-
Data: 2013-11-09 22:43:04
Temat: Re: Pirat drogowy z ITD - 12 minut 35 punktów.
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>W gitd jest rzecznik od wypowiadania sie.
a propos...
Najpierw artykuł:
http://www.fakt.pl/Szef-GITD-radzi-jak-uniknac-manda
tu,artykuly,202179,1.html
a tu odpowiedź rzecznika w całości:
Szanowny Panie Redaktorze,
Odnosząc się do artykułu dziennika "Fakt" dotyczącego
rzekomego przekraczania prędkości przez Głównego Inspektora Transportu
Drogowego p. Tomasza Połeć pragnę zwrócić uwagę na ewidentną
manipulację materiału, mającą na celu zdyskredytowanie Szefa urzędu
centralnego.
Pomijając wiarygodność dziennika publikującego na swoich łamach
artykuły: "Pobił matkę kiełbasą krakowską", "UFO mnie oszukało -
Kosmici obiecali Panu Zdzisławowi zwycięskie cyfry w Dużym Lotku.
Kłamali...", "Napadały mnie szatańskie kozy" czy "Kurz złamał mi rękę",
należy zauważyć że istnieje kilka technicznych powodów, dla których
przedstawiony na zdjęciu pomiar prędkości budzi co najmniej poważne
zastrzeżenia:
1) Dziennikarze posługują się niezidentyfikowanym typem radaru
Iskra, która dostępna jest na rynku w dwóch wersjach :
a) Iskra-1b - wyłącznie do pomiaru statycznego (pomiar z
jadącego samochodu niedozwolony!),
b) Iskra-1d - może dokonywać pomiaru statycznego oraz pomiaru
z poruszającego się pojazdu patrolowego;
2) Przyjmując jednak, że dziennikarze posługiwali się bogatszym
modelem oraz wybrali właściwy tryb pomiaru, należy stwierdzić przede
wszystkim że urządzenie dokonuje pomiaru wszystkich pojazdów
znajdujących się w zasięgu do 800m,
a wyświetlany jest wynik najszybciej poruszającego się obiektu,
niekoniecznie zaś znajdującego się najbliżej.
"w tym trybie urządzenie pokazuje prędkość najszybciej jadącego
celu(..)."
" w przypadku grupy pojazdów urządzenie dokona pomiaru prędkości
najszybciej jadącego pod warunkiem, że jego prędkość będzie większa o
co najmniej 4km/h od pozostałych. Przy dokonywaniu pomiaru prędkości
najszybciej jadącego pojazdu na tle grupy, osoba dokonująca pomiar
musi mieć bezwzględną pewność o trafnej ocenie wizualnej
wyróżniającego się wyższą prędkością pojazdu." [Instrukcja obsługi
urządzenia]
3) Ponadto, producent wyraźnie w instrukcji informuje o
podstawowych warunkach, które muszą być spełnione, aby pomiar był
wiarygodny :
- wybór właściwego do sytuacji trybu pomiaru,
- pomiar dynamiczny wyłącznie na statywie!,
- zmniejszona czułość radaru na minimalną,
- wyłączenie klimatyzacji w pojeździe patrolowym,
- w bezpośrednim sąsiedztwie - nie mogą znajdować się urządzenia GSM
(telefon komórkowy), nadajniki tv i radio,
- dobre warunki atmosferyczne (padający śnieg lub deszcz mogą zakłócić
pomiar),
- właściwa czołowa szyba pojazdu (nie może być to szyba odbijająca
promienie słoneczne typu solar),
- odpowiedni kąt mierzenia,
- wyrównana prędkość pojazdu, z którego dokonywany jest pomiar;
Warunki te nie zostały zachowane, na co dowodem jest zamieszczone w
tabloidzie zdjęcie.
4) Dodatkowo, pomiar może nie być wiarygodny przy większym
natężeniu ruchu (urządzenie bada prędkość wszystkich pojazdów bez
względu na ich kierunek). Zdjęcie zostało celowo wykadrowane, aby nie
były widoczne inne pojazdy znajdujące się w zasięgu pomiaru.
[J.A.: tu w dokumencie jest zdjęcie
http://www.fakt.pl/m/Repozytorium.Obiekt.aspx/-580/-
500/faktonline/634973858788625673.jpg
i komentarze: przy znacznym natężeniu ruchu - urządzenie nie powinno
być używane w trybie pomiaru dynamicznego/wyświetlenie prędkości
najszybciej poruszającego się obiektu w zasięgu radaru/brak uchwytu
stabilizującego urządzenie (instrukcja pkt. 3.2.7)/telefon komórkowy w
bezpośrednim kontakcie z urządzeniem (instrukcja pkt. 7.5)/nie należy
używać przez szybę metalizowaną (typu solar)/celowe kadrowanie/warunki
atmosferyczne zakłócające pomiar/brak potwierdzenia, czy radar mierzy
prędkość pojazdów przybliżających się, oddalających czy jadących w obu
kierunkach/nieznana prędkość pojazdu z którego dokonano pomiaru (musi
być stała prędkość, min. 4km/h różnicy)/mierzenie prędkości wszystkich
pojazdów w odległości do 800m]
5) Nawet pomiary dokonywane przez przeszkolonych policjantów
ruchu drogowego były kwestionowane przez ekspertów i sądy.
W wyniku jednego z eksperymentów procesowych udowodniono, że
urządzenie może zawyżać prędkość nawet o 20km/h lub wskazywać prędkość
43km/h przy nieporuszającym się pojeździe (mierzy lub dodaje prędkość
włączonego wiatraka klimatyzacji - wyrok Sądu Rejonowego w Lipnie,
sygn. akt II W).
Radar nie został dopuszczony do użytkowania w żadnym kraju Unii
Europejskiej poza Polską.
Podsumowując, należy stwierdzić, że przedstawiona na zdjęciu prędkość
będąca rzekomo prędkością pojazdu BMW, w rzeczywistości jest
najprawdopodobniej:
- prędkością najszybszego obiektu w pobliżu do 800m od radaru,
- wcześniejszym zarejestrowanym pomiarem dowolnego auta, którego
wynik musi być wyświetlany do czasu kolejnego pomiaru,
- prędkością wynikającą z błędu pomiarowego związanego z niewłaściwym
użytkowaniem urządzenia,
- sumą prędkości pojazdów,
- prędkością własną samochodu reporterów.
Kładąc na szali materiał przygotowany przez dziennik o powszechnie
znanej reputacji oraz opis sytuacji GITD stoi na stanowisku, że doszło
do manipulacji, której celem jest zdyskredytowanie p. Tomasza Połeć w
oczach opinii publicznej oraz podważenie dokonań jego
kilkunastoletniej pracy na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Poprzednie doniesienia dziennika FAKT z grudnia 2012 r. są jeszcze
mniej wiarygodne, gdyż prędkość uwidoczniona na zdjęciu jest
prędkością pojazdu, którym poruszają się dziennikarze Faktu, nie zaś
pojazdu BMW, którym poruszał się Główny Inspektor Transportu
Drogowego.
/-/ Alvin Gajadhur
Rzecznik prasowy GITD
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.13 00:00 Budzik
- 10.11.13 00:00 Budzik
- 10.11.13 00:00 Budzik
- 10.11.13 08:29 Cavallino
- 10.11.13 08:31 Cavallino
- 10.11.13 10:41 Artur Maśląg
- 10.11.13 14:00 Budzik
- 10.11.13 14:16 Budzik
- 10.11.13 14:16 Budzik
- 10.11.13 15:02 Myjk
- 10.11.13 16:18 Budzik
- 10.11.13 16:34 Myjk
- 10.11.13 17:00 Budzik
- 10.11.13 17:56 Cavallino
- 10.11.13 17:57 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=