-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!news.chmurka.net!.
POSTED.195.182.51.217!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pierwsze Twizy :D
Date: Thu, 31 Oct 2024 10:26:50 +0100
Organization: MAD
Sender: Myjk <>
Message-ID: <1...@m...org>
References: <vfqcbl$pa2m$1@paganini.bofh.team>
<13jm344rrchup.1tlwxr5a9l3dy$.dlg@40tude.net> <z...@m...org>
<181vi87rmyg19$.1s9q3jktkhpbu$.dlg@40tude.net>
<p...@m...org> <bjl52ttj0pyc.kjezy559euw2$.dlg@40tude.net>
Reply-To: m...@n...op.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
posting-host="195.182.51.217"; logging-data="22005";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Cancel-Lock: sha1:0bQvXOPw+qQZOHr9d98uKtkLNsw=
sha256:SRdlDVuxWy9P4X1DNudE0LyjdR6V12f0vGQtizCb4rM=
sha1:j+WmWbXrexZ0qTFih4DQ7T3lAs0=
sha256:nZ1lh6MFwTnuxjvHsDl86n0qfVrHZBQov4rw4IGGbaY=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725565
[ ukryj nagłówki ]Wed, 30 Oct 2024 13:11:00 +0100, J.F
>> Głównym problemem od początku było spalanie stukowe
>> i to na nie szukano rozwiązania.
>
> Na spalanie stukowe rozwiązania były znane.
> Zmniejszyc stopien kompresji, opóźnić zapłon.
> Tylko wtedy auto więcej paliwa spala.
Czyli jeszcze bardziej obniżyć i tak nędzną moc
i zwiększyć i tak ogromne spalanie. No po
prostu genialne te twoje znane rozwiazania.
Pewnie dlatego szukali i znaleźli ołów.
> ołów jest toksyczny, a TEL jeszcze bardziej.
> Tylko toksyczność TEL dotyczy najbardziej fabryki, w ktorej jest
> produkowany czy stosowany.
> W benzynie jest go bardzo mało, ale może nadal stanowi zagrożenie, o
> ile ktoś tą benzynę pije, kąpie się w niej, czy inhaluje.
Ręce opadają.
> Po wyjsciu z samochodu, to już nie jest TEL, tylko prawdopodobnie
> jakis tlenek ołowiu. Ktory powinien się sypać po okolicy dróg ...
Wcześniej latając, między innymi po płucach.
Dokładnie tak samo jak z PM, NOx i innymi
syfami ze spalin samochodowych.
> ale czy było to jakies istotne zagrożenie?
> Sądząc po efektach ... raczej nie.
Po efektach czego nie widać? To tak jakby twierdzić że można jarać śmieci w
domowych kotłach, bo przecież nie widać nikogo kto od tego umiera. Z tym że
umiera, w wyniku spowodowanych przez dekady chorób. Ty w ogóle myślisz
czasem zanim coś napiszesz? Dla ciebie jest szkodliwe tylko to co
natychmiast po zażyciu powoduje śmierć?
> U nas samochodów mało, ale w USA dużo, i kopciły ostro,
> a o masowych zatruciach nie słychac.
Ty jesteś jednak zdrowo trzepnięty.
> Średnia długość życia też wzrosła od 1920
> - i w USA, i Polsce, i na świecie :-)
Bo wzrósł poziom wiedzy i jakości medycyny, podobnie
jak wzrosły do absurdalnych poziomów środki jakie
idą na ratowanie zdrowia i życia. W żadnym wypadku
nie jest to dowód na to, że ołów w paliwie nie był
szkodliwy. Bo był. W przeciwnym razie by go nie
wycofywali. U ciebie jednak logika nie jest
najmocniejszą stroną.
> P.S. W USA się zdarzają ołowiowe rury wodociągowe.
Tak samo jak zdarzają się z trującego azbestu a jednak
na zdrowie wpływu nie mają. Bo azbest jest szkodliwy
tylko gdy jest rozpylony i wdychany.
>> Stany Zjednoczone i wiele innych krajów zaczęło
>> stopniowo wycofywać stosowanie TEL w paliwie samochodowym w latach 70. XX
>> wieku. Na początku XXI wieku większość krajów całkowicie zakazała
>> stosowania TEL w benzynie. Od 2011 roku benzyna ołowiowa jest zakazana we
>> wszystkich krajach. Badanie z 2011 roku poparte przez Organizację Narodów
>> Zjednoczonych oszacowało, że usunięcie TEL przyniosło 2,4 biliona dolarów
>> korzyści rocznie i 1,2 miliona mniej przedwczesnych zgonów.
> No i podstaw do tych szacunków jestem ciekaw.
> Ilu np było zatrutych ołowiem w Polsce?
Jakie to ma znaczenie, skoro etyliny używał cały świat,
robiąc to przez dekady i przez dekady oddziałowując
na zdrowie?
>>>> Chwile potem pojawiła się mafia paliwowa która prężnie działa do dzisiaj, a
>>> Wcześniej :-)
>> Nie kop bluzga bo ci w ich obronie nabluzga. :)
> Cóż ja poradzę, ze Standard Oil był wczesniej, nawet nie doczeł
> odkrycia TEL.
No nic nie poradzisz, fakty są takie że mafia paliwowa,
z późniejszymi koncernami samochodowymi, nas truła
i nadal truje, w imię kasy.
> Węgiel sie nam kończy,
Bzdura.
> uran ma ograniczone zasoby,
No tak, bo przecież zasoby ropy nie są ograniczone. Tymczasem wg obecnych
szacunków zasobów uranu jest na 240 lat, a jak się wykorzysta nowsze
technologie to nawet na tysiące lat.
> jak fuzja nie ruszy,
> to jesteśmy na OZE skazani.
To najgorzej! Powinniśmy dalej jarać wungiel i ropkę.
To OZE to najgorsze co może być!
> Ale jaka to będzie niezależność ... poczekamy, zobaczymy ...
Nie trzeba czekać, widać to już po zachodzie europy.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.24 10:35 Myjk
- 31.10.24 11:09 Myjk
- 31.10.24 11:15 Myjk
- 31.10.24 11:37 J.F
- 31.10.24 11:49 J.F
- 31.10.24 12:17 io
- 31.10.24 12:20 Jacek Maciejewski
- 31.10.24 12:29 J.F
- 31.10.24 12:49 Myjk
- 31.10.24 13:06 Myjk
- 31.10.24 13:10 J.F
- 31.10.24 13:43 J.F
- 31.10.24 15:27 io
- 31.10.24 17:02 J.F
- 31.10.24 18:31 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=