  • 51. Data: 2010-05-26 19:22:12
    Temat: Re: Płaćcie mandaty...
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > A moze po prostu jezdzijcie przepisowo ? :))
    >

    > Nie no, za proste...

    Tak "nie prosto" myślą nieudaczne rządy i samorządy, niedługo wprowadzą
    przepisy Locomotive Act (Red Flag Act). Po co opracowywać i realizować
    plany budowy, rozbudowy i modernizacji dróg, wystarczy ograniczać
    prędkość. Przykładowo obwodnica Świecia na odcinkach po 2 pasma w każdą
    stronę, bezpieczna prędkość to 150 km/godz, ale jest ograniczenie do 70
    km/godz. Dla mnie to paranoja, dopuszczalna prędkość z epoki Trabanta i
    Syreny. Krajowa jedynka i piątka, co chwila wysepki, światła, przejścia
    dla pieszych, ograniczenia do 60-70 km/godz, kilometrami ciągnie się
    podwójna ciągła, pełno zakazów wyprzedzania. Trasa biegnie przez
    wszystkie miasteczka, wioski, wioseczki i osady, od Świecia do Tczewa
    nie ma obwodnic i oczywiście po jednym paśmie w każdą stronę. Dzisiaj
    jechałem tą trasą, cysterny i niektóre ciężarówki pod górę to 50-60
    km/godz, kilka traktorów to 30-40 km/godz, wyminąć nie można, bo
    podwójna ciągła, średnia prędkość jazdy na tej trasie wyniosła poniżej
    60 km/godz. Dodatkowo były (są?) plany zwężania dróg! Jak tak dalej
    pójdzie, to będą karać pieszych za przekroczenie prędkości.

    Zrezygnowany
    MJ

  • 52. Data: 2010-05-26 21:47:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ptoki" <s...@g...com> wrote in message
    t.googlegroups.com...

    > Trzeba pamietac ze w tych instytucjach pracuja komputery i czesto sie
    > myla. I potem kowalski sie musi mordowac z instytucjami bo wisniewski
    > nie zaplacil mandatu i komputer cos pomylil.
    >
    > Podobnie komornicy. Dobrze miec rachunki z wszelkich teps czy
    > energetyki bo jak taki artysta przyjdzie to wystarczy mu pokazac przez
    > szybe ze mamy rachunek i jestesmy oplaceni na biezaco. Z rachunkiem
    > "internetowym" nie bedzie tak latwo.

    Nikt komornika nie wysyła ani z banku nie zajmuje pieniędzy
    w okolicznościach jednej pomyłki, jednego mandatu...
    Zwłaszcza komornik to ostateczność bo taka windykacja kosztuje
    często większą część kwoty do odzyskania (zależnie od sumy).
    Takie problemy mają tylko ludzie którzy notorycznie nie płacą za siebie.

  • 53. Data: 2010-05-26 21:49:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Komputery się nie mylą. Błąd może popełnić operator lub programista
    > może okazać się niekompetentny.

    :-))

    Szkoda że nie widziałeś jak działał kalkulator w MS-DOS w moim
    komputerze 486 jak mu się wiatraczek zablokował i CPU przegrzał...
    Ani mnożenia ani dzielenia też mu nie wychodziły.
    Aż dziwne że sam program jako tako działał i nie zwisł w maliny.

    Zresztą jeśli jest byk w programie to z punktu widzenia operatora
    myli się komputer... nie ma sensu rozróżniać tutaj i "uniewinniać"
    maszyny bo ta uczuć nie ma i się nie obrazi...

  • 54. Data: 2010-05-26 22:27:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości news:

    > Nikt komornika nie wysyła ani z banku nie zajmuje pieniędzy
    > w okolicznościach jednej pomyłki, jednego mandatu...

    Co?
    Gdzie Ty żyjesz?
    W Polsce komornik skarbowy przychodzi po JEDEN mandat za 100 zł.

  • 55. Data: 2010-05-26 22:43:26
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 May 2010 22:27:36 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Gdzie Ty żyjesz?

    On żyje w USA. O realiach panujących w Polsce ma, jak widać, marne
    pojęcie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 56. Data: 2010-05-26 23:19:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 May 2010 12:39:29 +0100, kamil wrote:

    >Jesli jeden mandat doprowadzi kogos do ruiny, to nawet i lepiej ze jezdzic
    >przestanie, bo utrzymanie hamulcow, zawieszenia i opon w dobrej kondycji
    >kosztuje sporo wiecej, niz te rujnujace 500zl kary.

    Ale nie mowimy o mandacie 500zl, ale takim po ktorym np wlasciciel
    nowiutkiego Porsche zechce je sprzedac, bo jazda jest za droga :-)

    J.

  • 57. Data: 2010-05-26 23:31:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 May 2010 13:49:46 +0200, Cavallino wrote:

    >Jestem za.
    >Mogę mieć 0 na picie, jeśli będzie trzeba. ;-)

    Przyjdzie urzad, oszacuje ukryte dochody, wymierzy 75% podatku,
    zabierze auto - i przestaniesz lamac przepisy - widzisz jaki dobry
    system :-)

    J.

  • 58. Data: 2010-05-27 03:51:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 May 2010 15:35:08 +0200, Tomasz Finke wrote:
    >Miliony rolników nie płacą PIT-u, jak im policzyć ten procent?

    Kaze im sie pisac i jeszcze kase fiskalna dolozy :-)

    >Czyli rolnik niech zaniesie na komendę raczej tłustą gęś, a nie prośną
    >maciorę :-)

    Zabrac im okreslony procent stada, pol krowy bedzie musial przyniesc
    :-)

    I procent pola tez zabrac, bedzie na poszerzenie drogi :-)
    Pomysli ile straci doplaty unijnej, to zaraz noga mu z gazu spadnie.

    J.

  • 59. Data: 2010-05-27 09:10:30
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Cavallino pisze:

    > Ale ja przecież o takim komorniku mówię - komorniku skarbowym.
    > To on ściąga mandaty.

    To jest _poborca_ skarbowy. On może działać na podstawie przepisów
    własnej "firmy", nie musi czekać na żadne wyroki i tym właśnie się od
    komornika różni.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 60. Data: 2010-05-27 09:12:24
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Plumpi pisze:

    > Wniosek: nie podawać żadnych numerów kont bankowych do US. Nadpłaty
    > podatków do odbioru w kasie lub pocztą.

    Najlepiej nie mieć wcale konta w banku. Ani prawa jazdy. Dalej nie
    piszę, bo się zrobi politycznie ;)

    Pozdr,