-
21. Data: 2018-09-07 13:56:59
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:aa6b3946-4e05-463d-ba6c-4166a990f204@go
oglegroups.com...
>Test. Zaznacz wlasciwa odpowiedz. Ile ton wegla potrzebnego do
>wyprodukowania akumulatora wazacego pol tony trzeba spalic zeby
>wyemitowac 20 ton CO2 do atmosfery.
>1. Ok. 1,5 tony.
>2. Ok. 15 ton.
>3. Ok. 150 ton.
Zbyt proste pytanie.
Aby wyemitowac 20t CO2 trzeba spalic ok 5.5t czystego wegla.
Kamiennego troche wiecej, brunatnego jeszcze wiecej, ropy tez wiecej.
Jak to sie ma do potrzebnej ilosci dla akumulatora - to juz zbyt
trudne pytanie.
6t wegla to ile dzis - 5000 zl ?
Taka bateria na pewno drozsza, wiec nie mozna stwierdzic, ze az tyle
CO2 na pewno nie :-)
Jeszcze pytanie jak liczyc - razem z emisja powstałą przy wytopie
stali na sprzęt kopalniany ?
J.
-
22. Data: 2018-09-07 15:52:47
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Klamiesz JF bo dostajesz za to pieniadze czy moze oszukiwanie innych sprawia Ci
przyjemnosc. Z równań stechiometrycznych wychodzi ze do spalania tony wegla potrzeba
8 ton powietrza. Ale ze zycie rozni sie czasami od obliczen potrzebny jest nadmiar
powietrza. Ze spalania tony wegla otrzymamy teoretycznie 9 ton spalin a praktycznie
ok 15 ton spalin. Jak zwykle pierdolisz, mylisz i wprowadzasz nowe watki. Tona wegla
energetycznego, taki jest uzywany w elektrowniach, kosztuje nas ok 290 zlotych. Przy
produkcji akumulatorow nie uzywa sie wegla do spalania w piecech kaflowych. W innych
panstwach elektrownie tone wegla energetycznego kupuja ok 100$ za tone. W przypadku
wegla dlugo bedziesz robil za kandydata na kandydata na folksdojcza?
-
23. Data: 2018-09-07 17:57:05
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: huri_khan <r...@o...pl>
Starym klekotem który spala 5l ropy na 100 nie mogę wjechać, ale nowym
Cayenne które pali 20l benzyny na 100 mogę ?
-
24. Data: 2018-09-07 20:16:36
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-09-07 o 07:44, p...@g...com pisze:
> ten temat jest unikany, zakladamy ze te elektryki pojawily sie znikad i liczymy
tylko eksploatacje :-)
A no tak. Zapomniałem o nowej nauce jaką jest ekologia selektywna :-D
--
Pozdrawiam,
Marek
-
25. Data: 2018-09-07 20:24:07
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-09-07 o 17:57, huri_khan pisze:
>
> Starym klekotem który spala 5l ropy na 100 nie mogę wjechać, ale nowym
> Cayenne które pali 20l benzyny na 100 mogę ?
>
Więc właśnie to przykład ekologii selektywnej. Nie jest ważne ile
smrodzi dany pojazd - ważne jest, że diesle mają być be. Benzynowy
ciągnący chmurę siwego dymu jest w/g tej teorii bardziej eko.
Zamiast wsadzić autu w rurę miernik i na tej podstawie określić jego
ekologiczność, to robi się sztampę. Coś ma być be i koniec kropka. A
czemu? Bo tak!
--
Pozdrawiam,
Marek
-
26. Data: 2018-09-08 02:25:08
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 7 Sep 2018 20:24:07 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-09-07 o 17:57, huri_khan pisze:
>> Starym klekotem który spala 5l ropy na 100 nie mogę wjechać, ale nowym
>> Cayenne które pali 20l benzyny na 100 mogę ?
>>
> Więc właśnie to przykład ekologii selektywnej. Nie jest ważne ile
> smrodzi dany pojazd - ważne jest, że diesle mają być be. Benzynowy
> ciągnący chmurę siwego dymu jest w/g tej teorii bardziej eko.
>
> Zamiast wsadzić autu w rurę miernik i na tej podstawie określić jego
> ekologiczność, to robi się sztampę. Coś ma być be i koniec kropka. A
> czemu? Bo tak!
No przeciez probowali tak zrobic.
I widzisz jak sie skonczylo - z rurą auto jest cacy :-)
Poza tym jakos nie slychac, zeby benzyniaki oszkiwaly ... nie musza ?
A diesle musza ...
J.
-
27. Data: 2018-09-08 03:56:48
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 7 Sep 2018 06:52:47 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Klamiesz JF bo dostajesz za to pieniadze czy moze oszukiwanie innych
> sprawia Ci przyjemnosc. Z równań stechiometrycznych wychodzi ze do
> spalania tony wegla potrzeba 8 ton powietrza. Ale ze zycie rozni
> sie czasami od obliczen potrzebny jest nadmiar powietrza. Ze
> spalania tony wegla otrzymamy teoretycznie 9 ton spalin a
> praktycznie ok 15 ton spalin.
Tych 8 ton powietrza zawiera ok 1.7t tlenu i 6.2t azotu.
Czyli w spalinach mamy 2.7t CO2 i 6.2t azotu.
Jesli wiesz co to jest stechiometria, to nie powinienes miec problemu
z policzeniem zawartosci wegla w CO2 :-)
> Jak zwykle pierdolisz, mylisz i
> wprowadzasz nowe watki. Tona wegla energetycznego, taki jest
> uzywany w elektrowniach, kosztuje nas ok 290 zlotych. Przy
> produkcji akumulatorow nie uzywa sie wegla do spalania w piecech
> kaflowych. W innych panstwach elektrownie tone wegla energetycznego
> kupuja ok 100$ za tone. W przypadku wegla dlugo bedziesz robil za
> kandydata na kandydata na folksdojcza?
Ale co ty tu p* nie na temat.
Wiesz ile trzeba wegla i ropy do przygotowania materialow do baterii?
Ja tez nie wiem. To wydobycia ich z ziemii ? Do zrobienia maszyn do
ich wydobycia ?
Ja tez nie wiem, ale to nie sa male ilosci. Choc nie upieram sie, ze
az takie duze.
J.
-
28. Data: 2018-09-08 08:37:11
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 08-09-2018 o 02:25, J.F. pisze:
> Dnia Fri, 7 Sep 2018 20:24:07 +0200, Marek S napisał(a):
>> W dniu 2018-09-07 o 17:57, huri_khan pisze:
>>> Starym klekotem który spala 5l ropy na 100 nie mogę wjechać, ale nowym
>>> Cayenne które pali 20l benzyny na 100 mogę ?
>>>
>> Więc właśnie to przykład ekologii selektywnej. Nie jest ważne ile
>> smrodzi dany pojazd - ważne jest, że diesle mają być be. Benzynowy
>> ciągnący chmurę siwego dymu jest w/g tej teorii bardziej eko.
>>
>> Zamiast wsadzić autu w rurę miernik i na tej podstawie określić jego
>> ekologiczność, to robi się sztampę. Coś ma być be i koniec kropka. A
>> czemu? Bo tak!
>
> No przeciez probowali tak zrobic.
> I widzisz jak sie skonczylo - z rurą auto jest cacy :-)
>
> Poza tym jakos nie slychac, zeby benzyniaki oszkiwaly ...
No co TY, przespałeś ostatnie pół roku?
Niby dlaczego mało który silnik bez modyfikacji może dostać legalizację
na nową normę, więc jest wycofywany z oferty?
Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki.
-
29. Data: 2018-09-08 11:03:03
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Bolko <s...@g...com>
> Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki.
Uściślijmy
Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.
-
30. Data: 2018-09-08 11:08:43
Temat: Re: Petla na szyjach oszustow powoli sie zaciska :-)
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 08-09-2018 o 11:03, Bolko pisze:
>
>> Proste - bo poprzednie testy pozwalały im fałszować wyniki..
>
> Uściślijmy
> Nie testy tylko ludzie którzy robili te testy.
> Testy (jako "ścieżki zdrowia") dla silników się nie zmieniły.
Następny który przespał pół roku?
WLTP - mówi Ci to coś?