    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Platforma pod domową wirtualizacje (G620 vs AMD Trinity)
    Date: 13 Nov 2012 21:18:02 GMT

    On 2012-11-13, Latet <l...@l...pl> wrote:
    > Nie gniewaj się za to pytanie, ale wirtualizacja to dla mnie względna nowść i
    > teraz się mocno zastanawiam - dlaczego to, co chcesz na tym kompie uruchamiać
    > (cokowiek by to nie było) musi być uruchamiane w systemie wirtualnym, a nie po
    > prostu bezpośrednio na tym sprzęcie, który i tak specjalnie w tym celu chcesz
    > postawić? Jedyne zastosowanie, które rozumiem (jako uzasadnione), to potrzeba
    > uruchomienia kilku systemów operacyjnych w jednym czasie.

    No wirtualizację generalnie stosuje się właśnie do uruchamiania kilku
    różnych OS.

    Ale są też inne ciekawe cechy. Np. jeśli robisz w domu
    serwer i przekierujesz wszystkie otwarte porty do guesta (czyli OS
    uruchomionego w maszynie wirtualnej), to właściwie nie ma możliwości,
    aby z zewnątrz dostać się do podstawowego systemu. Czyli jest dużo
    bezpieczniej.

    Inne zalety:
    - łatwy podział zasobów (unikasz sytuacji, że ktoś puści na bazie
    wielkiego kartezjana i np. maile na równolegle chodzącym serwerze
    zaczną docierać za 5 godzin),
    - niezależność w razie zwiechy (pada jeden OS, reszta działa, host
    jest bezpieczny, bo chodzi na nim minimalna liczba programów).

    pozdrawiam,
    PK