    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 28 Jul 2018 07:56:43 +0200

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 00:18:50 +0200, Marek S napisał(a):

    > Skoro jest wieloletnim biegłym sądowym w zakresie PoRD, to raczej tak.

    Niekoniecznie. Przychodzi, zeznaje/przedstawia opinie, wychodzi i nie
    wie jaki wyrok zapadnie.
    Albo dzwoni do niego adwokat "Czesc Kaziu, trzeba sporzadzic opinie
    dla mojego klienta, tylko wiesz - pozytywna".

    Ale pewnie czyta fachowe pisma.

    > Jasne, ale nie do końca rozumiem dlaczego miałbym podważać jego wiedzę
    > skoro od lat sądy go ściągają do siebie. Wątpię aby to była zmowa sądów
    > by jego zatrudniać.

    Sad ma liste bieglych i sciaga z listy.
    A w razie potrzeby powie "biegly jest od ustalania przebiebiegu
    zdarzenia, a nie od interpretacji przepisow - od przepisow jest sad"
    :-)

    > Nawet w jednej i tej samej:
    > http://orzeczenia.poznan.so.gov.pl/content/$N/153510
    000008506_XVII_Ka_000112_2015_Uz_2015-03-03_001

    Ale to dwa rozne sady :-)

    "Podkreślić także należy, że żaden z przepisów ustawy prawo o ruchu
    drogowym nie zobowiązuje kierującego, który zamierza przejechać na
    wprost skrzyżowanie na zielonym świetle do zatrzymania pojazdu przed
    sygnalizatorem, ewentualnie tuż za nim, celem upewnienia się, czy z
    jego lewej strony nie nadjeżdża pojazd, który z niezrozumiałych
    przyczyn nie zdążył przejechać skrzyżowania na wprost."

    A z prawej strony ? :-)

    Poza tym ... jak to zaden ?
    Skoro przepis mowi, ze mimo zielonego nalezy umozliwic opuszczenie
    skrzyzowania pojazdom ktore juz na nim sa - to trzeba sie upewnic, ze
    takowych nie ma. :-)

    > A ja właśnie piszę o nieszczęśniku, który udostępnił nagranie. Równie
    > dobrze może nie mieć żadnych zarzutów jak i skończyć tak:
    > http://www.nowosci.com.pl/torun/a/czy-kierowca-jadac
    y-na-zielonym-moze-byc-sprawca-kolizji,10837990

    Jak widac - w Poznaniu mialby szanse :-)

    J.