  • 1. Data: 2011-08-22 16:44:22
    Temat: Pierszeństwo na wielopasmówce
    Od: "Annn" <A...@o...pl>

    Dzisiaj pokłóciłam się z kolegą, który twierdził, że tam gdzie jest 3 pasy,
    to w przypadku 2 samochodów jadących na tej samej wysokości i na skrajnych
    pasach, a zamierzających wjechać na pas środkowy obowiązuje zasada prawej
    strony, czyli pierszeństwo ma ten z prawej wjeżdzający na pas wewn!

    Ja słyszałam kiedyś wykładnie w TV, że w tym przypadku pierszeństwo ma ten,
    kto chce zjechać na pas wolniejszy, bardziej zewnętrzny... A jak to
    naprawdę jest i czay w mieście i na autostradzie zawsze tak samo?

  • 2. Data: 2011-08-22 16:49:17
    Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
    Od: "AndrzeJ" <A...@m...pl>

    > kto chce zjechać na pas wolniejszy, bardziej zewnętrzny... A jak to

    Bzdura z TV. Jak nie wiesz co robic - rób to prawa renką

  • 3. Data: 2011-08-22 16:49:57
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-08-22 16:44, Annn pisze:
> [...]
    > skrajnych pasach, a zamierzających wjechać na pas środkowy obowiązuje
    > zasada prawej strony, czyli pierszeństwo ma ten z prawej wjeżdzający na

    No i ma rację.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 4. Data: 2011-08-22 17:02:18
    Od: "Annn" <A...@o...pl>

    > No i ma rację.
    Dam głowę, że widziaam to w TV! Chodzi o jednoczesność chęci zajęcia np.
    pasa śodkowego. Tłumaczon, że ten kto chce na prawy pas ma pierszeństwo, bo
    inaczej nigdy by nie zjechał z trasy. Natomiast ten, kto chce na szybszy
    musi poczekać. Kilka razy nawet w mieście miałam taką sytację... Jak znajdę
    ten filmik gdzieś na Youtube itp. to przytoczę link!

  • 5. Data: 2011-08-22 17:02:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Annn" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >na skrajnych pasach, a zamierzających wjechać na pas środkowy
    >obowiązuje zasada prawej strony, czyli pierszeństwo ma ten z prawej

    No i ma racje. Wyraznie w ustawie zapisane.

    Nawiasem mowiac troche glupio, bo to kierowca z prawej ma lepsza
    widocznosc na sytuacje.

    >Ja słyszałam kiedyś wykładnie w TV, że w tym przypadku pierszeństwo
    >ma ten, kto chce zjechać na pas wolniejszy, bardziej zewnętrzny...

    Nie wierzyc dziennikarzom, w zasadzie nigdy :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-08-22 17:53:18
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 17:02:18 +0200, Annn napisał(a):

> [...]
    > musi poczekać. Kilka razy nawet w mieście miałam taką sytację... Jak znajdę
    > ten filmik gdzieś na Youtube itp. to przytoczę link!

    A kogo obchodzą twoje linki i to, co słyszałaś, PoRD reguluje tu sprawę
    jednoznacznie, słownik ortograficzny też (pier_w_szeństwo).

    AK

  • 7. Data: 2011-08-22 17:56:17
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Dam głowę, że widziaam to w TV!

    To chyba w Al Jazeera ;-).

  • 8. Data: 2011-08-22 18:59:07
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-22 16:44, Annn wrote:
> [...]
    > skrajnych pasach, a zamierzających wjechać na pas środkowy obowiązuje
    > zasada prawej strony, czyli pierszeństwo ma ten z prawej wjeżdzający na

    Miał rację.

    > Ja słyszałam kiedyś wykładnie w TV, że w tym przypadku pierszeństwo ma
    > ten, kto chce zjechać na pas wolniejszy, bardziej zewnętrzny...

    A gdzie w PoRD jest napisane, że pas bardziej zewnętrzny jest wolniejszy?

    > A jak to
    > naprawdę jest i czay w mieście i na autostradzie zawsze tak samo?

    A tak naprawdę jest tak, że nie ma to znaczenia, aczkolwiek zwyczajowo
    po autostradzie lewym pasem się zapierdala a jeżdzi prawym, a "w
    mieście" jedzie się tym co luźniejszy i szybszy i złotą zasadą jest
    wykorzystywanie wszystkich pasów - zwłaszcza przed skrzyżowaniami.

    A i tak każdy twierdzi, że lewym pasem ma prawo jezdzić tylko on, bo ci
    co jadą wolniej to kapelusze i ruch blokują, a ci co jada szybciej to
    pokurwieni debile:P

    Shrek.

  • 9. Data: 2011-08-22 19:30:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 22 Aug 2011 17:02:28 +0200, J.F

    > Nawiasem mowiac troche glupio, bo to kierowca
    > z prawej ma lepsza widocznosc na sytuacje.

    Ale to zazwyczaj na prawym pasie lądują zepsute auta, oraz ew. maruderzy, a
    więc ten jadący prawym pasem powinien mieć pierwszeństwo zmiany pasa przed
    tym już (teoretycznie) wyprzedzającym, szybszym. No i nie wiem po czym
    wnosisz, że ten z prawej ma lepszą widoczność, bo wg mnie lepszą widoczność
    ma ten po lewej. ergo, dla mnie obecny przepis jest dobry.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 10. Data: 2011-08-22 19:57:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >widoczność
    >ma ten po lewej. ergo, dla mnie obecny przepis jest dobry.

    Kierowca tego po prawej siedzi przy swojej lewej szybie i w lewo ma
    pelna widoczosc.

    A czy kierowca tira na lewym pasie dostrzeze malucha na prawym pasie ?
    Watpie.
    A kierowca dostawczaka jakies szybkie bmw bedace lekko z tylu ?

    A kierowca osobowki wiozacy pasazera/ke ?

    J.