  • Data: 2021-02-08 14:33:24
    Temat: Re: Piec EKCO.MN3 i M3
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W poniedziałek, 8.02.2021 o 13:52, trybun napisał:

    > Ja jak wywalę kopciucha (piec węglowy) to alternatywą dla fotowoltaika +
    > PC/piec pozostaje tylko kominek. Mam co prawda dostęp do darmowego
    > drewna, ale kominek jako jedyne źródło ogrzewania domu to czysta fantasy.

    Kiedyś oglądając domy do sprzedaży, natknąłem się na dom, gdzie było
    gazowe CO, ale w kotłowni stał też czyściutki kopciuch, podłączony
    dosyć skomplikowanym systemem rur do CO. Na moje pytanie, właściciel
    rzekł mi: "Strzeżonego Pan Bóg strzeże a proboszcz ma gospodynię na
    wszelki wypadek. Panie, a jak będzie wojna, a jak nam Rusek gaz zakręci,
    to co? Patrz pan, ja wtedy tylko zakręcam ten i ten kurek, a odkręcam
    ten i ten. I palę w piecu czym się da, i mam w domu ciepło". Mój
    budownik już taki przezorny nie był i kopciucha wywalił po powieszeniu
    na ścianie kotła gazowego - nad czym boleję, czytając komunikaty po
    wielkich ćwiczeń sztabowych Zima-20 - ale dobrze radzę: kopciucha nie
    wywalaj, tylko zrób mu alternatywne podłączenie do instalacji CO.
    Wojna idzie, Ruskie w cztery dni będą pod Warszawą...