    Subject: Re: Platforma pod domową wirtualizacje (G620 vs AMD Trinity)
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Wed, 14 Nov 2012 10:59:59 +0100
    From: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 14.11.2012 o 09:58 NiusOnly <_...@g...pl> pisze:

    > Guest to będą raczej linuxy 64 bitowe, prawdopodobnie CentOS lub Suse.
    > Od gościa nic szczególnego nie potrzebuje, ram, dysk i os 64 bit.
    > Dotychczas wszystko co robiłem to był ESX ale do domu mam wrażenie że
    > bardziej nadaje się Hyper-V Server (ten darmowy) - generalnie wielkiej
    > różnicy nie ma ale na plus w moim przypadku przemawia mniejsza
    > restrykcyjność Microsoftu. Pracuje na domowym sprzęcie, nie ma rzeźby ze
    > sterownikami do domowych chipsetów czy kart sieciowych tak jak mogłoby
    > to być w ESXi (w końcu mój sprzęt nie będzie oficjalnie wspierany przez
> [...]
    A czemu nie XEN? Pytam z ciekawosci. Bo jak do domu, to rownie dobrze
    mozna zainstalowac XP/cokolwiek sensownego, a na tym posadzic VirtualBox i
    tez bedzie dobrze ;) Zaleta takiego rozwiazania byloby wykorzystanie tez
    hosta.
    Hyper-V jest wg mnie troche siermiezny... ESXi ma faktyczie problem z
    sieciowkami 100Mb, bo wycofal sie ze wsparcia dla nich. Te 1Gb sa raczej
    wspierane, chyba ze to jakis niszowy sprzet. Chipsety to tez w wiekszosci
    intelowskie. Problem moze byc przy jakims specyficznym kontrolerze,
    aczkolwiek i z tym jest coraz lepiej.

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.