  • 71. Data: 2010-01-18 10:22:15
    Temat: Re: Pi?kno
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Bo to bardzo ogólne pytanie wymagające w sumie sporego wysiłku i wejścia
    > na jakiś-tam poziom abstrakcji zadane przypadkowej grupie osób. W
    > najlepszym wypadku dostałeś MZ odpowiedź na pytanie "co mi się obecnie
    > podoba". Pomijając inne uwarunkowania to "komu by się chciało". No chyba że
    > szczęśliwym trafem napisał ktoś komu trafiłeś w jakiś paroksyzm zachwytu
    > nad czyimś konkretnym dziełem, w co szczerzę wątpię.

    Zamiast myśleć co by tu wymyślić myśl. I trochę wiary w ludzi.

    marek

  • 72. Data: 2010-01-18 10:51:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-01-18, marek augustynski <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Zamiast myśleć co by tu wymyślić myśl. I trochę wiary w ludzi.

    Etam. Nie o takie wymyślanie chodzi. Kwestia wiary to też nie jest,
    zresztą po prawdzie nie ma w końcu problemu. No nie ważne :)

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2010-01-18 13:44:48
    Temat: Re: PiÄ&#65533;kno
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-18 02:09, Epesz wrote:

    > Jest taki w?oski malarz Carlotti , zdefiniowa? kiedy? piekno
    > jako po?aczenie elementów które tak ze soba wspó?dzia?aj?,
    > ?e nie trzeba nic dodawaae , ani ujmowaae , ani zmieniaae ...............

    I to jest bardzo dobra definicja, choć nadal nie rozwiązuje problemu
    subiektywności :).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 74. Data: 2010-01-18 23:48:17
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > "romek76" 3...@n...onet.pl

    > A smak zsiadłego mleka jakbyś określił/wyraził tym smakami? ;)

    Sad uchyla pytanie jako sprzeczne z logika.

  • 75. Data: 2010-01-20 18:42:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Epesz" hj0d85$gpc$...@n...news.neostrada.pl

    > Jest taki włoski malarz Carlotti , zdefiniował kiedyś piękno
    > jako połaczenie elementów które tak ze soba współdziałają,
    > że nie trzeba nic dodawać , ani ujmować , ani zmieniać ...............

    I to jest ta ,,definicja'', którą ja podałem.
    Piękno jest użyteczne. Kaczka ma dziurki nosa u dołu a człowiek u góry.
    Nos człowiek jest tak długo piękny, jak długo ma dziurki u dołu -- może
    być garbaty, wąski, prosty, szeroki, długi lub krótki... Póki ma dziurki
    u dołu -- jest piękny. U kaczki na odwrót, bo kaczka pływa w wodzie
    i potrzebny jest jej inny nos.

    Jest też inna ,,definicja'' piękna -- pięknem jest to, co za piękno
    uważają bogaci i wpływowi. Społeczeństwa ,,obywatelskie'' oczywiście
    łamią te ,,definicje'', ale Polacy są niewolnikami i raczej nie mają
    swojego zdania o niczym -- przyjmują to, co uznaje władza. :) (a ta
    władza -- to ludzie bogaci i wpływowi)

    Władza, czyli biskupi, mówi (nakazuje wierzyć w to, iż tak jest) że
    ja kobietę traktuję instrumentalnie, gdy zauważam, że kobieta w ciąży
    nie powinna pracować, lecz powinna być utrzymywana przez mężczyznę.
    Partnerski związek (zdaniem któregoś z grupowiczów) to związek,
    w którym kobieta w zaawansowanej ciąży pracuje zarobkowo.

    I to jest logika, o którą dba inny grupowicz. :)

    -=-

    Dla mnie piękny jest program komputerowy napisany bezbłędnie
    i tak zwarty, tak ciasny, że nie można weń wbić szpilki. Ja
    takie program pisałem. Piękne jest ciało ludzkie, albowiem
    nie ma tam pustych przestrzeni -- pięknem jest gospodarność.
    Pięknem jest dobre wykorzystanie danych szans -- niestety
    w Polsce jest równanie szans w dół -- takie, aby głupole nie
    płakały z tego powodu, że są w tak zwanym tyle. Na przykład
    ja muszę żyć z pleśnią w łazience, ażeby moje szanse zrównać
    z tymi ludźmi, którzy piją alkohol i palą tytoń -- bez tego
    będę w pozycji uprzywilejowanej.

    Pięknem jest to, co jest niezawodne, służy bezbłędnie i posłusznie myśli, zwanej
    czasami duszą czy
    duchem. Piękne jest to, co wyzwala dobro, co skłania do myślenia, co wydobywa z
    człowieka jego
    (ludzką) istotę. Niestety w Polsce piękno jest utożsamiane z płaceniem na Kościół i
    organizacje
    pozarządowe, żyjące z krzywdy, czy raczej żerujące na krzywdzie innych ludzi -- kogoś
    trzeba
    skrzywdzić, aby później na tej krzywdzie budować swój dobrobyt.

    -- mnie trzeba zniszczyć płuca pleśnią, aby później jakaś organizacja
    mogła moje płuca leczyć; na leczenie społeczeństwo da pieniądze,
    przy okazji leczenia najedzą się ci, którzy krzywdzili mnie

    O pięknie trzeba rozmawiać z ludźmi wolnymi, nie zaś z niewolnikami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 76. Data: 2010-01-20 18:50:21
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    >    przy okazji leczenia najedzą się ci, którzy krzywdzili mnie
    >
    > O pięknie trzeba rozmawiać z ludźmi wolnymi, nie zaś z niewolnikami.

    Umysł to Ty masz ale rozmowa z Tobą to makabra;)

    marek

  • 77. Data: 2010-01-22 00:13:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hj7is5$mui$...@i...gazeta.pl

    > I to jest ta ,,definicja'', którą ja podałem.
    > Piękno jest użyteczne. Kaczka ma dziurki nosa u dołu a człowiek u góry.

    Albo odwrotnie -- dokładnie nie pamiętam. ;)
    Na wszelki wypadek kilka takich dziurek... :)

    http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/kac
    uski_wigierskie/

    Może Wigry nie leżą nad Białymstokiem, ale kiedyś dla mnie do
    Wigier było bliżej niż teraz do pobliskiego sklepu spożywczego.
    Obecnie czynione są starania, celem których ma być zbliżenie :)
    Augustowa do Białegostoku... Nie poznaję okolic ,,mego'' miasta...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'