  • 131. Data: 2016-06-29 14:27:47
    Temat: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Nie rozumiem, o co ci chodzi?
    > Że umyłem płytę? Umyłem, źle?

    Ależ skąd, bardzo dobrze! Metoda godna polecenia dla tych, którzy
    cenią sobie czyściutki dźwięk. Bo jak widać skuteczna.

    Jarek

    --
    Dobrze jak nie za dobrze
    A nawet dobrze jak nie za mądrze

  • 132. Data: 2016-06-29 14:35:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Prosty, ale jednak jest różnica:
    >https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85
    /ZXspectrum_mb.jpg
    >http://www.mainbyte.com/ts1000/drw_board.jpg

    Znikoma roznica - jak dodasz do obrazka memopaka, to bedzie widok
    podobny, a bez memopaka to ZX81 sie prawie nie nadaje do uzytku :-)

    A swoja droga - pomyslalby kto, ze rezystor jest podstawowym elementem
    w technice cyfrowej :-)

    J.

  • 133. Data: 2016-06-29 14:49:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    ZXspectrum_mb.jpg

    > Znikoma roznica - jak dodasz do obrazka memopaka, to bedzie widok
    > podobny, a bez memopaka to ZX81 sie prawie nie nadaje do uzytku :-)

    No nie, z memopakiem, to widok byłby znacznie gorszy. W memopaku były
    zdaje się pamięci poprzedniej generacji, zasilane trzema napięciami,
    więc przetwornica do tego. Tam dopiero było naćkane wszystkiego.

    > A swoja droga - pomyslalby kto, ze rezystor jest podstawowym elementem
    > w technice cyfrowej :-)

    Czymś trzeba podciągać.

    --
    Jarek

  • 134. Data: 2016-06-29 15:07:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:
> [...]

    >zdaje się pamięci poprzedniej generacji, zasilane trzema napięciami,
    >więc przetwornica do tego. Tam dopiero było naćkane wszystkiego.

    OIDP to w Spectrum tez wymagaly dwoch napiec - tam w rogu masz 7805, a
    ponizej cewka przetwornicy.
    OIDP awaria tej przetwornicy byla dosc popularna, a owocowala chyba
    spaleniem pamieci.

    >Czymś trzeba podciągać.

    No, w ZX81 i Spectrum to mialy ambitniejsza role, za multipleksery i
    kontrolery/bufory magistrali robily :-)

    A w zasadzie ... jak nie uzywasz technologii OC, to podciagac nie ma
    co.

    J.

  • 135. Data: 2016-06-29 15:13:20
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    pl...

    >A swoja droga - pomyslalby kto, ze rezystor jest podstawowym elementem w
    >technice cyfrowej :-)

    Podstawowym elementem jest tutaj otwór i ścieżka

  • 136. Data: 2016-06-29 17:05:54
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Ależ skąd, bardzo dobrze! Metoda godna polecenia dla tych, którzy
    > cenią sobie czyściutki dźwięk. Bo jak widać skuteczna.

    Oj, już przestań się czepiać... miałem po prostu to szczęście, że po umyciu płyty
    telewizor ożył. Przecież go nie stroiłem, nie regulowałem, więc już nie sugeruj, że
    moje mycie, poza "powrotem do świata żywych", miało na ten telewizor jakikolwiek inny
    wpływ. Przecież i tak to było na fajans, więc nie miałem nic do stracenia, czy umyję,
    czy nie.
    A jak telewizor ożył, to miałem to szczęście, że jakość obrazu i dźwięku była bardzo
    dobra, cała "fizjologia".
    Proszę, nie wmawiaj mi, że dźwięk i obraz są czyst(sz)e dzięki detergentowi, bo to
    jedzie fałszem na milę.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 137. Data: 2016-06-29 19:10:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-06-29 o 17:05, HF5BS pisze:

    > (...)
    > Proszę, nie wmawiaj mi, że dźwięk i obraz są czyst(sz)e dzięki detergentowi, bo to
    jedzie fałszem na milę.

    Oj, nie byłbym tego tak pewien.
    Wiesz dobrze zarówno Ty, jak i Jarek, jaka była budowa kineskopowych
    odbiorników TV. Niektóre konstrukcje były wrażliwe na kurz, zwłaszcza w
    środowisku wilgotnym. A wyładowania na WN mogły siać zarówno na tor
    fonii, jak i miały wpływ na tor wizji.

    Tak więc Panie i Panowie, szczotki w dłoń, szukać IXI i szorować
    kineskopy ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 138. Data: 2016-06-29 19:15:39
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 29 czerwca 2016 17:05:56 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
> [...]
    bardzo dobra, cała "fizjologia".
    > Proszę, nie wmawiaj mi, że dźwięk i obraz są czyst(sz)e dzięki detergentowi, bo to

    Dołączę do "kul story".
    Miałem płyte główną na chipsecie HX (taka do zwykłego pentium).
    Myszy mi ja obgryzły i zasikały.
    Przestała działać.
    Smutny byłem więc w akcie desperacji ją umyłem. Normalnie szczotką kosmetyczną i
    płynem do naczyń. W wannie zwykłej, pod bieżącą wodą wodociągową.
    Odłożyłem na kaloryfer na jakieś 2h, zamontowałem i ruszyła.
    Działała jeszcze sporo czasu. Nie umarła. Zestarzała się i kompa wymieniłem na super
    szybkiego durona 600.

    Ta płyta wogóle była pancerna. Przez jakiś czas zamiast podłączyć guzik reset do
    pinów resetu miałem go podpiety między masę i 5V.
    Resetowało się pięknie.
    Pokapowałem się jak sie okazało że dłuższe trzymanie resetu sprawia że śmierdzi
    spalenizną :)

    Ale już zapocone treo 180 nie dało się skutecznie umyć nawet izopropanolem...

  • 139. Data: 2016-06-29 19:39:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com miał płyte główną na chipsecie HX:

> [...]
    > do naczyń. W wannie zwykłej, pod bieżącą wodą wodociągową. Odłożyłem
    > na kaloryfer na jakieś 2h, zamontowałem i ruszyła.

    Znajomemu powódź zalała piwnicę. W piwnicy pracownia, a w niej pecet
    stojący na podłodze. Woda sięgała prawie do zasilacza. Twardy dysk
    i procesor znalazły się pod wodą. Po kilkudniowym suszeniu w pokojowej
    temperaturze komputer ruszył jak gdyby nigdy nic. Dało się skopiować
    dane. Potem chodził jeszcze kilka tygodni, zanim nie pojawiły się
    jakieś niestabilności w pracy.

    --
    Jarek

  • 140. Data: 2016-06-29 21:36:33
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

> [...]
    > środowisku wilgotnym. A wyładowania na WN mogły siać zarówno na tor fonii,

    Jeśli chodzi o to, że zanieczyszczenie układu może wpłynąć na jakość pracy
    urządzenia, to owszem, jak najbardziej - i nie o to mi chodzi.

    > Tak więc Panie i Panowie, szczotki w dłoń, szukać IXI i szorować kineskopy
    > ;)

    Nie szorować!!! I nie chodzi o możliwość kopnięcia prądem, tylko o tę
    grafitową warstewkę, która w niektórych kineskopach jest skrajnie delikatna
    i już potarcie palcem potrafi ją zedrzeć! Delikatnie szmateczką, uważając na
    grafit (niektóre są dobrze przytwierdzone, to takie wrażliwe na odkurzanie
    nie są), bo inaczej nie będzie gładzenia tętnień układu WN!
    Wyszorować pudło, wymyć delikatnie płytę, uważając, żeby nie uszkodzić
    wrażliwych elementów. Głośniki pędzelkiem, kineskop delikatnie mięciutką
    szmatką. On wytrzyma i szczotkę ryżową, ale grafit na nim już nie.