  • 31. Data: 2019-04-28 16:59:44
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Gdy ta rodzina
    >
    > http://bielskiedrogi.pl/11852_foto_katastrofa_w_ruch
    u_ladowym_na_s52_
    > w_bielskubialej.html?
    >
    > jechała mały autem a nie Mitsubishi Outlander-em to by ich pewnie
    > już
    > nie było.

    Jaki jest twój postulat? Zakazac małych samochodów i wszyscy do aut
    wielkosci minimum ducato?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 32. Data: 2019-04-28 18:50:56
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-04-28 09:06, Mateusz Viste wrote:
    [...]
    > przemieszczania się). Ale to żaden spisek, po prostu ludzie się
    > bogaci zrobili i odczuwają sztuczną potrzebę jeżdżenia luksusowym
    > czołgiem.
    Ja tam nie odczuwam. Uważam, że małe jest piękne - vide Polo GTI, Fiesta
    ST, i tym podobne z mocą 180-200 KM. Co prawda mają one poważną wadę
    konstrukcyjną w postaci napędu jedynie na przód, ale idzie jakoś
    przeżyć. :-)

  • 33. Data: 2019-04-28 19:59:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-04-28 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    u_ladowym_na_s52_

    > Jaki jest twój postulat? Zakazac małych samochodów i wszyscy do aut
    > wielkosci minimum ducato?

    Nie, ale to trochę tłumaczy dlaczego ludzie szukają dużych aut.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 34. Data: 2019-04-29 07:40:48
    Od: p...@g...com

    --Nie, ale to trochę tłumaczy dlaczego ludzie szukają dużych aut.

    polski rynek aut nowych jest zaburzony przez kaleczne rozwiazania prawne i nie
    ekstrapolowalbym tego na UE

    https://www.automobilwoche.de/article/20160202/NACHR
    ICHTEN/160209989/europas-meistverkaufte-automodelle-
    -kleinwagen-bleiben-gefragt

    ale nawet w UE klient nie dostaje tego co potrzebuje tylko to na czym koncerny dobrze
    zarobia, male - tanie - proste auta ? na tym sie dobrze nie zarabia wiec marketing
    pompuje lemingi ze na dojazdy do pracy (<10 km) potrzeba 2 tonowego SUV-a i leming to
    wciaga ... falszowanie wynikow spalania, falszowanie wynikow emisji NOx i CO2 lista
    zarzutow jest dluga ale czego nie zrobimy w imie zyskow motokoncernow ?

  • 35. Data: 2019-04-29 08:50:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2019 22:40:48 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
    > --Nie, ale to trochę tłumaczy dlaczego ludzie szukają dużych aut.
    >
    > polski rynek aut nowych jest zaburzony przez kaleczne rozwiazania prawne i nie
    ekstrapolowalbym tego na UE

    nowych owszem, ale w uzywanych ... dostajemy to co UE, tylko 10 lat
    pozniej :-)

> [...]
    > wiec marketing pompuje lemingi ze na dojazdy do pracy (<10 km)
    > potrzeba 2 tonowego SUV-a i leming to wciaga ...

    No ale czemu leming sobie nie kupi malego taniego ?

    - te male tez robia, ktos to kupuje,

    - male, proste ... no jak proste, skoro maja miec Euro6 i ESP, wiec
    nie tak znow tanie. To duzy moglby byc tani, tzn relatywnie tani,
    blacha jest tania.

    - te pseudo suv naprawde 2t waza ? Jak robione na plycie czegos
    sredniego, np astry, to chyba nie powinny ?

    - a moze jednak klient docenia, ze SUV mu sie przyda w terenie, chocby
    to mialo byc pare razy w roku ? Tylko czemu z napedem na 1 os :-)

    - jak patrze na niektore krawezniki ... suv dobra rzecz :-)

    > falszowanie wynikow spalania,

    Jestes pewien ? Moze po prostu tak wychodzi zgodnie z programem, a to
    nie ich wina, ze taki program :-)

    Ale te maluchy tez pewnie falszuja :-)

    > falszowanie wynikow emisji NOx i CO2 lista
    > zarzutow jest dluga ale czego nie zrobimy w imie zyskow
    > motokoncernow ?

    A myslisz ze lepiej zamknac fabryki i poczekac ...
    -az unia zrozumie, ze tak oszczednych sie nie da,
    -czy az klient zrozumie, ze czas sie przesiasc do malucha z 50KM
    silnika, bo Unia na wiecej nie pozwoli ? :-)

    J.

  • 36. Data: 2019-04-29 09:05:58
    Od: p...@g...com

    --No ale czemu leming sobie nie kupi malego taniego ?

    juz pisalem, Tata Nano 4k USD, Twingo 2 razy tyle a mowimy o miejskim popychadle

    --A myslisz ze lepiej zamknac fabryki i poczekac ... -az unia zrozumie, ze tak
    oszczednych sie nie da

    alez da sie tylko zamiast 200 KM bedzie ponizej 100 KM

    --czy az klient zrozumie, ze czas sie przesiasc do malucha z 50KM silnika, bo Unia na
    wiecej nie pozwoli ? :-)

    alez pozwoli, wprowadzi strefy zakazu wjazdu dla smierdzieli i skonczy sie fikcja
    czystego diesla 3.0 TDI :-)

  • 37. Data: 2019-04-29 10:24:14
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-27 08:19, Peter wrote:
    > małe samochody się nie sprzedają w PL, peugot 108 zupełnie nie oferowany
    > w PL, renault twingo wycofany z oferty, fiaty 500,UP,citi zalegają na
    > placach

    Twizy ;-)

    > znajomy kupił seata atece za 150tys a drugi znajomy na to podczas
    > oglądania powiedział "fajny ale mały "
    >
    > niedługo sprzedaż tirów pobije rekordy..
    >
    > polska to taki kraj że mamy drogi jak w stanach 6 pasmowe a każdy ma 5
    > dzieci więc potrzebuje dużych pakownych samochodów

    Pieroły. Na całym świecie ludzie kupują samochody uniwersalne bo są ...
    uniwersalne. Jakiś mały procent ludzi stać na posiadanie wielu
    samochodów dedykowanych szczególnym charakterom. I właśnie w Polsce
    coraz większy będzie udział takich samochodów bo nas dopiero zaczyna być
    na to stać, także mentalnie.

  • 38. Data: 2019-04-29 19:47:24
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-27 10:26, ddddddddddddd wrote:

    > Podsumowując: różnice niewielkie, więc inne kryteria wyboru mają
    > priorytet. Dla mnie rzecz jest prosta: raz czy dwa razy w roku chcę
    > pojechać w trasę 1000 czy 2000km, to nie kupię elektryka. Raz czy dwa
    > razy w roku chcę zrobić dłuższą trasę z bagażami, to nie kupię VW UP
    > tylko golfa czy passata, bo w codziennym użytkowaniu nie będzie gorszy,
    > a w dłuższą trasę dużo wygodniejszy.

    Nie wierzę byś dla dwu przejazdów rocznie trzymał duży samochód. To
    nawet elektryka nie z tego powodu nie chcesz bo jakoś byś zajechał.

  • 39. Data: 2019-04-29 21:14:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.04.2019 o 18:47, kk pisze:

    > Nie wierzę byś dla dwu przejazdów rocznie trzymał duży samochód.

    Ale w co tu wierzyć? na nowe mnie nie stać, używane małe i duże są w
    podobnej cenie. Baa, nawet miałem (i gdyby nie priorytety dalej bym
    miał) busa przerobionego na kampera, po to właśnie, żeby 2x do roku
    gdzieś pojechać...
    w zasadzie na co dzień wystarczyłby mały hot-hatch, ale wtedy na dłuższy
    wyjazd musiałbym wypożyczyć auto albo męczyć się w małym. po 1000km
    można wysiąść wypoczętym lub totalnie zajechanym, zależy czym się jedzie.

    > nawet elektryka nie z tego powodu nie chcesz bo jakoś byś zajechał.

    jakbym był fanatykiem elektryków to bym kupił i jakoś bym zajechał. Jako
    nie fanatyk nawkurwiałbym się przy tym co nie miara. A ten trzeci raz w
    roku gdy akurat chciałbym pojechać dalej i bym nie mógł... wtedy pewnie
    bym zmienił auto na jakieś normalne, które można w kilka minut obudzić
    na następne kilkaset km :)

    Lukasz

  • 40. Data: 2019-04-29 21:22:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-04-29 o 09:05, p...@g...com pisze:
    > --No ale czemu leming sobie nie kupi malego taniego ?
    >
    > juz pisalem, Tata Nano 4k USD,
    Chyba żarty sobie stroisz, toż to gorsza trumienka od tico, nawet po
    mieście strach tym jezdzić.

    >Twingo 2 razy tyle a mowimy o miejskim popychadle
    Też niewiele lepsze.

    --
    Pozdr
    Janusz