  • 71. Data: 2018-07-26 20:44:34
    Temat: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-26 o 10:11, Tomasz Pyra pisze:

    > Tak oczywiście jest, tylko w tej sytuacji winny spowodowania kolizji będzie
    > jadący z prawej, a przyczyną bedzie wjazd za sygnalizator w sytuacji w
    > której ten sygnalizator wjeżdżać zabraniał.
    > Bez słowa o pierwszeństwie, które jest w tej sytuacji bez znaczenia -
    > zielony sygnał gwarantuje brak kolizji z innymi kierunkami ruchu.

    A mimo to do niej doszło... Mało tego, często dochodzi do podobnych zdarzeń.

    Przyznam się, że trochę prowokacyjnie utworzyłem wątek gdyż byłem ciekaw
    tego jak podchodzicie bo odpowiedź znam. Otóż kiedyś wspomniany przeze
    mnie instruktor, który mnie szkolił i przy okazji biegły sądowy z
    zakresu PoRD, powiedział jaka jest sądowa praktyka. Tak jak jeden z
    kolegów w tym wątku powiedział: 50% to prawo a 50% to sędzia. Wiele
    zależy co powiedzą strony. To jest bitwa na niuanse. Były wyroki, gdzie
    winę ponoszą obie strony i były takie, gdzie tylko osobnik wjeżdżający
    na czerwonym, bo ten ostatni jest bezsprzecznie w obu przypadkach winny.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 72. Data: 2018-07-26 20:51:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 26, 2018 at 8:43:19 PM UTC+2, Akarm wrote:

    > Takie, takie, tylko trudniejsze.

    > Nie. Idea jest dokładnie taka sama.

    Dalej bede uparcie twierdzil, ze jednak nie...
    Na tych co pokazales raczej nikt nie zostanie w srodku (a jesli juz to mozna go
    ukarac za wjazd bez mozliwosci opuszczenia skrzyzowania)
    "Ronda" ze swiatlami jednak dzialaja inaczej - to jst ciag niezaleznych skrzyzowan.
    Np. najblizsze u mnie wymusza zatrzymanie sie na nim przy lewoskrecie, bo po wjezdzie
    jest zawsze czerwone w lewo. Zielone sa na zmiane "na wprost", z dodatkowym czasem
    dla tych czekajacych, czyli przy lewoskrecie: mas zielone wjazd na ronodo, stajesz na
    rondzie, bo jest czerwone w lewo, zapala sie zielone - jedziesz, po chwili zielone
    maja z poprzecznego kierunku, czyli jadac na wprost jada za toba...

    Ze

  • 73. Data: 2018-07-26 20:53:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-26 o 19:54, J.F. pisze:

    > W zasadzie tak, prawie normalne skrzyzowanie,

    Nie. Nie "prawie". To jest normalne skrzyżowanie, tylko łatwiejsze i o
    większej przepustowości.

    > wjezdzasz na poznym zielonym, to musisz uwazac czy ci z prawej nie
    > ruszą, a do ich jezdni daleko

    Dokładnie tak samo jest na prawie wszystkich skrzyżowaniach z
    sygnalizacją świetlną.

    > Tylko takie normalne skrzyzowanie nie ma znaku, ze to jest rondo
    > (s.o.r.o),

    Nie wszystkie skrzyżowania mają wyspy pośrodku, znakomicie ułatwiające
    przejazd. No, ale przecież ułatwienia nie są powodem do zmartwień, prawda?

    > z dodatkowym znakiem sugerujacym, ze jest tam pierwszenstwo
    > tego, kto jedzie po obwodzie :-)

    Gdyby ci umknęło, to zwracam uwagę, że tam jest sygnalizacja świetlna.

    Nieistotne, jeśli uważasz, że "pierwszeństwo świateł przed znakami
    określającymi pierwszeństwo" oznacza, że to "znaki określające
    pierwszeństwo mają pierwszeństwo przed światłami".
    Na takich nic nie poradzę...

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 74. Data: 2018-07-26 22:02:00
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    > Uparcie proszę o numer i cytat konkretnego przepisu mówiącego o tym, że
    > zielone daje pierwszeństwo. Twoje przemyślenia nie mają znaczenia przed
    > dochodzeniem praw przed sądem

    Uparcie powtórzyć mogę przepis zabraniający na wjazd na czerwonym. Czy to
    wystarczy, by pojąć, że zielone=jedziesz a czerwone=stoisz?

    > A co do reszty Twojej wypowiedzi: domniemam, że skoro istnieją
    > skrzyżowania bezkolizyjne to kolizje tam się nigdy nie wydarzyły? :-)

    Doczytaj w Wikipedii, co oznacza to pojęcie :)

  • 75. Data: 2018-07-26 22:03:26
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    > A mimo to do niej doszło... Mało tego, często dochodzi do podobnych
    > zdarzeń.

    Bo sprawca wjechał na czerwonym. Marku, kurcze, ileż można...

  • 76. Data: 2018-07-26 22:05:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-07-2018 o 18:55, WS pisze:

    > hm.. ja takiego jeszcze nie widzialem ;)
    > w Krk jak jest rondo ze swiatlami, to swiatla sa przed kazdym zjazdem...
    >
    > jesli prawie kazde to wrzuc ze 3 inne tego typu z googla ;)

    Pierwsze dwa z brzegu:
    Poznań: Rondo Rataje, Rondo Śródka.

  • 77. Data: 2018-07-26 22:06:11
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    > Konkretnie proszę. Jaki przepis mówi o tym, że sygnalizator świetlny
    > reguluje pierwszeństwo na skrzyżowaniu?

    Ten, który mówi, że masz się zatrzymać na czerwonym

  • 78. Data: 2018-07-26 22:26:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 26, 2018 at 10:05:31 PM UTC+2, Cavallino wrote:

    > Pierwsze dwa z brzegu:
    > Poznań: Rondo Rataje, Rondo Śródka.

    To chyba jakis poznanski ewenement ;)

  • 79. Data: 2018-07-26 23:39:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-26 o 22:02, zhbick pisze:

    > Uparcie powtórzyć mogę przepis zabraniający na wjazd na czerwonym. Czy
    > to wystarczy, by pojąć, że zielone=jedziesz a czerwone=stoisz?

    Nigdzie nie zaprzeczałem tej zasadzie. Wideo jaki pokazałem prezentuje,
    że od zasady są wyjątki i trafiają się kierowcy nie żyjący w idealnym
    świecie jaki propagujesz i przejeżdżają na czerwonym. Choćbyś nie wiem
    jak zaklinał rzeczywistość, to takie sytuacje często mają miejsce.

    Poza tym dyskusja nie jest o tym czy na czerwonym coś wolno czy nie lecz
    o tym czy przejeżdżając na zielonym możemy mimo to wymusić
    pierwszeństwo. Chcę abyś przytoczył mi przepis, który daje pierwszeństwo
    przejeżdżającym na zielonym. Nie rozumiesz tak prostego pytania?

    Przy okazji wyjaśnię, że znam orzecznictwo sądów w dokładnie takich
    przypadkach a cały wątek jest rodzajem sondażu na temat tego, kogo na
    ulicy spotkam. Zadałem powyższy temat 2 osobom: znajomemu z drogówki
    oraz instruktorowi (szkolił mnie w zakresie doskonalenia techniki
    jazdy), który jest biegłym sądowym w zakresie PoRD. Odpowiedź opisałem w
    tym wątku Tomkowi. Poczytaj sobie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 80. Data: 2018-07-26 23:40:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-26 o 22:06, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup

    > Ten, który mówi, że masz się zatrzymać na czerwonym

    W razie kolizji zdziwiłbyś się ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek