    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Piec EKCO.MN3 i M3
    Date: Sun, 7 Feb 2021 21:24:05 +0100

    On 07/02/2021 20:53, Zenek Kapelinder wrote:
    > Z minimalna temperatura pracy -5 stopni. Jak byś przeczytał co wcześniej napisałem
    to bys wiedział że w ewentualnym planie jest wpuszczenie do pompy ciepła powietrza z
    wentylacji.

    Czyli jednak perpetum mobile, czy jednak to wentylacja *sąsiada*?

    Nie ma znaczenia skad weźmiesz ciepło. Jesli chcesz do mieszkania
    wtłaczać 5kW to musisz tyle samo minus straty elektryczne wysysać z
    powietrza.

    > W moim przypadku strumień mocy z wentylacji to ok 0,4kW.

    A moc chłodząca pompy to kilka kW.

    Nie, strych z działajacą w nim pompą ciepła błyskawicznie zamrozisz. Bez
    większego znaczenia ile na nim będzie, przed jej uruchomieniem i jaka to
    pora roku. Strych ma ograniczoną pojemnośc cieplną i nie ma w nim
    energii która wystarczyła by na grzanie domu przez więcej jak
    kilkanaście minut.

    Pompa przenosi ciepło z A do B. Jesli w A, będącym strychem, jest w
    danym momencie tylko kilka kWh ciepła, to pompa je odessa, temperatura
    spadnie to -20 i COP zjedzie do 1. Jesli zaś masz na strychu przewiew,
    który zdąży te kilka kWh uzupełnić, to nie masz strychu tylko goły dach
    lub dziury na przestrzał.