  • 1. Data: 2013-02-01 23:23:58
    Temat: PeCet zdycha -- co w zamian?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Jak widać wyraźnie, komputer Gatesa (słynne gówno standardu
    IBM PC z DOSem, WinDOSem i Windows) zdycha. W jego miejsce
    mamy tablety i smartfony z Androidem oraz temu podobne. Czy
    zatem jest stosowna grupa poświęcona ARMowym tabletom?

    Szukam tabletu:

    -- odbiornik GPS (jakiś solidny, jak w nowych
    komórkach, nie zaś gówniany, jak w Garminach)
    -- czujnik położenia/przyśpieszenia
    -- LTE (czyli chyba 4G)
    -- dualSIM (także do rozmów, nie tylko do danych)
    -- WiFi a/g/n (włącznie z APkiem WiFi)
    -- BT 3
    -- HDMI
    -- ekran pojemnościowy o przekątnej 10" (może być nieco
    więcej) o dużej (minimum 1024 na 800) rozdzielczości
    -- Gorilla Glass (lub coś podobnego)
    -- brak sprzętowej kalwiatury
    -- duży akumulator (taki na 10 godzin pracy w pełnym obciążeniu)
    -- ładowany bezprzewodowo
    -- 16 GB ,,dysku'' (lub więcej)
    -- 1 GB RAMu (lub więcej)
    -- ARM czterordzeniowy, 1.5 GHz (lub lepiej)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2013-02-01 23:33:33
    Temat: Re: PeCet zdycha -- co w zamian?
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > nie zaś gówniany, jak w Garminach)

    ze co?

  • 3. Data: 2013-02-01 23:58:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-01 23:33, Użytkownik h.w.d.p. napisał:

    > ze co?

    Nie zna różnicy między gps i agps, tyle że to i tak NTG.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-02-02 00:43:07
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in message
> [...]
    > -- 16 GB ,,dysku'' (lub więcej)
    > -- 1 GB RAMu (lub więcej)
    > -- ARM czterordzeniowy, 1.5 GHz (lub lepiej)

    punkt dual sim dyskwalifikuje 99.9% urzadzen, polaczony z punktem gorilla glass
    daje ci 0 tabletow spelniajacych twoje wymagania

  • 5. Data: 2013-02-02 10:39:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" kehhbd$l3q$...@n...news.atman.pl

    > Nie zna różnicy między gps i agps, tyle że to i tak NTG.

    Różnica jest prosta, ale czy to znaczy, że Garminy
    nie korzystają z dobrodziejstwa AGPS? Zaraz okaże
    się, że Garminy w ogóle nie maja łączności z netem...
    Parodia czysta. :) Po co komu takie coś? Net wkrótce
    będzie niemal wszędzie, i niemal za free.

    Mnie o to chodzi, że komórki mają najnowsze odbiorniki
    GPS, dzięki czemu widzą nie tylko w budynkach czy w lasach,
    ale ponoć nawet w stalowych tunelach -- nie wiem, jak to robią. :)

    Moja komórka widzi satelity mając nad sobą kilka pięter bloku z betonu.
    I nie o to chodzi, że widzi na parapecie okna --- widzi także na środku
    mieszkania. Ponoć Garminy potrafią gubić się w lesie. A moja komórka
    rzadko traci łączność nawet będąc w wysokim (ponad 20 metrów) i gęstym
    lesie oraz w samochodzie zarazem.

    Najnowsze komórki wiedzą, gdzie są nawet w stalowych halach
    sklepowych -- oczywiście tam już nie widzą bezpośrednio satelit,
    ale czy dzisiaj jakikolwiek odbiornik GPS korzysta tylko z tego
    co nadają same satelity? Dziś to już prehistoria. Dziś są już
    naziemne wspomagacze niemal wszędzie. Oczywiście Garminy też
    korzystają z naziemnych wspomagaczy.

    No i wreszcie GLONASS -- czy Garminy mają oba systemy naraz?
    Zanim obejrzymy się, komórki będą miały kilka systemów naraz...
    I będą jakoś uśredniały swoją pozycję. :)

    -=-

    Chcesz czy nie -- komórka potrafi dziś dać dokładność rzędu... 1 mm. :)
    Trudno zgadnąć w jakim celu taka dokładność, ale tak jest. Z takim
    namierzaniem trafisz kluczem do dziurki w zamku drzwiowym...

    Komórki szybko idą do śmietnika -- stąd to szalone tempo rozwoju.
    Dzięki komórkom najtańsza nawigacja kosztuje dziś kilkadziesiąt złotych...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2013-02-02 10:53:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" kehjtq$t56$...@d...me

    > punkt dual sim dyskwalifikuje 99.9% urzadzen, polaczony z punktem gorilla glass
    > daje ci 0 tabletow spelniajacych twoje wymagania

    Jak teraz szukać w Googlach (czy w czymkolwiek) po MIDach?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2013-02-02 13:14:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > "m4rkiz" kehjtq$t56$...@d...me
    > Jak teraz szukać w Googlach (czy w czymkolwiek) po MIDach?...

    faktycznie cos kiepsko dziala, pl.misc.telefonia.gsm, watek 'tablet' z 27
    stycznia

  • 8. Data: 2013-02-02 13:56:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" keivtt$152$...@d...me

    > faktycznie cos kiepsko dziala, pl.misc.telefonia.gsm, watek 'tablet' z 27 stycznia

    Dzięki. Post znalazłem, ale doprowadził mnie do tej strony:

    http://www.alibaba.com/showroom/dual-sim-tablet.html

    a tam raczej niczego ciekawego nie widzę.

    Teraz pójdę do wątku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2013-02-02 14:22:54
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >glass
    >daje ci 0 tabletow spelniajacych twoje wymagania

    Nie wspominając o bezprzewodowym ładowaniu :)

  • 10. Data: 2013-02-02 14:24:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-02 10:39, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> [...]
    > Parodia czysta. :) Po co komu takie coś? Net wkrótce
    > będzie niemal wszędzie, i niemal za free.

    A po co GPS ma mieć połączenie z netem.

    > Chcesz czy nie -- komórka potrafi dziś dać dokładność rzędu... 1 mm. :)
    > Trudno zgadnąć w jakim celu taka dokładność, ale tak jest. Z takim
    > namierzaniem trafisz kluczem do dziurki w zamku drzwiowym...

    Nie potrafi a ty brednie piszesz. Najbardziej precyzyjne współrzędne
    uzyskane przy AGPS to 20 metrów w warunkach dużego nasycenia
    BTSami. Zwykły GPS ma tolerancję kilku metrów a sprzęty specjalistyczne
    (geodezyjne) kilkunastu centymetrów ale nie podaje tego w czasie
    rzeczywistym tylko trzeba poczekać na wynik.

    > Komórki szybko idą do śmietnika -- stąd to szalone tempo rozwoju.
    > Dzięki komórkom najtańsza nawigacja kosztuje dziś kilkadziesiąt złotych...

    To może spróbujesz na forum o komórkach.