  • 1. Data: 2010-10-13 14:43:26
    Temat: Peugeot Partner 2007 1.6 HDI - opinie
    Od: tippyland <t...@g...com>

    Moze ktos uzytkuje lub uzytkowal ww. samochod i odpowie na pytanie czy
    warto sie w cos takiego pchac? Czy Partner z tym silnikiem pociagnie
    bez problemow przyczepe ok. 350-500kg? Jak z niezawodnoscia, co sie
    najczesciej psuje, na co zwrocic uwage przy kupnie?

  • 2. Data: 2010-10-13 14:50:54
    Temat: Re: Peugeot Partner 2007 1.6 HDI - opinie
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-13 14:43, tippyland pisze:
> [...]
    > bez problemow przyczepe ok. 350-500kg? Jak z niezawodnoscia, co sie
    > najczesciej psuje, na co zwrocic uwage przy kupnie?
    miałem wersje furgon
    1.6 hdi 75km 2007r

    przyczepe ciągneło bez problemu :)
    tzn. demon prędkosci to nie był, ale bez przesady - dawało rade jezdzic

    mi zepsuły sie... wszystkie zamki :)
    poza tym: lac i jechac :)

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2010-10-13 16:39:54
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > bez problemow przyczepe ok. 350-500kg? Jak z niezawodnoscia, co sie
    > najczesciej psuje, na co zwrocic uwage przy kupnie?

    Mam dokladnie Partnera z 2007 1.6 HDI 90KM.
    W miare dynamiczny (jak na te moc i bude).
    Niskie spalanie - srednie ok 6l ON.
    Rudej póki co nie widac.
    Nic sie nie zepsulo.
    (nie liczac uszczelki miski olejowej, która
    poprawiono przy pierwszym przegladzie).

    Jak masz jakies szczególowe pytania, to smialo.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 4. Data: 2010-10-13 16:51:46
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-13 14:43, tippyland pisze:
    > Moze ktos uzytkuje lub uzytkowal ww. samochod i odpowie na pytanie czy
    > warto sie w cos takiego pchac?

    Może nie partner ale berlingo, 2009 rok obecny przebieg ok 140tyś km
    samochód w stanie średnim co prawda eksploatowany cały dzień na
    kiepskich wiejskich drogach. Silnik wycieki (usuwali na gwarancji) padły
    wtryski nie uwzględnili gwarancji. Padł amorek a drugi jak nówka też nie
    uwzględnili. Generalnie auto wydaje się być delikatne. W tej samej
    firmie jeździ golf II 1.6td jego wartość bo poniżej kosztów samych
    przeglądów citroena i jakoś nie chce się zepsuć :) silnik 1.6HDI fakt
    faktem jest cichy i w miarę dynamiczny ale ja bym go prywatnie dla
    siebie nie kupił. Podobno padające wtryski to normalka. (potwierdził to
    mechanik w ASO wzruszając ramionami) Reasumując jeśli auto nie będzie
    ganiane po gównianych drogach (hmm czy takie są w polsce :)?) to trochę
    wytrzyma.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-10-13 19:13:08
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    tippyland wrote:
> [...]

    W znajomej firmie jezdzi taki z roku 2008 bodajze. Pierwsza rzecz to
    natychamiast zrobil sie makabryczny luz przedniego fotela - ASO mówi,
    ze TTTM i maja to w dupie. Bardzo szybko wytarly sie tarcze hamulcowe
    OIDP to ~30kkm. Byla dociagana pokrywa zaworów zeby zlikwidowac
    jakies zapocenie. Na 2 przegladzie byla "plukana skrzynia" czyli
    zabieg majacy na celu odmulenie jej pracy.

    Generalnie to 1,6 HDI 90km jest calkiem zwawy i samochodem jezdzi sie
    przyjemnie. Nie mniej jednak firma mówi, ze jak sie skonczy gwarancja
    to sprzedaja go bo sie boja o ewentualne awarie jednostki napedowej.
    Samochód ma ciezkie zycie bo dostaje srogo w palnik a pomimo tego
    pomiedzy przegladami bierze 0,5l oleum. Niestety nie znam dokladnie
    wszystkiego, ale ogólna konkluzja jest taka ze Partner jest naprawde
    ok i nie ma z nim problemów jednakze jest planowany na 4 lata i
    raczej nie dluzej.

    Uwazaj na samochody po firmowe bo ich stan techniczny moze byc
    baaardzo rózny.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 6. Data: 2010-10-13 21:13:08
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > Rudej póki co nie widac.
    > Nic sie nie zepsulo.
    > (nie liczac uszczelki miski olejowej, która
    Jak zachowuje sie dmumasa oraz zawieszenie z tylu ? Mam koszmarne
    doswiadczenia ze starszym, firmowym rocznikiem 2.0 hdi...
    Kolo dwumasowe wymieniane srednio co 40tys, a zawieszenie tylne z kolami
    ustawionymi /-\ to podobno "standard" po 100tys km :)
    Takich "drobnostek" jak padajace poduszki silnika, pekajacy (zeliwny)
    element mocujacy klamki drzwi bocznych czy pierdolaca sie wycieraczka tylna,
    które dostarczaly nam zawsze rozrywki w smutnym, nudnym i bezbarwnym
    uzytkowaniu tegoz zloma nie wspomne :)
    WOJO

  • 7. Data: 2010-10-13 21:47:30
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-13 21:13, WOJO pisze:
> [...]
    > Kolo dwumasowe wymieniane srednio co 40tys, a zawieszenie tylne z kolami
    > ustawionymi /-\ to podobno "standard" po 100tys km :)

    Ciekawe rzeczy wypisujesz. W Partnerze 1 i 1FL z dwulitrowych diesli był
    tylko silnik RHY - niewysilona jednostka 90KM, która charakteryzowała
    się tym, że ... np. dwumasowego koła zamachowego nie miała. Jedyne
    dwumasy w tym silniku to koło pasowe na wale i na wałku alternatora.
    Obie dość tanie i żywotne (150-200kkm).
    Co do belki tylnej to się zgodzę, choć była ona wzmocniona w porównaniu
    z tą z 306/Xsary. Jeśli przy 100kkm koła były pochylone _mocno_, to auto
    było po prostu przeciążane.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 8. Data: 2010-10-13 21:49:24
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Jak zachowuje sie dmumasa oraz zawieszenie z tylu ?

    Dwumasa - a jakie są objawy padającej dwumasy ?
    Bo póki co ok 65.000km - to nic niepokojącego nie zaobserowałem.

    > Mam koszmarne doswiadczenia ze starszym, firmowym rocznikiem 2.0 hdi...
    > Kolo dwumasowe wymieniane srednio co 40tys, a zawieszenie tylne z kolami
    > ustawionymi /-\ to podobno "standard" po 100tys km :)

    Co do kół /-\ - to one takie ciut pochylone to już przy odbiorze autka były ;)
    Na razie też nic złego - ale fakt też, że ciężarów specjalnych na codzień
    nie wożę.

> [...]
    > dostarczaly nam zawsze rozrywki w smutnym, nudnym i bezbarwnym uzytkowaniu

    No to widocznie poprawili - mieli czas - to jeden z ostatnich modeli
    w starej budzie - no albo mam wyjątkowe szczęście do udanego ezgemplarza :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 9. Data: 2010-10-13 23:10:25
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > tym silniku to koło pasowe na wale i na wałku alternatora. Obie dość tanie

    Możliwe - nie ja to pchałem do serwisu, więc mogłem coś pomerdać z nazwą,
    jednak jakieś koło padało z tą właśnie częstotliwością i naprawy oscylowały
    w okolicach 2000.

    > Co do belki tylnej to się zgodzę, choć była ona wzmocniona w porównaniu z
    > tą z 306/Xsary. Jeśli przy 100kkm koła były pochylone _mocno_, to auto
    > było po prostu przeciążane.

    Z tym się zgodzić nie mogę, no chyba, że elektryczne matariały instalacyjne
    można uznać za wystarczające przeciążenie.
    WOJO

  • 10. Data: 2010-10-13 23:17:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 23:10:25 +0200, WOJO napisał(a):

    > Możliwe - nie ja to pchałem do serwisu, więc mogłem coś pomerdać z nazwą,
    > jednak jakieś koło padało z tą właśnie częstotliwością i naprawy oscylowały
    > w okolicach 2000.

    Koło pasowe osprzętu, koszt około 350 zł, czas wymiany - w okolicach 40
    minut. Od - tu dokładnie nie pamiętam, strzelam z pamięci - 2003-2004 roku
    ma poprawioną konstrukcję i w zasadzie nie ma już z nim problemów, więc nie
    ma też potrzeby wymian.
    Firma podpisuje wszystkie faktury serwisowi w ciemno?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel