  • 51. Data: 2012-05-18 07:56:14
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jacek" <j...@p...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > kolarz musi jechac z niewielka predkoscia zeby jasnie hrabia w mocnym
    > zlomie
    > nie musial zwalniac bo czasem juz nie ma czym
    > jak dla mnie mozesz sie zatrabic na smierc a ja i tak co tydzien smigne w
    > peletonie
    > tych co nie trabia jakos sie przepuszcza a takich jak ty blokuje

    PLONK

  • 52. Data: 2012-05-18 08:06:59
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Cavallino"

    > Ostatnio musiałem takiego debila edukować na moście Rocha w Poznaniu,
    > ścieżka jest chyba po obu stronach mostu (nowiutka

    Co nie oznacza jeszcze, że stoi tam znak zakazu ruchu rowerów :)

  • 53. Data: 2012-05-18 08:32:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.05.2012 21:42, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Zawsze mnie rozbawia argument o tym jakoby jadącego na rowerze nie było
    > stać na samochód :-)
    > Często jest to, przejaw jedynie ignorancji.

    Śmiem twierdzić, że raczej głęboko osadzonych kompleksów.

  • 54. Data: 2012-05-18 08:38:14
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-18 00:16, made myself wrote:

    > Jakby jakieś ile? 8-9% PKB pochodziło z podatków płaconych wyłącznie przez
    > rowerzystów, tak jak ma to miejsce w przypadku kierowców, to by pewnie szło
    > trochę sprawniej. Nie, nie chcę zaczynać kolejnej dyskusji z cyklu "niech
    > wszyscy zapłacą za coś, z czego tylko garstka będzie korzystać" ;)

    Słabo zrozumiałes sens mojej wypowiedzi. Nie chodzi o brak ścieżek tylko
    o zakazd poruszania się po chodnikach oraz nakaz poruszania się po
    "ścieżkach".
    A argumenty o 8-9% PKB to chyba tylko w Twojej głowie - większość moich
    znajomych to miłośnicy jazdy na rowerze, jednocześnie kierowcy, to chyba
    oczywiste.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 55. Data: 2012-05-18 08:47:49
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-17 23:01, Gotfryd Smolik news wrote:

    > No i cały flejm o to, że własnie tę zasadę złamali.
    > Za to własnie powinni dostać baty, za blokowanie "szerokoscia".

    Myślę, że to nie ulega wątpliwości? Ja sięgam nieco głębiej..

    > Nie wie, to pewne.
    > Ale przecież poszło o trójkę "my zablokujemy pas".
    > W sumie z czystej złosliwosci.

    To też przecież już to napisałem - typowi egoiście.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 56. Data: 2012-05-18 08:50:26
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-17 23:08, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A tu słusznie i zgoda.

    Oświetlenie oczywiście w nocy. A nie w dzień. Bo chyba jedynie ślepy nie
    widzi roweru w dzień.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 57. Data: 2012-05-18 08:50:37
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-18 00:13, made myself wrote:

    > Czyli jak pieszy się porusza w miejscu, w którym go nie powinno być, to jest be,
    > ale jak rowerzysta zamiast ścieżką jedzie po jezdni na której go nie powinno w
    > tym wypadku być, to jest wszystko ok, tak? Imię na K, cztery litery? ;)

    Naświetlę Ci przykład, bo chyba niebardzo rozumiesz:
    Wyobraź sobie, drogę którą jedziesz samochodem i maszerujących po niej
    całą szerokościa pieszych... i to nie pojedyncze sztuki, tylko stada.
    Wyobraź sobie drogę na którą bez żadnego ostrzeżenia zza każdych
    praktycznie krzaków może wtargnąć pieszy, wybiec dziecko nie widząć w
    tym nic zdrożnego - i nikt nie przejmuje się tym, że te krzaki
    zasłaniają całą widoczność.
    Super wspaniałe są też ścieżki rowerowe w okolicy przystanków
    autobusowych, w wypadku których ludzie prawie zawsze stoją na ścieżce
    blokując całkowicie przejazd.

    Ja akurat ścieżki rowerowe uważam za zbędne. Wystarczy odrobina
    zrozumienia i bez problemu można poruszać się zarówno po drodze jak i po
    chodniku.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 58. Data: 2012-05-18 08:53:22
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-17 23:54, to wrote:
    > begin kajus44

    > Co za kretyn wymyślił jednokierunkowe ścieżki rowerowe?

    Masz wątpliwości co do ich sensu w określonych przypadkach ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 59. Data: 2012-05-18 08:56:31
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-18 00:00, to wrote:
    > begin kajus44

    > Jakoś jeździłem po dwukierunkowych i problemu nie było.

    To może czas zrobić test: weź rower (o ile nie jesteś wielkim
    spaślakiem), i przejedź w 100% zgodnie z przepisami w punktu a do b w
    obrębie miasta. Taka typową trasę 10-15km. Wtedy będziesz wiedział -
    ponieważ najwyraźniej tej wiedzy Ci brakuje.

    > Nieźle tam musiał przyćpać...

    Bez komentarza.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 60. Data: 2012-05-18 08:57:20
    Od: "Master_Disaster" <m...@v...pl>

    > Kolarz, srolarz. Ulice i drogi powstały dla samochodów. Rower może z nich
    > korzystać tylko warunkowo. A konkretnie wtedy, gdy nie ma ścieżki, nie ma
    > pobocza, nie jest to droga tylko dla samochodów itp. Po autostradzie też
    > będziesz jechał rowerem, bo Ci tak wygodnie?

    Ototo. A jak kolarz srolarz (cudne, zapamiętam sobie) jeździ ulicą/szosą to
    powinien mieć psi obowiązek posiadania OC! I to takiego za conajmniej 1000
    zł. Bo to ten piździelec stwarza największe zagrożenie dla siebie i innych.

    > Właśnie takich zakompleksionych pedalarzy jak Ty miałem na myśli. Pchacie
    > się tam, gdzie Was nie powinno być i jeszcze macie do całego świata
    > pretensje. W dodatku co drugi bez oświetlenia albo z oświetleniem
    > połowicznym, tylko z tyłu.

    Oświetlenie to może w miastach mają, u mnie po okolicznych wiochach to
    zapomnij...