    From: j...@g...com
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentaksowiec kupił Canona i go troche szlag trafia :)
    Date: Thu, 28 May 2009 05:24:33 -0700 (PDT)

    On 28 Maj, 14:01, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:

    > [...]
    >
    > Gdyby było inaczej, ktoś inny by stwierdził. Co za szajs,
    > prześwietla/niedoświetla mi punkt na który ustawiam AF. Co mnie
    > obchodzi, że gdzieś w kadrze w tle jest coś ciemniejszego, skoro mnie
    > interesuje punkt na który ustawiona jest ostrość.
    >
    > A jeśli ktoś chce inaczej. Chce to znaczy, że wie co robi, to nie używa
    > trybu dla idiotów:)
    >
    > A.

    Chodzi mi jedynie o to, żeby aparat jednak mylił się jak najrzadziej w
    tym "inteligentnym" trybie (jak piszesz - dla idiotów). Tzn. jak
    największy obszar kadru miał zapisane jakieś informacje. Generalnie
    wiadomo, że RAW-a można przesuwać przy wołaniu, więc niech będzie z
    czego wyciągać informacje. Tu jednak wychodzi, że punkt na który jest
    ostrość - jest idealny, nie trzeba nic wyciągać, a w innych miejscach
    brak informacji. A rozpiętość tonalna być może pozwoliłaby
    zarejestrować tu nieco ciemniej (do wyciągnięcia) a tam nieprzepalone
    i byłbym szczęśliwy :) Nie zawsze jest czas robić próbę, sprawdzić
    histogram, albo ustawić manual, gdy warunki szybko się zmieniają - raz
    zoomuje np. ciasny kadr, raz szeroki itp. Po coś są aż 4 tryby - nie
    po to, żeby matrycowy zachowywał się prawie jak punktowy i zbierał
    zdecydowaną większość informacji z punktu ostrzenia nie uwzględniając
    tylnego światła i takich tam..

    Ale OK, obiecuję jeszcze raz przeczytać uważniej instrukcję :D

    kg