    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pieszy ma pierwszeństwo przed pasami?
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d26451e$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d26ecfc$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d289be9$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d28dc2d$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5d2cdc8b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 16 Jul 2019 10:59:58 GMT

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Karalny mandatem? Jeden. Kierowca zdobył "wincyj" punktów.

    Zmieniasz zalozenia...

    > Problem jest ze świadomością. Złodziej świadomie kradnie...ale
    > kleptoman, nie. Efekt taki sam.
    > W przypadku pieszego, oczekujesz że pieszy wyedukował się tak samo
    > jak Ty, zdał państwowy egzamin i łazi. Równie dobrze możesz wymagać,
    > że skoro Ty znasz tabliczkę mnożenia, gramatykę, geografię...to
    > chcesz aby Twój interlokutor miał podobny poziom. To złe założenie.

    Alez ma. Te podstawy czyli umiejetnosc korzystania z przejscia czy
    tabliczka mnozenia nabywa sie w szkole podstawowej i zdaje sie ze jakies
    egzaminy tam własnie są.

    > Skoro jednak MUSIAŁEŚ zaznajomić się z przepisami, opanować je i
    > zdać egzamin, powinieneś zatem (jako kierowca) przestrzegać ich
    > znacznie lepiej niż pieszy, który często tych zabiegów nie popełnił
    > i uwzględniać to w swojej jeździe, niekonicznie stosując zasadę
    > ograniczonego zaufania ale wręcz braku całkowitego zaufania w
    > szczególności do pieszych.

    > Równie dobrze możesz od Papuasów wymagać obliczania całków :]

    Kurcze, masz ludzi za AZ takich debili?

    > To znaczy że nie jadę 5km/h ale na tyle, żeby nie spowodowac
    > kolizji. Mam dobry wzrok i refleks. W sumie tak: mam bardziej
    > "nadwzroczność" w porównaniu do sąsiada, gdzie widzę bez problemu
    > Ĺźaby na drodze po deszczu czy dalsze punkty drogi nawet bardzo
    > odległe a kątem oka bez problemu ogarniam pobocze a np. mój sasiad
    > (krótkowidz) w odległości 300 widzi bure plamy i ma "klapy na
    > oczach". Taka subtelna różnica...na swoim koncie ma wiele stłuczek i
    > potrąceń. Nikt mu prawka nie odebrał. [...]
    OK, napisałes ile nie jedziesz podajac absurdalnie niska wartosc.
    I nadal nie wiem jak to jest "bez przesady" według ciebie.

    > Jak nikogo nie ma w pobliżu przejścia to wystarczy nie przyspieszać,
    > będzie płynnie i bezpiecznie. Zapewne jak zwykle znajdzie się kozak
    > i poboczem błyśnie inteligencją :] Codziennie mógłbym wrzucać
    > filmiki z mojej kamery ilu kierowców łamie przepisy w bardzo
    > niebezpieczny sposób ale gdybym miał robić ranking to mi wychodzi
    > 100 kierowcĂłw na 10 pieszych :]

    Zgoda, przy czym 90% tych głupich zachowan jest na linii kierowca
    kierowca.
    A czy taki stosunek wychodzi przy konflikcie pieszy kierowca? Hmm...

> [...]
    > jakbyś zobaczył kogoś okutego w zbroję to też. Sam się ubierz w
    > zbroję albo idź na siłkę i przypakuj :) bedą schodzili z drogi. Jako
    > kierowca, zakładasz właśnie taką zbroję i już z tego punktu (często)
    > uważasz że piesi powinni mieć respekt bo sie pokaleczą. Mylne
    > podejście. Właśnie jako osoba, ojebana w przepisy/egzamin a w
    > szczególności w jeden podstawowy, że najważniejsze jest
    > bezpieczeństwo, masz się tym bezpieczeństwem dzielić a nie
    > ograniczać i straszyć. Zapewne, gdyby wielu kierowców uznawało takie
    > podejście to byłoby bezpieczniej a ruch na tym nie ucierpi.

    No własnie... Ale ja nie rozumiem tej drugiej strony. TEmu okutemu w
    zbroje ustepuja ale pod koła ładuja sie czesto bezmyslnie. Dla mnie to
    jest zagadka czy to jest głupota, bezczelnosc czy jeszcze coś innego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć