  • 11. Data: 2020-06-15 15:17:12
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 13:38, Cavallino wrote:

> [...]
    > temacie, za to opanowane copy-paste.
    >
    > Chcesz zaprzeczyć temu co napisałem, to musisz się wysilić i sam
    > policzyć i napisać co było nie tak.
    >
    > P.S.
    > Ionity w Polsce nie jest żadnym wyznacznikiem, bo raz że mają śladową
    > ilość stacji, dwa że praktycznie nikt z nich nie korzysta w sposób
    > płatny...
    >
    > Korzysta się z Greenway, Ekoenergetyki, oraz ładowarek miejskich,
    > sklepowych, dostawców prądu czy paliw płynnych.
    > Często nadal darmowych, a przynajmniej wielokrotnie tańszych niż cennik

    No to ja bym mogl podladowac za darmo w pracy na jednym z 15 miejsc (z
    prawie 2tys ogolnie miejsc parkingowych). Nie sa to ladowarki szybkie i
    o godzinie 9.00 wszystkie sa zajete przez Nissany Leaf
    (najpopularniejsze). Moglbym sprobowac sie podlaczyc na chwile po
    poludniu i to wszystko. Pozniej pozostaje mi ladowanie w domu. Do pracy
    mam prawie 50km w jedna strone.

    No i te darmowe ladowanie sie skonczy szybciej niz zywot akumulatorow w
    twoim aucie.

  • 12. Data: 2020-06-15 15:25:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 15:17, K pisze:

> [...]
    > (najpopularniejsze). Moglbym sprobowac sie podlaczyc na chwile po
    > poludniu i to wszystko. Pozniej pozostaje mi ladowanie w domu. Do pracy

    Czyli jak byś dobrał z głową elektryka, to jeździłbyś na tej trasie za
    ułamek ceny paliwa.

    W Polsce za 5 zł/100 km średnio.
    Jak masz domu drugą taryfę, to za 3-4 zł.

    Więc nie jest drożej, a przynajmniej nie w każdym przypadku.

    Może być drożej w trasie - ale jak 90% czasu w niej nie jeździsz, to
    możesz sobie pozwolić na dodatkowy koszt raz na ruski rok, albo pojechać
    czymś innym jeśli koszty grają aż taką rolę.

    Problem z elektrykami jest inny niż koszty eksploatacji - zasięg i
    koszty zakupu auta z sensowną baterią (60 kWh lub więcej) - to 150 tys
    wzwyż.

  • 13. Data: 2020-06-15 15:43:49
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    -darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
    utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete

    > Acha, czyli przy założeniu że ładujemy w najdroższy możliwie sposób,
    > elektryk się nie opłaca. Bardzo to odkrywcze, gratuluję pomyślunku :)

    Tobie braku pomyślunku nie pogratuluje.
    Jak dorośniesz to zrozumiesz że nie każdy ma możliwość ładowania
    we własnym garażu i zostają mu tylko opcje które nazwałeś najdroższymi.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2020-06-15 15:49:26
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 czerwca 2020 05:58:59 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
    > W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:
    >

    > Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.

    Seka, seka.
    Miasto ale z wlasnym gniazdkiem.

    Jak nie masz gniazdka bo w bloku mieszkasz to miasto tak samo nieoplacalne jak trasa.

  • 15. Data: 2020-06-15 15:57:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-15 o 15:49, s...@g...com pisze:

    > Seka, seka.
    > Miasto ale z wlasnym gniazdkiem.
    >
    > Jak nie masz gniazdka bo w bloku mieszkasz to miasto tak samo nieoplacalne jak
    trasa.

    Od jakichś 25 lat każdy budowany blok ma obowiązkowo garaż podziemny. W
    tych garażach są standardowe gniazdka 230V, ale nie jest niemożliwością
    doprowadzić fazę 400V.

  • 16. Data: 2020-06-15 16:08:59
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 14:25, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Problem z elektrykami jest inny niż koszty eksploatacji - zasięg i
    > koszty zakupu auta z sensowną baterią (60 kWh lub więcej) - to 150 tys

    No wiec ja na razie nie rozwazam kupna bo dwa czasem trzy razy w roku
    jezdze do Polski po drodze zahaczajac o jakies wakacje gdzies w EU, a
    nie moge sobie pozwolic na dwa auta z czego jedno przez 90% staloby na
    zewnatrz.

  • 17. Data: 2020-06-15 16:11:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 14:57, Poldek wrote:

    > Od jakichś 25 lat każdy budowany blok ma obowiązkowo garaż podziemny. W
    > tych garażach są standardowe gniazdka 230V, ale nie jest niemożliwością
    > doprowadzić fazę 400V.

    Nie, nie ma. Pokaz mi podstawe prawna bo szykuja sie pozwy zbiorowe na
    skale dotychczas niewidziana.

  • 18. Data: 2020-06-15 16:24:25
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-06-15 o 15:57, Poldek pisze:

    > Od jakichś 25 lat każdy budowany blok ma obowiązkowo garaż podziemny. W
    > tych garażach są standardowe gniazdka 230V, ale nie jest niemożliwością
    > doprowadzić fazę 400V.

    Nie wszyscy mieszkają w bloku <25 letnim. Wielka płyta zawsze żywa ;)
    A tam dobrze, jak 230V w piwnicach, nierzadko 24V tylko.

    --
    viktorius

  • 19. Data: 2020-06-15 16:33:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2020 15:43:49 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Jak dorośniesz to zrozumiesz że nie każdy ma możliwość ładowania
    > we własnym garażu i zostają mu tylko opcje które nazwałeś najdroższymi.

    Biedaczysko Radosław... Nikt ci nie powiedział że każdy może zawrzeć
    umowę o dostawę prądu za 50 gr/kWh? A nawet kupić sobie solary i po
    okresie zwrotu inwestycji mieć prąd za darmo?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2020-06-15 16:44:29
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 15:33, Jacek Maciejewski wrote:

    > Biedaczysko Radosław... Nikt ci nie powiedział że każdy może zawrzeć
    > umowę o dostawę prądu za 50 gr/kWh? A nawet kupić sobie solary i po
    > okresie zwrotu inwestycji mieć prąd za darmo?

    Jaki jest okres zwrotu za solary przy ktorych mozesz zauwazalnie obnizyc
    koszty ladowania samochodu?