eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwsze Twizy :DRe: Pierwsze Twizy :D
  • Data: 2024-10-31 18:49:14
    Temat: Re: Pierwsze Twizy :D
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Thu, 31 Oct 2024 13:43:27 +0100, J.F

    >> Jazda na prądzie ma ponad 2x mniejsze zapotrzebowanie energetyczne,
    >> nawet uwzględniając sprawności elektrowni i przesyłowe. Miało to więc
    >> sens od zawsze.
    > Jakby miało sens, to by jeździły.

    Skoro zużycie jest 2x mniejsze, to energetycznie to ma sens.

    > Witać nie miało - przemyśl sobie dlaczego.

    Widać coś innego było ważniejsze niż mniejsze
    zużycie energii i by ludzie nie byli truci.
    To się nazywa kasa tych którzy mieli złoża ropki.

    >>> Dopiero Musk pokazał, że się da.
    >> Sens o którym pisałeś a możliwości to dwie różne rzeczy.
    >> Jak zwykle wszystko mieszasz.
    >
    > Czyli był sens, tylko nie było możliwości?

    Był sens i były możliwości. Źli ludzie byli.

    > To bez sensu :-P

    To czemu nagle wyskoczył z dupy musk i się zrobił sens i możliwości?

    >>> Możesz ewentualnie poszukać kto ubił GM EV1 i dlaczego ...
    >> Ubił sam GM, twierdząc że nie było zapotrzebowania.
    > A może branża paliwowa zapłaciła ? :-)

    Ale ubił GM, nie ma większego znaczenia czy sami to sobie wymyślili czy
    ktoś im pomógł. Jestem przekonany że ktoś mafia paliwowa maczała w tym
    palce pośrednio lub bezpośrednio. Tak samo jak to się dzieje dzisiaj. Hejt
    się leje jak szalony, no i są pożyteczni idioci ze spranym mózgiem do
    których żadne argumenty nie trafiają.

    >>>>>>>> Nawet przy ówczesnym
    >>>>>>>> zapotrzebowaniu na energię jedno drzewo spala się w minutę, a rośnie 20
    >>>>>>>> lat.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Gdzie ty widziałes drzewo spalane w minutę?
    >>>>>>
    >>>>>> Twierdzisz że się nie da tego zrobić?
    >>>>>> Może dlatego że założyłeś sobie tylko jeden samochód?
    >>>>> A może dlatego, ze sobie założyłęs wiele samochodów?
    >>>>
    >>>> Przecież samochodów jest wiele, aktualnie ponad miliard
    >>>> na całym świecie. 22mln w samej Polsce.
    >>>>
    >>>>> Policz, ile drzew potrzebujesz ty jeden rocznie :-)
    >>>>
    >>>> 73. Przecietny polak potrzebuje 40. Policz zapotrzebowanie
    >>>> Polski na drewno w takim wypadku, ile drzew potrzeba
    >>>> i sprawdź jakie są aktualne zasoby.
    >>>
    >>> w Polsce sie produkuje ok 50mln m3 drewna.
    >>
    >> Lasy państwowe tweirdzą że 39mln.
    >
    > podobno 49.
    >
    >>> wychodzi jakies 2.2 m3/samochod.
    >>
    >> Czyli 1,7. To jest 3500 kWh energii.
    >> 350kWh po sprawności.
    >>
    >>> Jakby się dało zamienić na poł tony ropy ... mnie wystarczy :-)
    >>
    >> Przejeżdżasz niecałe 2500km rocznie? Ponoć wszyscy jeżdżą min.
    >> 20 tys. km rocznie, dlatego muszą mieć jednorazowego zasięgu 1000km.
    > mylisz zasięg z rocznym przebiegiem :-)

    No więc ile przejeżdżasz rocznie, wg tego co napisałeś 2500km?

    > Mam diesla, tankuje rzadko ...

    Jeśli jeździsz 2500km rocznie, to dziennie wychodzi 10km.
    Nic dziwnego że tankujesz rzadko. Ja przejeżdżam 15 tys. km
    i też tankuję rzadko, średnio raz w miesiacu po 33-35L.

    >>> Tylko parowóz to nie jest rozwiązanie ...
    >> Nikt nie twierdzi że jest, został użyty
    >> jako przykład potwora energetycznego.
    > A prąd nadal w większości z turbin parowych.

    Przy bardzo wysokiej sprawności spalania (96%),
    nieosiągalnej w komorach mobilnych silników.

    >>>>>>>>> albo na ropę czy naftę.
    >>>>>>>> Przy jakiej sprawności?
    >>>>>>> Statki przerabiano z węgla na ropę. Znacznie wygodniejsze.
    >>>>>>
    >>>>>> Wygodniejsze niż co?
    >>>>> Niż węgiel.
    >>>>
    >>>> Przecież pisałeś o przerabianiu.
    >>> No, kocioł węglowy zmieniasz na mazutowy, a turbina parowa zostaje.
    >>
    >> I jaką to ma (miało) sprawość?
    >
    > przyzwoitą,

    Nie ma takiej wartości.

    > te turbiny/silnik parowe na statkach inaczej pracują.
    > Tzn przyzwoitą jak na silnik cieplny.
    > I pewnie nie gorszą niż na węgiel.
    >
    > I pewnie podobną do dzisiejszej elektrowni parowej.

    Dziwne rzeczy opowiadasz.

    >>>>> Nawiasem mowiąc - Diesel miał pomysł, żeby jego silnik pracował
    >>>>> na miale węgla wsypywanym do cylindra. Ale nie wyszło.
    >>>> Prawie wyszło, węgiel w dieslu wychodzi na kolektorze.
    >>> A miał być w baku :-)
    >>> Jak się będiesz tak wlekł to nie wyjdzie :-)
    >>
    >> Właśnie zazwyczaj wychodzi jak się zamula.
    > Przy umiarkowanej prędkosci nie powinien się zamulać.

    Kolektor się zamula od zbyd dużego obciążenia przy zbyt niskich
    obrotach. Wtedy występuje niecałkowite spalanie i produkcja sadzy,
    znaczy węgla. Do tego jeszcze zmieszanego z olejem, przez co powstaje
    znana wszyskim skorupa. To ten sam syf co zatyka EGR majacy ten powstajacy
    węgiel dopalać, a dalej DPF. Jak nie, to nasze płuca to przefiltrują.
    Dlatego EGR trzeba cyklicznie czyścić. DPF zresztą też. Płuc (i układu
    krwionośnego do którego przez płuca te syfy trafiają) się nie wyczyści.
    Kończy się w końcu z udarem i innymi wątpliwymi przymiotami.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: