  • Data: 2010-04-29 07:35:38
    Temat: Re: Pierwszy termotransfer - efekt taki sobie
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Kwi, 23:04, Atlantis <m...@w...pl> wrote:
    > Wykonałem właśnie swoją pierwszą płytkę metodą termotransferu. Na
    > warsztat poszła PCB od Transceivera "Bartka" (komplet elementów
    > wygrzebany z "junk boksa"). Niestety nie mam w tej chwili dostępu do
    > własnej drukarki laserowej, musiałem więc poprosić znajomego. Wydruk na
    > papierze kredowym wyszedł z lekko paroma jaśniejszymi polami na masie.
    > Tam pojawiły się podtrawienia.
    > Taka płytka nada się? Pocynowałem ścieżki (pomagając sobie plecionką do
    > odsysania cyny). Pole masy też pocynować ze względu na nadtrawienia?

    Primo:
    Zadbać aby drukarka drukowala czarno. Czyli wylaczyc wszelkie "eco
    mode" i "rozjasnij grafike" czy co tam w sterownikach siedzi.
    Secundo:
    Jesli nie jestes pewien tego czy wyszlo rzeczywiscie czarno to
    polakieruj toner za pomoca strzykawki i cienkiej igly. Uzyj do tego
    lakieru alkidowego (nie poliuretanu), ladnie schodzi pozniej
    rozpuszczalnikiem. Poliuretan trzeba drzec papierem sciernym. Lakieruj
    tylko duze powierzchniem na malych moze sie nie udac i trzeba bedzie
    kombinowac z usuwaniem lakieru z rozlewek
    Tertio:
    Przy sciaganiu papieru kredowego patrz czy to co zeszlo jest biale i
    toner zostal na plytce.
    Zeby sie pozbyc resztki papieru warto go moczyc w wodzie z mydlem i
    szorowac szczoteczka do zebow. Dobrze przyklejony toner nie odejdzie
    ale trzeba miec umiar w szorowaniu.
    Nastepnie wszystkie cienkie odstepy miedzy sciezkami trzeba przejrzec
    pod lupa czy nie zostal tam papier i go wyskrobac.

    Ja ostatnio nawet blachy mosiezne 0,3 trawie na wylot z jednej strony
    i nawet wiele nie podzera...
    --
    Lukasz Sczygiel