  • 701. Data: 2012-05-27 13:42:28
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 09:16:41 +0200, MadMan napisał(a):

    > Ciągle płacę - w podatkach różnego typu.

    Owszem nie. Nie płacisz za infrastrukturę, z której korzystasz wyłącznie
    jako rowerzysta. Jak zaczniesz płacić akcyzę od krętu, wtedy OK.

    --
    ___________ (R)

  • 702. Data: 2012-05-27 15:59:55
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 13:42:28 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Owszem nie. Nie płacisz za infrastrukturę, z której korzystasz wyłącznie
    > jako rowerzysta. Jak zaczniesz płacić akcyzę od krętu, wtedy OK.

    Płacę w innych podatkach. Akcyza paliwowa i VAT nie są podatkami
    celowymi.
    To tak jak ze składką emerytalną - płacę ją i idzie na coś zupełnie
    innego niż moja emerytura.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 703. Data: 2012-05-27 21:05:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 15:59:55 +0200, MadMan napisał(a):

    > Płacę w innych podatkach. Akcyza paliwowa i VAT nie są podatkami
    > celowymi.

    Owszem nie. W innych podatkach płacisz za to, co kazdemu człowiekowi sie
    przydaje - na przykład chodniki. Akcyza od paliw jest podatkiem celowym,
    chocbys nazywał go inaczej. jest płacona niemal wyłącznie wtedy, gdy
    poruszasz się po drodze i do tego 30% z wpływów jest przeznaczonych na
    drogi.
    A reszta - na darmozjadów, m. in. Ciebie.

    --
    ___________ (R)

  • 704. Data: 2012-05-27 21:49:25
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 21:05:33 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Akcyza od paliw jest podatkiem celowym,
    > chocbys nazywał go inaczej. jest płacona niemal wyłącznie wtedy, gdy
    > poruszasz się po drodze i do tego 30% z wpływów jest przeznaczonych na
    > drogi.

    A reszta na co jest pożytkowana? I proszę o źródło.
    BTW rozumiem że jeśli VAT ze sprzedaży rowerów i części/usług rowerowych
    będzie przeznaczany na drogi rowerowe to wszystko będzie OK?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 705. Data: 2012-05-27 23:29:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MadMan,

    Sunday, May 27, 2012, 3:59:55 PM, you wrote:

    > Płacę w innych podatkach. Akcyza paliwowa i VAT nie są podatkami
    > celowymi.

    Ale są podatkami wprost zależnymi od eksploatacji dróg.

    > To tak jak ze składką emerytalną - płacę ją i idzie na coś zupełnie
    > innego niż moja emerytura.

    Idzie na emeryturę Twoich rodziców i/lub dziadków a od wysokosci tych
    składek wprost będzie zależna Twoja emerytura. Składka rentowa
    idze na renty a chorobowa na zasiłki chorobowe. Poza tym - to są
    składki a nie podatki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 706. Data: 2012-05-27 23:47:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 21:49:25 +0200, MadMan napisał(a):

    > A reszta na co jest pożytkowana? I proszę o źródło.

    Reszta jest marnowana w budżecie państwa, źródło - ustawa o podatku
    akcyzowym.

    > BTW rozumiem że jeśli VAT ze sprzedaży rowerów i części/usług rowerowych
    > będzie przeznaczany na drogi rowerowe to wszystko będzie OK?

    Nie. VAT nie jest podatkiem celowym. Nie jest wyłacznie za rowery.
    Natomiast jesli wprowadzimy akcyze na rowery i 30% z niej pójdzie na
    ścieżki rowerowe, to prosze bardzo.

    --
    ___________ (R)

  • 707. Data: 2012-05-28 10:02:41
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 23:47:58 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Natomiast jesli wprowadzimy akcyze na rowery i 30% z niej pójdzie na
    > ścieżki rowerowe, to prosze bardzo.

    Może to być trudne, rower nie łapie się w żadną z kategorii podatku
    akcyzowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 708. Data: 2012-05-28 10:03:36
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 23:29:13 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Idzie na emeryturę Twoich rodziców i/lub dziadków a od wysokosci tych
    > składek wprost będzie zależna Twoja emerytura. Składka rentowa
    > idze na renty a chorobowa na zasiłki chorobowe.

    No właśnie, ja bym chciał nie płacić składki emerytalnej. I tak nie
    dostanę emerytury. Ale to OT.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 709. Data: 2012-05-28 10:22:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MadMan,

    Monday, May 28, 2012, 10:03:36 AM, you wrote:

    > No właśnie, ja bym chciał nie płacić składki emerytalnej. I tak nie
    > dostanę emerytury.

    Ale Twoi rodzice i/lub dziadkowie emeryturę pobierają?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 710. Data: 2012-05-28 10:34:30
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 28 May 2012 10:22:47 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale Twoi rodzice i/lub dziadkowie emeryturę pobierają?

    Dziadkowie tak, niemniej ja jestem z pokolenia które podobno "płaci
    składkę na własną emeryturę". Ja jej nie chcę, zatem chciałbym nie
    płacić składki, a jest to dosyć trudne i do tego niezbyt legalne.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138