  • 1. Data: 2015-08-06 14:06:58
    Temat: Pęknieta szyba czołowa - jak z ubezpieczniem w Liberty
    Od: "Sabir" <A...@w...pl>

    Mam w Liberty Ubezpieczenie wykupiony pakiet Oc, AC standard, mini
    asistance.
    Wczoraj jechałem i spod jakiegoś auta strzelił kamyk i ... pękła szyba
    czołowa.
    Najpierw było 5 cm ale po 2h jazdy pęknięcie ma już dobre 10 cm. No i
    oczywiście ślad po kamyku.

    Czy orientujecie się jak jest z taką szkodą i ubezpieczeniem AC w Liberty?
    Czy warto to zgłaszać i robić z ubezpiecznenia? Nowa szyba to min. 400 pln.
    Kiedyś gdzieś miałem ubezpieczenie, że szyb nie wliczano do szkód i nie było
    problemu ze zniżkami na ubezpieczenia.

  • 2. Data: 2015-08-06 15:53:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2015 14:06:58 +0200, Sabir napisał(a):
> [...]
    > Kiedyś gdzieś miałem ubezpieczenie, że szyb nie wliczano do szkód i nie było

    Czas przeczytac co sie kupilo, no i poznac cene nowej szyby.
    Bywa, ze sie nie oplaca szkody zglaszac nawet jak polisa obejmuje, bo
    utrata znizki/pakietu bedzie drozej kosztowala.
    Bywa, ze szyba kosztuje 2400 :-)

    P.S. Dawno szyby nie zmienialem, dawno kola nie zmienialem - szyby i
    opony mocniejsze, czy drogi czystsze ?

    J.

  • 3. Data: 2015-08-06 17:41:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.08.2015 o 14:06, Sabir pisze:
    > Mam w Liberty Ubezpieczenie wykupiony pakiet Oc, AC standard, mini
    jak droga - to zgłaszać. jak tania - to nie. Pozostanie Ci szkoda w AC,
    nawet jak była szybowa - też będzie szkoda. w przyszłym roku Liberty
    może Ci ją zaliczyć lub nie,(patrz-umowa) ale każdy inny ubezpieczyciel
    - zaliczy Ci szybkę tak samo jakbyś rozwalił auto ze swojej winy

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-08-06 17:59:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 17:41 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    > może Ci ją zaliczyć lub nie,(patrz-umowa) ale każdy inny ubezpieczyciel
    > - zaliczy Ci szybkę tak samo jakbyś rozwalił auto ze swojej winy

    Niektóre Towarzystwa mają coś co się nazywa "pakiet szyby", "auto szyby"
    itp.
    Za dodatkową opłatą (poniżej 100, raczej koło 50-70 zł) biorą na siebie
    szkodę w przypadku zbicia/uszkodzenia szyb w aucie.
    Mam to w Warcie i Allianz. W Warcie nie ma limitu na roczną ilość
    uszkodzonych szyb - jest limit kwotowy - około 3k. Każda naprawa/wymiana
    idzie z tej puli, bez zgłaszania z AC.
    W allianz jest większy limit - chyba 5k.

    TG

  • 5. Data: 2015-08-07 07:44:35
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Sabir" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pln. Kiedyś gdzieś miałem ubezpieczenie, że szyb nie wliczano do szkód i
    > nie było problemu ze zniżkami na ubezpieczenia.

    W liberty jest (a przynajmniej kiedyś było) ubezpieczenie szyb. O ile dobrze
    pamietam było wliczone w cenę jakiegoś assistance lub AC. Przejrzyj co
    obejmuje twoja polisa. Moim zdaniem trzeba zgłaszać, jak masz ubezpieczenie
    od takiego zdarzenia, w końcu za to płacisz.

  • 6. Data: 2015-08-07 08:15:52
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2015-08-06 o 14:06, Sabir pisze:
    > Mam w Liberty Ubezpieczenie wykupiony pakiet Oc, AC standard, mini
    > asistance.
    > Wczoraj jechałem i spod jakiegoś auta strzelił kamyk i ... pękła szyba
    > czołowa.
    [...]

    Ja już dwukrotnie wymieniałem szybę, (mój ubezpieczyciel na pewno mnie
    kocha :-P)
    W obu wypadkach szkoda za granica RP, raz Chorwacja a raz Litwa.
    W obu wypadkach z własnego AC i z żądaniem regresu od sprawcy.
    W obu wypadkach sprawa załatwiona pozytywnie, choć nie bez kłopotów.
    Usiłowanie wykręcenia się od zawartej umowy TU mają chyba w genach.

    Rejestrator trasy to fajna rzecz.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 7. Data: 2015-08-07 19:01:39
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-08-06 o 14:06, Sabir pisze:

    > Czy orientujecie się jak jest z taką szkodą i ubezpieczeniem AC w Liberty?

    Musisz przeczytać polisę, którą zawarłeś.
    Ew. zadzwonić do nich, jak jest zbyt zawile dla ciebie napisana.

    > Czy warto to zgłaszać i robić z ubezpiecznenia? Nowa szyba to min. 400
    > pln.

    To zależy - jaki koszt szyby i o ile ci zniżka zmaleje i na jak długo.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm