    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszenstwo pieszego
    Date: Fri, 4 Dec 2020 06:53:21 +0000

    W dniu 03.12.2020 o 16:27, Shrek pisze:

    > Idziesz w niezrozumiałym dla mnie kierunku. Twierdzisz, że ustanowienie
    > jasnych zasad pierwszeństwa działa źle na bezpieczeństwo? To trochę
    > ślepa uliczka z tymi przepisami znakami i światłami:P  Należy
    > natychmiast zlikwidować zasady dotyczące pierwszeństwa, bo ludzie w nie
    > wierzą i potem tragedia jak sie przyzwyczają. Ewentualnie państwo
    > powinno zatrudniać kierowców bombowców, co jeżdzą na odwrót niż mówią
    > zasady, żeby ludzie się nie przyzwyczajali że jak ktoś ma czerwone to
    > nie jedzie - bo potem ktoś się zagapi i przez takie światła som wypatki!

    pomyślmy - gdyby prawo mówiło, że pociąg musi ustąpić samochodom na
    przejeździe, maszynista zawsze zwolniłby/zatrzymał się przed przejazdem.
    To nauczyłoby kierowców, że na przejazd można wjeżdżać na pewniaka, co
    setny pomyślałby 'wjeżdżam, pociąg jedzie dość wolno, pewnie się
    zatrzyma, przecież zawsze się zatrzymuje'. Takie zasady, mimo że jasne,
    byłyby dużo bardziej niebezpieczne, bo gdy maszynista popełni błąd, to
    dużo ciężej mu go naprawić - podobnie samochód vs. pieszy - kierowcy
    dużo ciężej się zatrzymać niż pieszemu, a pierwszeństwo pieszego na tak
    wielu przejściach jak w Polsce, to proszenie się o kłopoty.

    Lukasz