  • 41. Data: 2014-06-27 14:31:06
    Temat: Re: Planowane starzenie - laptopy
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-06-27, o godz. 12:36:00
    ZakonSpirowany <x...@g...com> napisał(a):

> [...]
    ll-inspiron-3537-2955u-4gb-320-dvd-rw.html

    > No, ja zakładałem np. i3, a nie muzealny Intel Celeron N2955U...

    i3 w najtańszych laptopach to rzadkość.
    Muzealny? Data rozpoczęcia produkcji to połowa 2013 roku. Przy czym ten
    model laptoka to tylko jeden przykład.

    > Ciekawy jestem daty produkcji tego laptopa.

    Jeśli procesor jest produkowany od około roku, recenzje sa od 2-3
    miesięcy a sam komp jest w bieżącej ofercie Della to zaryzykuję i
    napisze że jest z bieżącej produkcji. ;-)

    Zdrówko

  • 42. Data: 2014-06-27 14:38:28
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-06-27, o godz. 14:22:19
    ZakonSpirowany <x...@g...com> napisał(a):

    ocessor-2955U-2M-Cache-1_40-GHz

    > W takim razie nie mam pojęcia co Dell miał na myśli wypuszczając to
    > coś.

    Tzw. rynek konsumencki. Czyli ludzi którzy laptopa użyją kilka razy w
    tygodniu po kilkanaście-kilkadziesiąt minut, odpalą na nim przeglądarkę
    WWW a w niej 2-3 zakładki jednocześnie. Którzy napiszą mail,
    przeczytają wiadomość na portalu i obejrzą filmik albo fotki przysłany
    przez koleżankę/kolegę. Czasami odpali edytor tekstu albo arkusz
    kalkulacyjny i coś ewentualnie wydrukuje. Czyli to co robi 3/4 ludzi z
    komputerami. Ludzi dla których komputer to takie same narzędzie jak
    telefon, telewizor czy sokowirówka.

    Zdrówko

  • 43. Data: 2014-06-27 14:50:38
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 27-06-2014 14:38, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Tzw. rynek konsumencki. Czyli ludzi którzy laptopa użyją kilka razy w
    > tygodniu po kilkanaście-kilkadziesiąt minut, odpalą na nim przeglądarkę
    > WWW a w niej 2-3 zakładki jednocześnie.

    Ja rozumiem, że target się znajdzie. Ale nie rozumiem dlaczego Dell się
    nim zainteresował.

    Z innej branży, ale przykład adekwatny: potrzebowałem słuchawek na
    szybko, na już, z portfela wiele wyciągnąć nie mogłem, no ale wchodzę do
    MM, patrzę i rzuca mi się w oczy promocja na słuchawki (pchełki)
    Sennheiser. Niecałe 50 zł. No to przeleciałem wzrokiem po innych, ale te
    już trzymałem w łapie, nic ciekawszego nie widziałem, no to do kasy.
    A co się okazało? Że kupiłem słuchawki jakością zbliżone (lub gorsze!)
    od takich za 15 zł z Kauflandu czy innego Lidla. Myślałem, że jak
    wymienię wtyczkę, to wyeliminuję nieustanne trzaski, ale jak obciąłem
    kabel i zobaczyłem, co się kryje w tych cieniutkich przewodach, to mi
    się odechciało lutowania i słuchawki powędrowały do kosza. No i sobie
    powiedziałem - nigdy więcej Sennheiser, chociaż wiem, że z tych
    droższych mają tam jakiś jeden wręcz legendarny model i z takiego na
    bank byłbym zadowolony.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 44. Data: 2014-06-27 14:55:00
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 27-06-2014 14:31, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Jeśli procesor jest produkowany od około roku, recenzje sa od 2-3
    > miesięcy a sam komp jest w bieżącej ofercie Della to zaryzykuję i
    > napisze że jest z bieżącej produkcji.;-)

    W takim razie zostaję przy Tośkach (zawsze wybierałem między Dellem a
    Toshibą, ale ostatnie 3 razy na sensownego Della nie było mnie stać),
    choć też szkoda, że zagościły na najniższych półkach. :|

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 45. Data: 2014-06-27 15:30:59
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-06-27, o godz. 14:50:38
    ZakonSpirowany <x...@g...com> napisał(a):

    > Ja rozumiem, że target się znajdzie. Ale nie rozumiem dlaczego Dell
    > się nim zainteresował.

    Bo zarabia? Dell - podobnie jak inni producenci obstawia chyba
    wszystkie segmenty rynku. Zarówno te drogie jak i tanie laptoki często
    sprzedawane w supermarketach. Do tego oferuje różne ścieżki gwarancji i
    niezłą jakość na tle konkurencji z różnych segmentów - to też ma wpływ na cenę.

    > kosza. No i sobie powiedziałem - nigdy więcej Sennheiser, chociaż
    > wiem, że z tych droższych mają tam jakiś jeden wręcz legendarny model
    > i z takiego na bank byłbym zadowolony.

    A to częsty błąd- często uznane firmy tanie produkty tylko
    brandują zlecają ich produkcję. I warto sprawdzić przed kupnem opinie.
    Ot i cała tajemnica.

    Zdrówko

  • 46. Data: 2014-06-27 15:32:35
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-06-27 14:55, ZakonSpirowany pisze:

    > W takim razie zostaję przy Tośkach (zawsze wybierałem między Dellem a
    > Toshibą, ale ostatnie 3 razy na sensownego Della nie było mnie stać),
    > choć też szkoda, że zagościły na najniższych półkach. :|

    Tośki też zeszły a psy...Teraz wszystko jeden pies... Na porządnego
    lapka to trzeba wysupłać minimum te 3kPLN...

  • 47. Data: 2014-06-27 15:37:00
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-06-27, o godz. 14:55:00
> [...]

    > Toshibą, ale ostatnie 3 razy na sensownego Della nie było mnie stać),
    > choć też szkoda, że zagościły na najniższych półkach. :|

    One tam były praktycznie zawsze - tylko Ty tego nie dostrzegałeś. ;-) Ja
    nie wybieram sprzętu kierując się nazwa firmy czy produktem z innego
    segmentu. Sprawdzam co oferują, w jakiej konfiguracji, jak na bateriach
    chodzi, jakie ma wyposażenie, jakie maja warunki gwarancji, opinie o
    sprzęcie, opinie o serwisie. W efekcie kilka ostatnich kilka ostatnich
    lat to Dell, HP, Toshiba, Asus, IBM/Lenovo i Samsung - zależnie od
    potrzeb. Np. teraz jako podstawowy laptok mam Della XPS 13. Ale
    poprzednio było to Lenovo i jednocześnie większe HP a żona używa
    Toshiby. Z całej tej gamy negatywnie wspominam Asusa - ale to nie z
    powodu jakości tylko z powodu problemów z ich serwisem w Polsce.

    Zdrówko

  • 48. Data: 2014-06-27 17:50:04
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 27-06-2014 15:30, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Bo zarabia? Dell - podobnie jak inni producenci obstawia chyba
    > wszystkie segmenty rynku.

    I nie widziałbym w tym nic złego, ale Della kojarzę jako firmę
    produkującą solidne, biznesowe laptopy. Nawet nie żadne z maksymalnie
    mocnymi podzespołami, nie "do gier", jak to lubiły robić te "tańsze"
    marki pokroju Asusa (np. Asus G750 - 7500 zł - ?!).
    Dell czymś takim po prostu niszczy sobie renomę. Apple może i robi
    laptopy, które nie powinny kosztować więcej niż 1500 zł, ale dziarsko
    trzyma się tych swoich chorych cen, co powoduje, że "markę" zachowują.

    > A to częsty błąd- często uznane firmy tanie produkty tylko
    > brandują zlecają ich produkcję. I warto sprawdzić przed kupnem opinie.
    > Ot i cała tajemnica.

    Częsty? Bo pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. Ale to może
    dlatego, że ja przed zakupami droższego sprzętu (a taniego raczej unikam
    w myśl zasady: "raz a dobrze") sprawdzam go w sieci. Bardzo lubię firmę
    Sony (audio, foto, telefon), ale Vaio w życiu bym nie kupił.
    Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie, by słuchawki Sony za 50 zł mogły
    się okazać najgorszą chińszczyzną.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 49. Data: 2014-06-27 18:06:33
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 27-06-2014 15:37, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > One tam były praktycznie zawsze - tylko Ty tego nie dostrzegałeś.;-)

    W "budżetowych" były, ale na najniższej półce - pierwsze widzę, a piszę
    ze swojej trzeciej Toshiby (przedostatnia całkowicie sprawna, stoi obok,
    ale mniejsza, a pierwsza choćby nie zalana, byłaby już mocno przestarzała).

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 50. Data: 2014-06-30 08:58:36
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-06-27, o godz. 17:50:04
> [...]

    > laptopy, które nie powinny kosztować więcej niż 1500 zł, ale dziarsko
    > trzyma się tych swoich chorych cen, co powoduje, że "markę" zachowują.

    Ale Dell nie niszczy sobie renomy bo tak działa od dawna. On tanie
    laptopy produkuje od wielu lat. Zerknij sobie do jakiegoś supermarketu z
    elektroniką - w najtańszym segmencie znajdziesz także produkty Della.

> [...]
    > kupił. Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie, by słuchawki Sony za 50
    > zł mogły się okazać najgorszą chińszczyzną.

    A znasz taką firmę jak Lenovo? Ona produkowała większość laptopów IBM
    aż w końcu odkupiła od IBM-a prawa do ich produkcji i teraz oferuje
    sprzęt pod własna marką. Dużo laptopów dla innych producentów
    produkował też np. Asus.

    Zdrówko