  • Data: 2010-05-02 03:30:25
    Temat: Re: Pendrive Transcend 8GB
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "BQB" 4bd3021e$...@n...home.net.pl

    > Ale to nie interfejs jest wolny, tylko kontroler pamięci. USB2.0 umożliwia prędkość
    400 Mbit o ile dobrze pamiętam. Więc "szybki"
    > USB 3.0 nic nie zmieni.

    Któryś FajerŁajer ;) ma 400 -- USB 2.0 ma 480 Mb/s, ale USB 2.0
    pomimo tej przewagi (480 nad 400) jest w efekcie wolniejszy.

    USB 3.0 jest już rzeczywistością (nie wiem, jak z SATA 6 Gb/s) więc
    kupowanie szybkich PenFlaszek na USB 2.0 może nie mieć już sensu.

    Od PenFlaszek są (IMO) lepsze karty pamięci, bo są przydatne w różnych
    miejscach -- telefonach czy w aparatach fotograficznych, a za 1 złotówkę
    można kupić czytnik do kart na USB umożliwiający komunikowanie się takiej
    karty na dużej szybkości (jak na USB 2.0 -- dużej) z komputerami tak, jak
    komunikuje się PenFlaszka. Tyle tylko, że PenFlaszki mają ciekawszy wgląd
    od kart pamięci (czy takiego czytnika) i są mechanicznie mocniejsze od
    kart pamięci.

    Zapewne niedługo już będą przejściówki z SATA na USB 3 -- wtedy dysk
    zewnętrzny będzie miał szybkość trudną do pokonania przez PenFlaszki.

    Może też rozwiną się PenFlaszki na energetyczne SATA.

    Ja bym chętnie zobaczył ,,ethernet do wszystkiego''. :)

    Dyski zewnętrzne i wewnętrzne, PenFlaszki, komputery,
    drukarki i skanery -- wszystko na ethernecie, na dodatek
    miedzianym lub tanim optycznym, szybkim co najmniej na 10 Gb/s
    i sięgającym co najmniej na 250 metrów w przypadku miedzi oraz
    znacznie dalej w przypadku tanich światłowodów... Do tego po
    miedzi zasilanie... Do ethernetu -- WiFi. Też szybkie, co
    najmniej na 1 Gb/s -- choćby za sprawa wielokanałowości
    jednoczesnej. :) Skoro na 802.11 g można puszczać 100 Mb/s,
    to na 10 takich kanałach można puszczać 1 Gb/s -- tak, wiem
    o tym, że na razie świat idzie w kierunku szeregowania, nie
    zaś równoległego przesyłania, ale chyba akurat WiFi lubi
    i równoległe transmisje...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'