    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Piate :)
    Date: Mon, 18 Jan 2010 19:25:58 +0100

    BartekK pisze:

    > No ale to pytanie o cel całego tego ścigania się. Czy dla przyjemności,
    > nauki i idei, czy dla wyniku?

    To jest trochę nie do rozdzielenia.

    Tzn. oczywiście są ludzie którzy jeżdżą okazjonalnie, seryjnym
    samochodem którym jeżdżą do pracy, wybierają imprezę pod kątem
    nierozwalenia samochodu na jakiś wyrypach.

    Ale jak idzie się już krok dalej, kupuje rajdówkę tylko do tego, to już
    robi się tak żeby to jeździło - wywala się wszystkie zbędne kilogramy.
    Do tego (zwłaszcza w przypadku bolidów typu 126p/CC/SC) dochodzi
    bezpieczeństwo, a raczej jego brak w seryjnym autku, a wstawienie klatki
    to już droga w jedną stronę.

    > Bo to że auto jedno drugiemu nie równe, to
    > od dawna widać w wielu sportach.
    > Sam się trochę wkurzałem, jak "dla jaj" przejechałem odcinek wyścigów
    > górskich (g.św.Anny) swoim dostawczakiem (!) i się okazało że jadąc na
    > cywilnym zawieszeniu i marnych oponach pustym blaszakiem dieslem,
    > uwazając na ruch na drodze (tzn czy coś nie jedzie) zrobiłem prawie tak
    > samo dobry czas jak "rajdówką" udoskonalaną przez kilka sezonów, o
    > podobnej mocy...

    Ale to tak jest.
    Te kilka procent to właśnie różnica między przejazdem doskonałym, a
    mizernym. 10% różnicy to już miazga.
    Z czego różnica między samochodem za 100.000zł a 10.000zł to może kilka
    procent.

    Ale to się tak mówi - jak na 2min odcinku przegrywa się z kimś o 5s to
    wiadomo że się przegrało bo się było gorszym.
    Natomiast jak przegrywa się o 0.069s, to się wie że wystarczyło zrobić
    cokolwiek, jakkolwiek lepiej. Że w zasadzie wizyta załogi w toalecie
    mogłaby przechylić szalę zwycięstwa ;)

    Potem się leci do garażu i robi tak żeby te 0.069s były następnym razem
    po mojej stronie.