraków i tak zapłacisz na bramkach.

    linkniesz ? bom leniwy ... ("szmata dalej w wydechu")

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 14. Data: 2011-06-21 20:55:52
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2011 20:49:58 +0200, "Rafał \"SP\" Gil"
    <u...@m...pl> wrote:

    >linkniesz ? bom leniwy ... ("szmata dalej w wydechu")

    Już linkowałem :P

    http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-lekkie/aktualnosci

    "Od 1 lipca 2011 roku kierowcy pojazdów samocho- dowych oraz zespołów
    pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony będą
    zobowiązani płacić za przejazd autostradami zarządzanymi przez GDDKiA.
    Opłaty te będą pobierane w sposób manualny. _Najpóźniej_ 1 stycznia
    2012 roku kierowcom wyżej wymienio- nych pojazdów zostanie udos-
    tępniony System viaTOLL, który umożliwi im dokony- wanie opłat metodą
    elektro- niczną."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 15. Data: 2011-06-21 21:03:39
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-06-21 20:55, jerzu pisze:

    > Już linkowałem :P

    Leniwy i podpity ;)

    > http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-lekkie/aktualnosci

    Normalnie powiedziałbym Ci : Dzięki KURWA !

    Ale nie. Wrocław stolicą kultury w 2016, więc trenuję:

    ĄH ĘH , dziękuję Ci Jerzu, żeś raczył mnie linkiem oświecić.

    "Nie wyczymam" ! KURWA !

  • 16. Data: 2011-06-21 21:06:32
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2011 21:03:39 +0200, "Rafał \"SP\" Gil"
    <u...@m...pl> wrote:

    >Normalnie powiedziałbym Ci : Dzięki KURWA !

    Nie ma sprawy.

    >Ale nie. Wrocław stolicą kultury w 2016, więc trenuję:
    >
    >ĄH ĘH , dziękuję Ci Jerzu, żeś raczył mnie linkiem oświecić.

    Czy Ty mnie aby nie obrażasz? ;P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 17. Data: 2011-06-21 22:27:15
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-06-20 23:55, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale system z zasady ma chyba sporą swobodę jeżeli chodzi o
    > umiejscowienie terminali (zwłaszcza na autostradzie), więc można to
    > montować na już istniejących słupach (np. znaki drogowe albo latarnie).

    Taa. Tylko że trzeba by mieć zgodę właściciela (który nawet jak będzie
    zamawiającym, nie musi być chętny). Prąd trzeba doprowadzić i tak. Żeby
    zakład doprowadził energię musisz być właścicielem, albo mieć
    pełnomocnictwo. Właściciel nie musi być ten sam dla wszystkich
    lokalizacji. Jeden papierek więcej potrafi sprawę rozłożyć. Prościej
    zbudować nową bramkę, bo to powtarzalne. Niewykluczone, że również
    taniej, aczkolwiek zapewnie nie jest to priorytetem.

    > A do zasilania urządzonka powinien wystarczyć panel słoneczny.

    Zapomnij o ogniwach;) I nie pytaj co będzie tyle prądu jadło, bo to dla
    mnie też niepojęte. Obstawiam, że potem zamontują na tym odcinkowy
    pomiar prędkości i już z zapasem biorą.

    Shrek.

  • 18. Data: 2011-06-22 00:23:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-21 20:35, jerzu pisze:

> [...]
    px.jpg - tak
    > "wygląda" niemiecki toll-collect, te nasze bramki viatoll są przy tych

    Ale to jakaś technologia z XVII wieku?
    W tych budkach u góry siedzą rachmistrzowie i liczą te samochody czy jak?

    Racje chyba ma faktycznie ten kto mówi że priorytetem tego systemu jest
    to żeby był jak najdroższy :)

  • 19. Data: 2011-06-23 11:42:50
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011 00:23:46 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Ale to jakaś technologia z XVII wieku?

    Raczej XX.

    >W tych budkach u góry siedzą rachmistrzowie i liczą te samochody czy jak?

    IMHO to jakieś obudowy ppanc ;P Taki niemiecki zwyczaj :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 20. Data: 2011-06-23 11:58:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011 11:42:50 +0200, jerzu wrote:
    >On Wed, 22 Jun 2011 00:23:46 +0200, Tomasz Pyra
    >Raczej XX.

    >IMHO to jakieś obudowy ppanc ;P Taki niemiecki zwyczaj :)

    W niemczech spoleczenstwo posiada cos milion sztuk broni palnej :-)

    J.