  • 161. Data: 2020-06-17 20:40:35
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-17 12:43, Cavallino wrote:

    > Nie - jak się ładują.

    > Ale nie wystarczy mu moc 1 kW, bo od razu będzie próbował ładować się
    > większą mocą.
    > A to czy zajmie mu to minutę czy 8 h nie ma znaczenia - pociągnie tyle
    > ile ma mocy jego evse.

    Nie bardzo. EVSE może dać co najwyżej tyle mocy ile przyjmie dany samochód.

  • 162. Data: 2020-06-17 20:45:05
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-17 16:49, Marcin N wrote:

    > Nieprawda. Gdy policzy się, jakie energie i jakie moce są potrzebne przy
    > ładowaniu - wychodzi, że po prostu brakuje prądu. I kropka. Potrzeba
    > mnóstwo nowych elektrowni. W skali kraju i w skali świata.

    Kiedy właśnie Ci JF policzył ile mamy nadmiaru w nocy. Trzeba tylko
    inteligentnej sieci.

  • 163. Data: 2020-06-17 23:41:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2020 o 16:51, J.F. pisze:

    > Zenka juz zapomniales.

    Nie wiem o co Ci chodzi.

    >Prad w nocnej taryfie kosztuje 19gr/kWh.
    > I elektrownia do tego nie doplaca.

    W sensie że to jest tanio? ;-)
    No tyle że każdy przetarg cenowo wygrywają dostawcy OZE....

    > No to niech Niemcy sobie dotuja, a

    U nas się zwraca.
    Jak jest w Niemczech to nie mam pojęcia.

    >my bierzmy od nich tani prad :-)

    I dlaczego mieliby korzystać na produkcji niemieccy obywatele, a nie nasi?

    > Gorzej, jak wszyscy pojda, albo zbankrutuja.

    Niech idą.
    Życie nie znosi próżni.

  • 164. Data: 2020-06-18 07:18:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 19:14:33 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dobrze, że nie powiedziałeś o tym inżynierom od transportu szynowego:P

    Twoja wypowiedź ma się tak do znajomości elektryki jak cap do kolędy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 166. Data: 2020-06-18 07:18:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 16:50:41 +0200, Marcin N napisał(a):

    > których nie ma.

    Ależ są :) Najprawdziwsze :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 167. Data: 2020-06-18 07:18:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 16:12:31 +0200, Shrek napisał(a):

    > To chyba miała być ironia. Ale lokalnie to słońce jeszcze bardziej nie
    > świeci w nocy;)

    Do twarzy ci ze struganiem głupka :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 165. Data: 2020-06-18 07:18:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 16:32:07 +0200, spider napisał(a):

    > Się niedługo okaże solary to świetny interes... dla firm to montujących.

    Zakładaj firmę i rób świetny interes! :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 168. Data: 2020-06-18 18:16:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Do twarzy ci ze struganiem głupka :)

    Aha - czyli jednak nie ironia...

    --
    Shrek

  • 169. Data: 2020-06-18 18:21:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Twoja wypowiedź ma się tak do znajomości elektryki jak cap do kolędy.

    Zrobienie złącza rozłączalnego na 1000A nie jest żadnym więlkim
    osiągnięciem o ile nie musi rozłączać prądu roboczego. Rozłączniki
    izolacyjne to dość tanie i proste aparaty. Nie pisz już więcej głupot,
    bo to naprawdę banalnie łatwo sprawdzić.

    --
    Shrek

  • 170. Data: 2020-06-22 09:55:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 23:41:01 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie wiem o co Ci chodzi.

    Bo on to pierwszy pisal.

    > W sensie że to jest tanio? ;-)

    On chyba nawet pisal o 9gr dla elektrowni ...

    > No tyle że każdy przetarg cenowo wygrywają dostawcy OZE....

    Ale ile zaplaciles za swoja instalacje i ile kWh juz wyprodukowala i
    wyprodukuje ...

    > U nas się zwraca.
    > Jak jest w Niemczech to nie mam pojęcia.

    dlugie lata cos tam doplacali

    > I dlaczego mieliby korzystać na produkcji niemieccy obywatele, a nie nasi?

    Korzystac ? doplacac :-)

    J.