  • Data: 2013-02-03 12:24:28
    Temat: Re: PeCet zdycha -- co w zamian?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-02-02 17:40, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > Ale nie wie, gdzie są te satelity i AGPS mu
    > pomaga w łapaniu fiksa. (przyspiesza łapanie)

    Przyspiesza łapanie czego ?
    Bo tak na prawdę to AGPS po prostu podaje mu szybciej jego
    pozycję ale przybliżoną, na dane z GPS trzeba poczekać.

    > To nie ja pisze brednie, ale Ty. :)

    Piszesz, piszesz.

    > A ja piszę 'mają' czy 'dają'? Nawet WiFi dają doskonałą
    > orientację -- wystarczy użyć mapki Googlastej, aby zobaczyć
    > swoje położenie mimo braku odbiornika GPS. Położenie HotSpotów
    > WiFi jest zapisane w stosownej bazie i na podstawie tego, co
    > widzi karta sieciowa komputera, można określić położenie
    > tejże karty bardzo dokładnie.

    Przepraszam a co ma wspólnego WiFi z AGPS ?

    > W Googlastej mapie taka kropeczka nad ludzikiem.
    > Klikasz i masz swoje położenie -- o ile używasz
    > karty sieciowej WiFi i dookoła siebie masz pracujące
    > HotSpoty WiFi.

    Z jaką dokładnością ?

    > Gdy już będziesz miał swój smartfon (bo teraz najwyraźniej
    > nie masz żadnego) zobaczysz, że określenie położenia na
    > podstawie BTSów jest słabe/niedokładne, zwłaszcza na
    > podstawie 3G. Smartfony są tanie, można by powiedzieć,
    > że są za free, bo dzięki nim można sporo zaoszczędzić
    > na rachunkach za prąd czy gaz... Koszt smartfonu
    > szybko zwraca się. :)

    W pierwszym mailu napisałem że AGPS ma najmniej dokładne
    pozycjonowanie. Nie doczytałeś ?

    > W czasie rzeczywistym, czyli w czasie
    > zadanym -- na przykład w czasie tysiąca lat.

    Nie.

    > Co najmniej od roku.

    > Poszukaj w necie. Kiedyś (niemal rok temu) o tym gdzieś pisałem. :)

    Chcę poszukać, podaj nazwę. :-)