  • 31. Data: 2010-08-27 11:01:34
    Temat: Re: Piątek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 08:35:25 +0200, bratPit[pr] wrote:
    >w "mądrzejszych" autach to może i owszem, ale np. u mnie (Astra G) w ogóle
    >nie ma styków w zamkach pasów do kontroli zapięcia pasów więc i moduł nie
    >może wiedzieć czy one są zapięte czy też nie, a kontrolkę niezapiętych pasów
    >(a ściślej przypominajkę o konieczności ich zapięcia) aktywowałem sobie na
    >zasadzie czasowej w zegarach kompem,

    Moze ma umieszczone np w zwijaczach pasow ?
    Bo jeszcze powinien miec jakis system sprawdzania ktory fotel jest
    zajety [zasiedzony :-)], zeby nie odpalac wszystkich poduch przy byle
    stluczce :-)

    J.

  • 32. Data: 2010-08-27 11:09:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 08:28:59 +0200, bratPit[pr] wrote:

    >zaskoczę Cię, byłem osobiście przy takiej akcji, poduszka z Clio II odpala
    >przy podłączeniu +12V,

    Taki sobie dokumencik i jeszcze jeden powod
    http://ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/pub
    lications/cita_study_2.pdf

    In some systems the so-called AC firing is used instead of a simple DC
    flow. This means that a high-frequency alternating current flows
    through the ignition wire. In these systems a capacitor is connected
    in series with the ignition wire which only represents a small
    resistance for the alternating current but a blockade for the direct
    current and thus safeguards the system against triggering by
    short-circuits in the wiring harness (e.g. when the harness is cut
    during rescue work). The DC decoupling achieved in this way guarantees
    the short-circuitproofness against the DC electrical system and static
    single or multiple faults [HAL96].

    Albo np http://www.freepatentsonline.com/5422965.html
    choc patent nie musi byc w uzyciu

    J.

  • 33. Data: 2010-08-27 11:19:50
    Temat: Re: Pištek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-27 11:01, J.F. pisze:
    > Moze ma umieszczone np w zwijaczach pasow ?
    > Bo jeszcze powinien miec jakis system sprawdzania ktory fotel jest
    > zajety [zasiedzony :-)], zeby nie odpalac wszystkich poduch przy byle
    > stluczce :-)

    Czasami dziwnie to realizują. Nie dalej jak przedwczoraj mijałem
    stłuczkę, gdzie w nowej Foce jechał tylko kierowca, a po uderzeniu w bok
    od strony pasażera wystrzeliła poducha pasażera oraz przednia i tylna
    kurtyna. Samo auto ładnie to wzięło (uszkodzone drzwi przód i tył i
    tyle, nawet na upartego dałoby się wyklepać). Podejrzewam że szkody
    zrobione poduszkami (poduchy, konsola) wyniosą więcej.

    --
    MZ

  • 34. Data: 2010-08-27 11:36:03
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Taki sobie dokumencik i jeszcze jeden powod
    > http://ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/pub
    lications/cita_study_2.pdf

    wniosek więc jest taki że w Clio II w samej poduszce nie było żadnego
    kondensatora, (podłączaliśmy bezpośrednio przewodami)
    oczywiście mogę udowodnić że odpala na 12V (przy komisji pms-owej :-) ale
    wówczas zakup poduszki ponosi niedowiarek, przy nieudanej próbie koszty
    ponoszę ja ;-)
    (choć można taniej, wziąć poduszkę i podłączyć omomierz)
    inny wniosek jest taki - odpalą poduszki które moduł widzi jako rezystancję
    (np 3,3 Ohma), czyli Opel, VW, ...

    brat

  • 35. Data: 2010-08-27 11:37:54
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Moze ma umieszczone np w zwijaczach pasow ?
    > Bo jeszcze powinien miec jakis system sprawdzania ktory fotel jest
    > zajety [zasiedzony :-)], zeby nie odpalac wszystkich poduch przy byle
    > stluczce :-)

    na schematach nie ma to i w rzeczywistości nie ma ;p
    (jeżeli były "czujniki zapięcia pasów" to w A-G są one w zamkach pasów
    bezpieczeństwa i były na niektóre rynki np. Japonia)

    brat

  • 36. Data: 2010-08-27 12:03:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Sie, 11:01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze ma umieszczone np w zwijaczach pasow ?

    U mnie w Astrze F tez nie ma zadnego czujnika - jest tylko
    "kontrolka" , tzn. po wlaczeniu zaplonu zapala sie czerwona lapka
    "pasy" i niezaleznie od tego czy sie je zapnie, czy nie gasnie po
    kilku sekundach ;)

    WS

  • 37. Data: 2010-08-27 14:05:49
    Temat: Re: Pi?tek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    6...@4...com
    *J.F.* napisał(-a):

    > Popatrz w watek - to P_ablo

    ups, wchodzę pod stół i odszczekuję ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 38. Data: 2010-08-29 10:26:53
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    5...@n...neostrada.pl
    > O jakiej f? ;)

    ok 500 Hz, nie dotyczy to tych starych poduszek (bez trafka), te mozna
    odpalic podlaczajac 12 stalego ale we wtyczce jest czesto blaszka ktora
    zwiera oba przewody w razie odlaczenia od instalacji samochodowej

    --
    Picasso

  • 39. Data: 2010-08-29 10:34:32
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > zaskoczę Cię, byłem osobiście przy takiej akcji, poduszka z Clio II
    > odpala przy podłączeniu +12V,

    doczytalem :)
    Faktycznie, stare poduchy mozna odpalic stalym 12.

    --
    Picasso

  • 40. Data: 2010-08-29 11:08:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010 10:26:53 +0200, P_ablo wrote:
    >ok 500 Hz,

    Nie za malo ? To ma sie w milisekundy odpalic, 500Hz ma okres 2ms.
    No chyba ze tak precyzyjnie dobrali ze odpala sie po 2ms, a po 1ms
    jeszcze nie - bo wtedy by wystarczylo podlaczyc do akumulatora ..

    J.