-
11. Data: 2011-08-22 20:19:06
Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 22 Aug 2011 16:44:22 +0200, Annn napisał(a):
> Dzisiaj pokłóciłam się z kolegą, który twierdził, że tam gdzie jest 3 pasy,
> to w przypadku 2 samochodów jadących na tej samej wysokości i na skrajnych
> pasach, a zamierzających wjechać na pas środkowy obowiązuje zasada prawej
> strony, czyli pierszeństwo ma ten z prawej wjeżdzający na pas wewn!
I ma rację.
Moze czas przepisy poczytać?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
12. Data: 2011-08-22 20:29:34
Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>
Adam Płaszczyca w <news:c1.01.3RjNT8$0WX@mike.oldfield.org.pl>:
> Dnia Mon, 22 Aug 2011 16:44:22 +0200, Annn napisał(a):
>> Dzisiaj pokłóciłam się z kolegą, który twierdził, że tam gdzie jest 3 pasy,
>> to w przypadku 2 samochodów jadących na tej samej wysokości i na skrajnych
>> pasach, a zamierzających wjechać na pas środkowy obowiązuje zasada prawej
>> strony, czyli pierszeństwo ma ten z prawej wjeżdzający na pas wewn!
> I ma rację.
> Moze czas przepisy poczytać?
Zapewne w Twoich przepisach "pierszeństwo" występuje tak samo często jak
"zdażać" w SJP
--
Tomasz Nycz
-
13. Data: 2011-08-22 20:39:55
Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
Od: Paweł W. <p...@w...onet.pl>
Użytkownik "Annn" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
news:j2tq00$1d6$1@news.onet.pl...
> Dzisiaj pokłóciłam się z kolegą, który twierdził, że tam gdzie jest 3 pasy, to
> w przypadku 2 samochodów jadących na tej samej wysokości i na skrajnych
> pasach, a zamierzających wjechać na pas środkowy obowiązuje zasada prawej
> strony, czyli pierszeństwo ma ten z prawej wjeżdzający na pas wewn!
>
> Ja słyszałam kiedyś wykładnie w TV, że w tym przypadku pierszeństwo ma ten,
> kto chce zjechać na pas wolniejszy, bardziej zewnętrzny... A jak to naprawdę
> jest i czay w mieście i na autostradzie zawsze tak samo?
TROLL "Kolina" WARNING !
p.
-
14. Data: 2011-08-22 20:40:32
Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
Od: Paweł W. <p...@w...onet.pl>
Użytkownik "AndrzeJ" <A...@m...pl> napisał w wiadomości
news:j2tq9u$2of$1@news.onet.pl...
>> kto chce zjechać na pas wolniejszy, bardziej zewnętrzny... A jak to
>
> Bzdura z TV. Jak nie wiesz co robic - rób to prawa renką
>
> A
TROLL "Kolina" WARNING !
p.
-
15. Data: 2011-08-22 21:38:57
Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
Od: Robson <r...@...pl>
> Dam głowę, że widziaam to w TV!
A ja widzialem w TV podroze przez hyperspace... incoming wormhole!! ;)
R
-
16. Data: 2011-08-23 08:56:03
Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 22 Aug 2011 19:57:13 +0200, J.F
> Kierowca tego po prawej siedzi przy swojej lewej
> szybie i w lewo ma pelna widoczosc.
Nie ma pełnej widoczności, bo ma słupek centralny skutecznie ograniczający
widoczność w lewy tył (czyli właśnie tam, skąd zazwyczaj zbliża się pojazd
wyprzedzający lewym pasem). Nie bez powodu trąbi się o "martwym punkcie"
przy zmianie pasa ruchu.
Nadal podtrzymuję, że przepis jest prawidłowy.
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
17. Data: 2011-08-23 10:42:36
Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
Mon, 22 Aug 2011 19:57:13 +0200, J.F
>> Kierowca tego po prawej siedzi przy swojej lewej
>> szybie i w lewo ma pelna widoczosc.
>Nie ma pełnej widoczności, bo ma słupek centralny skutecznie
>ograniczający
>widoczność w lewy tył (czyli właśnie tam, skąd zazwyczaj zbliża się
>pojazd
>wyprzedzający lewym pasem). Nie bez powodu trąbi się o "martwym
>punkcie"
>przy zmianie pasa ruchu.
Martwy punkt jest jak sie nie chce glowy obrocic.
Ale pomysl jaki jest ten punkt w prawo.
>Nadal podtrzymuję, że przepis jest prawidłowy.
No coz, moze mi tu koledzy ciezarowcy powiedza ze swietnie widza z
kabiny tira osobowke ktora jest obok o dwa pasy w prawo, to troche
zmienie zdanie.
J.
-
18. Data: 2011-08-23 11:47:26
Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-08-23 08:56, Myjk pisze:
> Mon, 22 Aug 2011 19:57:13 +0200, J.F
>
>> Kierowca tego po prawej siedzi przy swojej lewej
>> szybie i w lewo ma pelna widoczosc.
>
> Nie ma pełnej widoczności, bo ma słupek centralny
Ale i tak znacznie lepszą niż w prawo, zwłaszcza w pojazdach które nie
są dookoła oszklone i/lub wysokich - jak wspomniana cięzarówka.
BTW pełnej widoczności to nigdy nie ma, bo wbrew powiedzonku, nie
masz oczu wokół głowy.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
19. Data: 2011-08-23 12:56:38
Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 23 Aug 2011 10:42:36 +0200, J.F
> Martwy punkt jest jak sie nie chce glowy obrocic.
> Ale pomysl jaki jest ten punkt w prawo.
Czasem nie można obrócić. :P Od poniedziałku do środy mam z tym kłopot, bo
po niedzieli zawsze jestem połamany w karku. ;) Zresztą wcześniej podałem
inne argumenty, poza widocznością, dla których lepiej aby uprzywilejowany
był ten z prawej.
>>Nadal podtrzymuję, że przepis jest prawidłowy.
> No coz, moze mi tu koledzy ciezarowcy powiedza ze swietnie widza z
> kabiny tira osobowke ktora jest obok o dwa pasy w prawo, to troche
> zmienie zdanie.
Powiedz mi najpierw, co na jezdni z trzema pasami robi TIR na skrajnym
lewym pasie, to może inaczej się odniosę. :P
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
20. Data: 2011-08-23 12:59:03
Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 23 Aug 2011 11:47:26 +0200, Jakub Witkowski
> Ale i tak znacznie lepszą niż w prawo, zwłaszcza w pojazdach które nie
> są dookoła oszklone i/lub wysokich - jak wspomniana cięzarówka.
> BTW pełnej widoczności to nigdy nie ma, bo wbrew powiedzonku, nie
> masz oczu wokół głowy.
Dlatego właśnie napisałem wcześniej, że lewym pasem teoretycznie się
wyprzedza, a więc jedzie się szybciej, ma się zatem lepszy przegląd
sytuacji niż osoba która jedzie wolniej na prawym i nie ma czasem szans
zobaczyć szybciej mknącego auta zza pleców. Można tutaj wyliczać sytuacje:
ktoś wymusi z prawej, jest pas rozbiegowy na autozdradzie albo jest
zwyczajnie awaria na prawym i trzeba uciekać nie czekając, aż
wyprzedzający, jadący skrajnym lewym pasem zjedzie na środek (bo skoro
jechał lewym, to zapewne nie ma konieczności _natychmiastowego_ zjazdu na
środkowy). Ktoś pierwszeństwo mieć musi i z dwojga złego uważam, że ten z
prawej, słusznie, ma sytuację prawnie ułatwioną.
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl