    From: "Rafael" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Pierwsze bum.
    Date: Fri, 6 Nov 2009 08:33:40 +0000 (UTC)

    Nie dałem rady się powstrzymać - tym razem to będzie naprawdę EOT :).

    gildor <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > odruch taki. nie każdy jest, miszczem walki z przeszkodami po 12k w
    > sezonie w korkach. a Piernik pisał o hamowaniu przy lekkim skręcie przodu.

    Lepiej przejechać 12k w mieście niż napisać 12k postów na preclach ...

    Sir Piernik wymyślił, że wątkotwórca mógł mieć skręcone koło. Wątkotwórca
    wyraźnie napisał że jechał około 30km/h a wiemy że samochody stały i dla mnie
    jest to realne bo faktycznie 30 km/h pomiędzy samochodami które stoją to jest
    IMO optymalna prędkość - w sam raz nie za szybko żeby zareagować na zagrożenie
    tym bardziej że tam jest szeroko - aczkolwiek w tym przypadku zagrożenie
    pojawiło się z najmniej oczekiwanej strony :).
    Nie da się jechać ze skręconym kołem 30 km/h - to chyba oczywiste. A cały
    wywód Sir Piernika był na tym oparty. A całym swoim postem wyraził pogląd że w
    tym przypadku ABS by nic nie zmienił - co wg mnie jest bzdurą bo ABS zmienił
    by sytuację znacznie.
    A propos hamowania przy bardzo małej prędkości ze skręconym kołem - wiadomo że
    wtedy motocykl zacznie się walić na glebę. Opisujecie tutaj że w tej sytuacji
    popieracie się nogą. To tak na poważnie? Przecież próba przytrzymania walącego
    się ciężkiego motocykla drogowego na nodze to proszenie się o kalectwo. Chyba
    lepiej mieć poobijane moto niż połamaną nogę. Ja przynajmniej wole mieć obity
    motocykl.
    Opisując takie swoje zachowanie na grupie dodatkowo przedstawiając to jako
    pozę "ale jestem twardziel" promujecie niewłaściwe zachowanie mogące skutkować
    kalectwem.
    Oczywiście są takie sytuacje kiedy da się utrzymać na nodze ale nie wolno tego
    robić za wszelką cenę.

    > ja?

    kpina z mojej strony?

    > racje jakie mam takie mam, ale nie wydaje mi się, żeby ABS miał
    > jakikolwiek wpływ na uratowanie sytuacji awaryjnego hamowania przy
    > niewielkiej prędkości ze skręconym kołem (do tego właśnie się odnosiłeś
    > podpinając sie pod post Piernika, a ja do tego się odnosiłem).

    Nieprawda, sprawdź DOKŁADNIE jak się odniosłem do postu Sir Piernika.

    > położysz motocykla, to co najmniej naciągniesz sobie dość silnie ściegna
    > podpierając się odruchowo nogą próbując utrzymac motocykl. miałem takie
    > sytuacje wielokrotnie na różnych motocyklach i nigdy mi się przy tym
    > koło nie uślizgnęło. ergo, jak się nie ślizga to ABS nie zadziała. tak
    > czy nie?

    IMHO odruch wystawiania nóg podczas hamowania to błąd

    Pozdro
    Rafael