  • 502. Data: 2012-05-21 11:59:26
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > LOL !!!!
    > I nawet nie zapytasz o okoliczności, tylko od razu byś zabrał? ;-)

    zakładam, ze gdyby były jakies dziwne okolicznosci typu: zamknieta ulica i
    rajd na 1/4 mili to byśo tym wspomniał.

    ?

    > Wystarczy zamknąć przejścia dla pieszych, ogrodzić ulicę płotami i po
    > sprawie. ;-)

    ciesze się, ze nawet ciebie bawi ten argument :)

  • 501. Data: 2012-05-21 11:59:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > O której możesz dzisiaj być na Moście Teatralnym?

    Dopiero w przyszłym tygodniu.
    Ale za to we wtorek moge byc o której chcesz. Oczywiście w granicach
    rozsądku. Czyli nie o 6.00 :)
    Dokąd jedziemy?

  • 503. Data: 2012-05-21 11:59:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > No to jednak tak jak napisał JF, powinna być prędkość minimalna na
    > każdej drodze, żebyś i Ty nie mógł na katowicką wjeżdżać.

    wyciąłem po raz kolejny tendencyjnie cytat i przez to sam siebie
    skonfudowałem, na co odpowiadasz.
    Napisałem wyraźnie, ze nie mam problemu z jazda trasa katowicką 120km/h.
    Tylko na blondyne przy Toyocie uwazam.

    > Oczywiście.
    > Największa, choć nie jedyna.

    interesujace.
    mysle, ze aby toczyc dalsza dyskusje, musiałbys spisać jakis swój własny
    PoRD. Bo zaczynam mysleć, ze masz zmiar zmienic ograniczenia predkosci na
    predkosci minimalne. A wszystko co jedzie wolniej niz ograniczenie + 20 -
    spychałbys na pobocze jako nie nadajace sie do poruszania po trasie, gdzie
    ty akurat jedziesz.

    > Ty nie mówisz o bezpieczeństwie ruchu, tylko o wygodzie rowerzystów.
    > Niezależnie od tego co sobie sam wmawiasz.
    >
    > Bo nie ma takiego rozwiązania, żeby rowerzysta na jezdni miał być
    > bezpieczniejszy niż poza nią.

    znów patrzysz tylko w jedna strone.
    Wysyłasz rowerzystów tam gdzie sa piesi, czyli co prawda zmniejszasz ryzyko
    rowerzystów ale zwiekszasz dla pieszych.
    Pytanie - czy jezeli ruch jest wygodny, to nie jest dodatkowo
    bezpieczniejszy?

    > Przeceniasz swoją.
    > Jest to tak samo możliwe, jak wrzucanie ruchu rowerowego na jezdnie i
    > spowalnianie w związku z tym 99% innych pojazdów jadących jezdnią do
    > 20 km/h.
    > A IMO nawet bardziej możliwe, bo już dziś mało kto jedzie wiele
    > szybciej po zatłoczonym chodniku (po pustym nich sobie zaiwania dużo
    > szybciej).

    ok, jezeli sugerujesz, ze twoje postulaty sa bardziej realne do
    zrealizowani - czekam na rezultaty oczywiscie nie zyczac powodzenia.

  • 504. Data: 2012-05-21 11:59:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A jednak tyle (15 minut) zabiera przejazd z Estkowskiego na np. most
    > Teatralny.
    > Fakt - razem z wypięciem roweru, więc możesz odjąć z minutę.

    > Nie, to oznacza, że tą samą trasą co ja, Ty też jechałbyś 15 minut, może
    > jakiś kilkuminutowy bonus.

    ok, to jest zupelnie inna kwestia.
    Absolutnie nie twierdze, ze na jednej trasie srednia bedzie duzo
    wyzsza/nizsza niz na drugiej.
    W sumie tak samo jak w samochodzie. Jak bedzie srednia predkosci
    przejechania od ronda Rataje do Śródki w godzinach szczytu.
    Musielibyśmy wyviągnąć srednia ze sredniej :)

  • 505. Data: 2012-05-21 12:07:55
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-21 11:36, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jpcv53$qsd$...@i...gazeta.pl...

    > Zależy czy jest dostowany do ruchu rowerowego panującego w danym miejscu.
    > Jeśli rower jedzie raz na kwadrans, to logiczne, że musi poczekać,
    > przecież nie będziesz blokował samochodów co 1,5 minuty.

    Ale ja nie mam myśli samotnego przejazdu dla rowerów/przejścia - tutaj
    przycisk jest wskazany. Chodzi mi o normalne skrzyżownie i brak
    automatycznego zielonego na przejściu gdy samochody jadą równolegle -
    dla mnie to wkurzające. Dojadę chwile po zaświeceniu zielonego dla
    samochodów i musze jak kołek stać całe zielone dla samochodów, całe
    czerwone i dopiero na kolejnym zielonym moge jechać.

    > Howgh.
    > Albo nieumiejętne wykorzystanie pętli indukcyjnych - one nie powinny
    > sygnalizować, że pierwszy samochód wjechał, tylko w zależności od
    > potrzeb wydłużać cykl świateł dla najbardziej zakorkowanego kierunku.

    Zgadza się powinno być umieszczone w odpowiednio obliczonych odległościach.

    > Typowy przykład - korek tylko na lewoskręcie z jednego kierunku, ale
    > przy okazji blokujący kierunek na wprost.
    > Przecież aż się prosi, żeby puścić kilka razy więcej samochodów na tym
    > lewoskręcie, np. 3 minuty non stop, tak żeby skrzyżowanie się
    > rozładowało, nikogo z przeciwka nie zbawi jak poczeka RAZ o minutę
    > dłużej niż zazwyczaj, za to potem sam przejedzie na jednej zmianie
    > świateł zamiast na trzech.

    Wyślij postulat do zarządcy - może nie wywalą do kosza.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 506. Data: 2012-05-21 12:35:42
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 21.05.2012 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Możesz długo wymieniać, ale to i tak niczego nie zmieni. To nie
    > rozsądek, a widzimisię, które każdy może mieć inne.

    Jak sądzisz, skąd się biorą przepisy? Czy myślisz że jest to akt zbiorowej
    iluminacji ustawodawcy? Czy jednak bardziej jakaś suma partykularnych
    interesów i układów, oraz głupoty i braku rozumienia konsekwencji własnych
    czynów, chwilowo pogodzonych w głosowaniu?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 507. Data: 2012-05-21 12:39:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-21 12:35, kakmar pisze:

    > Jak sądzisz, skąd się biorą przepisy?
    (...)

    Zdaje się, że nie zrozumiałeś tego co napisałem, a pytanie
    kierujesz pod niewłaściwym adresem.

  • 508. Data: 2012-05-21 12:59:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Naprawdę uważacie, że wbicie słupa między chodnik a ddr byłoby lepsze?
    > Czy wydanie dziesiątek tysięcy zł na solidny słup wiszący NAD nimi?
    > A to wszystko tylko po to, żeby kilku niedowartościowanych pedalarzy
    > (bo rowerzyści zrozumieją obecne oznakowanie wystarczająco dobrze)
    > lepiej się poczuło?

    nie, powinien byc znak ciagu pieszo rowerowego po prawej stronie ciagu
    pieszo rowerowego. Tak IMO byłoby najrozsadniej.
    Ale w szczegółowe przepisy nigdy sie nie zagłebiałem, weic niech wypowiedza
    sie specjalisci.

  • 510. Data: 2012-05-21 12:59:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    > czy rowerów w zupełnie innym momencie i pewnie też dłużej.
    > Po prostu to przerasta naszych drogowców.

    ano niestety.
    Ale jest na to sposób. Co prawda uciazliwy i efekty bedzie dawał powoli.

    Mianowicie - trzeba być upierdliwym.

    616614402

    To jest numer do ZDM do wydziału zajmującego sięswiatłami.
    Dzwoncie, kiedy widzicie zle ustawione swiatła.
    Możemy sie nawet umowic, zeby dzwonic codziennie po kilkanascie/dziesiat
    osób i zgłaszac jakies jedno konkretne zle oprogramowane miejsce.

  • 509. Data: 2012-05-21 12:59:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > Pomijając już różne głupoty, które tutaj napisano to jednak te 30km/h
    > na dłuższym odcinku niewiele osób osiąga, podobnie jak niewielki jest
    > odsetek tych, którzy jadą jeszcze szybciej. Średnia będzie zależała od
    > trasy, ale zgadzam się z Tobą, że będzie ona mocno powyżej 8 km/h
    > i to raczej tak ze 2 razy :)
    > No, ale flejm fajny, pedały, idioci, idealni kierowcy (w tym tacy,
    > których nic nie zaskoczy), idealni rowerzyści, idealne ścieżki
    > i oczywiście pełna harmonia i współpraca na drogach ;)

    a zza winkla odezwał się GŁOS ROZSĄDKU... ;-)