  • 121. Data: 2016-06-29 12:09:25
    Temat: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan Adam napisał:

    >Nie, to na AY-3-8910. Ja oczywiście tych numerków nie pamiętam, ale
    >gugle
    >je znają. Do Spectrusia się nie robiło, bo on tam już był. Ale do
    >innych

    W Amstradzie/Schneiderze byl.
    Bo w Spectrusiu to byl jeden bit.
    Chyba ze masz na mysli jakis pozniejszy wypust - Spectrum Plus 128K
    czy jakos tak.

    >uboższych multimedialnie (ZX-81, Odra 1305) można se było dorobić.

    Ubozszych medialnie, hm, kiedys mi chodzila po glowie symfonia na
    Riada.
    Drukarka wierszowa, 6 dyskow, czytnik kart ... bylo czym halasowac :-)

    ZX-81 ... no wiem czy ktos do tego cokolwiek dokladal - wszyscy szybko
    zapomnieli i kupili Spectrum :-)

    J.

  • 122. Data: 2016-06-29 12:26:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W Amstradzie/Schneiderze byl.
    > Bo w Spectrusiu to byl jeden bit.
    > Chyba ze masz na mysli jakis pozniejszy wypust
    > - Spectrum Plus 128K czy jakos tak.

    Możliwe. Słabo znam się na tego typu sprzętach.

    > Ubozszych medialnie, hm, kiedys mi chodzila po glowie symfonia na
    > Riada.
    > Drukarka wierszowa, 6 dyskow, czytnik kart ... bylo czym halasowac :-)

    Plany może miałem mniej ambitne, ale za to zrealizowane. Bolero Ravela
    na drukarce wierszowej Odry 1305.

    > ZX-81 ... no wiem czy ktos do tego cokolwiek dokladal - wszyscy szybko
    > zapomnieli i kupili Spectrum :-)

    Byli tacy, co robili z tego sterowniki do różnych różności. Zgrabna
    płytka, wygodne złącze krawędziowe z wyprowadzonymi sygnałami.

    --
    Jarek

  • 123. Data: 2016-06-29 13:14:08
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Niedługo ciężko będzie znaleźć TV do którego to się da podłączyć.

    Grabber się na giełdzie, czy Allegro kupi, i gitara.
    Czy ktoś może telewizor na fajans wystawi i jak złomiarze nie zdążą kinola rozwalić
    na cewki, to może nawet da się ożywić? Mam taki mały kolorowy telewizorek z fajansu,
    próbkowała mu przetwornica, wziąłem płytę główną (niesamowicie usyfiona) pod gorący
    prysznic, chyba nawet detergentem (nie mydłem, bo zeżre!)pojechałem... bo i tak,
    skoro próbkuje, to pewnie i tak już gówno warta... Wyczyściłem, wysuszyłem, złożyłem,
    próbkuje nadal. Ale, zostawiłem to na jakiś czas, chyba ze dwa dni, włączam... i
    jest! I do dziś chodzi. Mam satysfakcję, że dałem radę samodzielnie go przywrócić do
    życia, choć po co? :) Piękny obraz, czyściutki dźwięk, aż miło :)
    Będzie w sam raz na taką grę.
    BTW. Ma ktoś może fotki/filmiki z tego?

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 124. Data: 2016-06-29 13:17:13
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Nie, to na AY-3-8910. Ja oczywiście tych numerków nie pamiętam, ale gugle
    > je znają. Do Spectrusia się nie robiło, bo on tam już był. Ale do innych

    O którym Spektrumie myślisz?(były OIDP trzy) Bo w gumiaku nie było, ULA OIDP bzyczała
    i tam się dorabiało.
    Chyba jeszcze do Amstrada się robiło, nie wiem, czy był sens dorabiać to do Atari
    800XL, czy C64... I czy to robiono, jak nawet nie było sensu? Kto chętnemu zabroni?
    Skoro stację dysków Commodore żeniono z gumiakiem, to czemu nie?

  • 125. Data: 2016-06-29 13:33:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > dwa dni, włączam... i jest! I do dziś chodzi. Mam satysfakcję, że dałem
    > radę samodzielnie go przywrócić do życia, choć po co? :) Piękny obraz,

    Czyściutki, detergentem wymyty. Aż miło.

    Jarek

    --
    że luźnym zdążają tramwajem,
    wytworną konfekcją okryci

  • 126. Data: 2016-06-29 13:33:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > robiono, jak nawet nie było sensu? Kto chętnemu zabroni? Skoro stację
    > dysków Commodore żeniono z gumiakiem, to czemu nie?

    W ogóle nie myślałem, tak se napisałem. Ja w życiu miałem to Spectrum
    może ze dwa razy w rękach, jakimś lepszym zachował się w mojej pamięci.

    --
    Jarek

  • 127. Data: 2016-06-29 13:40:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    HF5BS pisze:

    >W ogóle nie myślałem, tak se napisałem. Ja w życiu miałem to Spectrum
    >może ze dwa razy w rękach, jakimś lepszym zachował się w mojej
    >pamięci.

    Spectrum, mimo ze znacznie lepszy niz ZX 81, to ciagle byl bardzo
    prosty komputer, gdzie cena stala na pierwszym miejscu.

    Ale ... wdzieczny byl, jak czlowiek przysiadl i te znikome mozliwosci
    wykorzystal, to z efektu byl zadowolony ...

    J.

  • 128. Data: 2016-06-29 13:51:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Spectrum, mimo ze znacznie lepszy niz ZX 81, to ciagle byl bardzo
    > prosty komputer, gdzie cena stala na pierwszym miejscu.

    Prosty, ale jednak jest różnica:

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/
    ZXspectrum_mb.jpg

    http://www.mainbyte.com/ts1000/drw_board.jpg

    --
    Jarek

  • 129. Data: 2016-06-29 13:51:40
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Plany może miałem mniej ambitne, ale za to zrealizowane. Bolero Ravela
    > na drukarce wierszowej Odry 1305.

    I inne...
    Eye of the tiger na drukarce igłowej, kapitalnie zrobione, z wyciszeniem na końcu
    https://www.youtube.com/watch?v=u8I6qt_Z0Cg

    Tiger Rag na wierszówce
    https://www.youtube.com/watch?v=jufHGUp3xQw

    Undertale na igłówkę i dwa flopy
    https://www.youtube.com/watch?v=cbaDzysWTJM

    StarWars na flopa
    https://www.youtube.com/watch?v=X4SCSGRVAQE

    Nawet to umie grać...
    https://www.youtube.com/watch?v=ZR454sxi27o
    Słuchać od ok. 1:25, reszta to przygotowania.

    Drukarka 3D? Włala
    https://www.youtube.com/watch?v=3ofoeu1ndgA
    https://www.youtube.com/watch?v=5PXJY-2cCi8

    Na koniec Bohemian Rapsody - multiinstrumentalistycznie i wielościeżkowo, tam gość
    tłumaczy, dlaczego nie wprost. Ale bardzo dobrze zrobione, Atarynka, skaner, duży
    flop, tam podaje, czego użył.
    https://www.youtube.com/watch?v=Ht96HJ01SE4

  • 130. Data: 2016-06-29 14:13:34
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Czyściutki, detergentem wymyty. Aż miło.

    Nie rozumiem, o co ci chodzi?
    Że umyłem płytę? Umyłem, źle?