  • Data: 2015-12-10 22:12:39
    Temat: Re: Perełka pewnego forum...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale w czym problem? Takie sytuacje się zdarzają. W wielu mieszkaniach
    > jest rozprowadzona instalacje bez PE.
    > Albo zielono-żółty pełni funkcję drugiej fazy, albo neutralnego.

    Exactly. Właśnie robię sobie tu i ówdzie mały remoncik, i mimo
    nawpierdzielania kabli od groma i ciutciut, i tak muszę wykorzystać w
    jednym miejscu żyłę PE jako dodatkowy przewód fazowy do oświetlenia.
    Nie będę teraz rył gipsu, żeby dokładać kabelek , skoro można się tak
    poratować.

    No wiem - hanba to jest i profanacja, ale zdarza się nierzadko, i zanim
    się radośnie złapie za PE palcamy, lepiej sprawdzić, czy tam coś nie
    płynie jednakowoż...