  • 171. Data: 2018-07-31 21:42:26
    Temat: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2018 o 21:36, Marek S pisze:

    > Oczywiście, że tak! Ale nie dopuszczam przypisywania mi czegokolwiek, co
    > nie jest moją opinią i krytykowania mnie za coś, czego nie powiedziałem.
    > Gdy tak się dzieje, to zwyczajnie odpuszczam bo dyskusja traci sens.

    Zapytam jeszce raz - ktoś pod ciebie się podszył w poście inicjującym wątek?

    Shrek

  • 172. Data: 2018-07-31 21:46:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-31 o 20:36, s...@g...com pisze:

    > Zawsze tak bylo. Jak chciales skrecic w lewo to musisz ustapic tym co
    > jada z przeciwka na wprost.
    >
    > I tak zostalo do dzis. I tak nadal jest.

    Ale nie o tym mowa. Mowa jest o tym, że niepokorny, który jednak wjedzie
    na czerwonym, nie zawsze ponosi wyłączną winę. Co mnie mocno dziwi, ale
    niestety przepisy jasno mówią o tym, że zielone to jedynie zezwolenie na
    wjazd a nie pierwszeństwo.

    > Zmienilo sie co innego: Wiele skrzyzowan mimo ze jest bezkolizyjnych
    > to nie ma swiatla zielonego kierunkowego. Ludzie nawet nie zawsze
    > zdaja sobie sprawe z roznicy miedzy zwyklym zielonym a tym
    > kierunkowym.

    Zostawmy rozbudowane skrzyżowania. Zaciemnia to sytuację jedynie. Proste
    90 stopni bez kierunków.

    > Ludzie sie przyzwyczaili ze skrzyzowania sa proste,
    > sygnalizacja bezkolizyjna i wogole ze zielone=jedz.
    > A to nie prawda. Nigdy nie bylo to prawda. Tyle ze sie ludziom
    > percepcja zmienila i sie zrobili nieco leniwi.

    No i można się zdziwić gdy się pojedzie na zielonym - jak przytoczyłem i
    orzecznictwa i jakiś tam artykuł z sieci znaleziony na szybko. Nic
    więcej nie zamierzałem przekazać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 173. Data: 2018-07-31 21:51:00
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-31 o 19:52, Shrek pisze:

    > Ma tym polegają flejmy. Pan od kiedy w internetach?

    Od ich powstania, szczególnie, że zawodowo się tym zajmuję od zawsze :-)
    Pytanie powinno być inne: ile na forach PL. Tu znacznie krócej, znacznie
    dłużej na nie-PL.

    > "Czy dobrze interpretuję, że w poniższej sytuacji kierowca nagrywający
    > zdarzenie odpowie za wymuszenie pierwszeństwa? "
    >
    > To twoje, czy ktoś się podszył? ;)

    Czy tu widzisz jakąś tezę? Jakiś mój pogląd? Ten pogięty znak na końcu
    wyraża pytanie a nie pogląd. Czy u Ciebie nie widać pytajników? :D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 174. Data: 2018-08-01 02:32:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2018 19:49:28 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ruch drogowy powinien być opisany enigmatycznie. Choćby dlatego, że ma
    > go ogarnąć traktorzysta po czterech latach powszechniaka, a nie tylko
    > student prawa.

    Rozumujac "enigmatyczny" = "przeznaczony do obslugi przez prostego
    podoficera" ? :-)

    > Przecież jest jasno ujęte - zielone - możesz jechać,

    Z zastrzezeniami

    >czerwone masz się zatrzymać.

    Przeciez to jest proste - jakby ustawodawca chcial, zeby zielone
    dawalo pierwszenstwo, to by to napisal, a skoro nie napisal, to widac
    nie chcial :-)

    Cos tam co prawda baknal o pierwszenstwie swiatel nad znakami, ale
    zapomnial opisac jak to rozumiec, bo z przepisow to nijak nie wynika.

    Wiec mozemy trolowac jeszcze dlugo :-)
    A co gorsza - trolowac moga adwokaci, prokuratorzy, sedziowie :-)

  • 175. Data: 2018-08-01 02:39:18
    Od: "Derek" <p...@g...pl>

    > Cos tam co prawda baknal o pierwszenstwie swiatel nad znakami, ale
    > zapomnial opisac jak to rozumiec, bo z przepisow to nijak nie wynika.

    Co nie jest jasne ?

  • 176. Data: 2018-08-01 02:44:27
    Temat: Re: Pierwszeństwo. message id.
    Od: "Derek" <p...@g...pl>

    > Jak w thundrbirdzie wyszukiwać po msg-id - wie ktoś?
    >
    > Shrek

    W Google groups jest możliwe szukanie po message id.

  • 177. Data: 2018-08-01 07:07:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.08.2018 o 02:32, J.F. pisze:

    > Wiec mozemy trolowac jeszcze dlugo :-)
    > A co gorsza - trolowac moga adwokaci, prokuratorzy, sedziowie :-)

    Addwokaci są od tego żeby trolować. Trolowanie przez sędziów i
    prokuratorów jak widać nie znajduje potwierdzenia w sygnaturach wyroków.

    Shrek

  • 178. Data: 2018-08-01 07:09:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2018 o 21:51, Marek S pisze:

    > Od ich powstania, szczególnie, że zawodowo się tym zajmuję od zawsze :-)
    > Pytanie powinno być inne: ile na forach PL. Tu znacznie krócej, znacznie
    > dłużej na nie-PL.

    Tu są grupy, nie fora.

    > Czy tu widzisz jakąś tezę? Jakiś mój pogląd? Ten pogięty znak na końcu
    > wyraża pytanie a nie pogląd. Czy u Ciebie nie widać pytajników? :D

    Tak - widzę tezę, że kierowca jadący na zielonym jest winny wymuszenia.
    Tak to interpretujesz i prosisz resztę o potwierdzenie lub zaprzeczenie.

    Shrek

  • 179. Data: 2018-08-01 08:12:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-31 o 21:51, Marek S pisze:

    > Czy tu widzisz jakąś tezę? Jakiś mój pogląd?

    Nie. Ty tego nie interpretujesz. To ktoś zupełnie inny napisał, że
    interpretuje zdarzenie. Ty nie przedstawiłeś żadnego poglądu. To ktoś
    zupełnie inny.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 180. Data: 2018-08-01 15:52:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Derek" napisał w wiadomości grup

    >Co nie jest jasne ?

    Jak rozumiec to pierwszenstwo swiatel nad znakami okreslajacymi
    pierwszenstwo, skoro swiatla nie okreslaja pierwszenstwa.

    J.