  • Data: 2011-08-23 12:59:03
    Temat: Re: Pierszeństwo na wielopasmówce
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 23 Aug 2011 11:47:26 +0200, Jakub Witkowski

    > Ale i tak znacznie lepszą niż w prawo, zwłaszcza w pojazdach które nie
    > są dookoła oszklone i/lub wysokich - jak wspomniana cięzarówka.
    > BTW pełnej widoczności to nigdy nie ma, bo wbrew powiedzonku, nie
    > masz oczu wokół głowy.

    Dlatego właśnie napisałem wcześniej, że lewym pasem teoretycznie się
    wyprzedza, a więc jedzie się szybciej, ma się zatem lepszy przegląd
    sytuacji niż osoba która jedzie wolniej na prawym i nie ma czasem szans
    zobaczyć szybciej mknącego auta zza pleców. Można tutaj wyliczać sytuacje:
    ktoś wymusi z prawej, jest pas rozbiegowy na autozdradzie albo jest
    zwyczajnie awaria na prawym i trzeba uciekać nie czekając, aż
    wyprzedzający, jadący skrajnym lewym pasem zjedzie na środek (bo skoro
    jechał lewym, to zapewne nie ma konieczności _natychmiastowego_ zjazdu na
    środkowy). Ktoś pierwszeństwo mieć musi i z dwojga złego uważam, że ten z
    prawej, słusznie, ma sytuację prawnie ułatwioną.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player