  • 1. Data: 2009-07-16 12:57:06
    Temat: Pavilion dv3660 - BIOS i XX
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Czy znajdzie sie jakaszyczliwa duszyczka,, i poradzi jak w tym notebooku
    wylaczyc AHCI?:)
    Do niedawna w HP nie bylo z tym problemu, mialo to rozne, czasem dziwaczne
    nazwy ale zawsze sie dawalo zrobic. W tym modelu BIOS jest na tyle
    zmodyfikowany... ze tkaiej opcji nie ma - a moze jak w Gigabyte, jest
    "tajemna" opcja zaawansowanego biosu?:)
    Bez tego niestety nie idzie zainstalowac XP. Tzn, jak rozumiem, zostaje mi
    jeszcze nLite i wgranie sterownikow SATA AHCI do instalki, tak? Czy jeszcze
    inna opcja?

    --
    Mark

  • 2. Data: 2009-07-16 13:22:20
    Temat: Re: Pavilion dv3660 - BIOS i XX
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Uzytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Bez tego niestety nie idzie zainstalowac XP. Tzn, jak rozumiem, zostaje mi
    > jeszcze nLite i wgranie sterownikow SATA AHCI do instalki, tak? Czy

    oczywiscie - Vista albo Win 7 (zanim zaczniesz walczyc z XP sprawdz czy do
    wszystkiego znajdziesz sterowniki)

  • 3. Data: 2009-07-16 13:32:00
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 15:22:20 +0200, Kot Prezydenta napisał(a):

    > oczywiscie - Vista albo Win 7 (zanim zaczniesz walczyc z XP sprawdz czy do
    > wszystkiego znajdziesz sterowniki)

    Wiesz, jakby to ode mnei zalezalo to bym nie ruszal stamtad tej Visty:)
    Niestety, "musi" byc XP.

    --
    Mark

  • 4. Data: 2009-07-20 17:11:54
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.07.2009 15:32, Mark pisze:
    > Wiesz, jakby to ode mnei zalezalo to bym nie ruszal stamtad tej Visty:)
    > Niestety, "musi" byc XP.

    1) Dlaczego musi?

    2) To trzeba było kupić inny komputer. Od lat powtarzam, że
    notebooki to systemy "zamknięte" i raczej należy zakładać,
    że jak kupuje się notebooka np. z Vistą, to trzeba tej
    Visty używać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-07-21 08:20:15
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 19:11:54 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > 1) Dlaczego musi?

    Bo taki jest "prikaz" gory. W calej firmie ma byc jeden system i koniec.

    > 2) To trzeba było kupić inny komputer. Od lat powtarzam, że
    > notebooki to systemy "zamknięte" i raczej należy zakładać,
    > że jak kupuje się notebooka np. z Vistą, to trzeba tej
    > Visty używać.

    Mnie to mowisz?:) Problem w tym ze ktos sobie upatrzyl wlasnie ten konkretny
    model. Absolutnie nie precyzyjac ze ma byc z XP.. dopiero potem sie okazalo.
    A ze to ktos wlasnie z "gory", to sam rozumiesz - zero dyskusji. ma byc
    kupione i juz. W 100% sie zgadzam z tym co napisales.. tyle ze to teraz i
    tak nie ma znaczenia.
    Uzylem nLite. System poszedl, teraz mam gigantyczna zagwozdke ze
    sterownikami bo HP udostepnie tylko dla Visty i *nie* zamierza wspierac XP.
    A dla zainteresowanych - tam jest BIOS H2O Inside, zamiast Award lub Ami.
    Silnie zmodyfikowany.. i faktycznie mozna co najwyzej zmienic date,
    kolejnosc napedow czy zalozyc haslo. No, wlaczyc jeszcze technologie
    wirtualizacji.. i tyle.
    Wprawdzie jestem niemal pewien ze mozna jakos wlaczyc menu zaawansowane..
    konsultant HP nie zaprzeczal temu,jedynie twierdzil iz polityka HP zabrania
    mu podawac takich informacji.

    --
    Mark

  • 6. Data: 2009-07-22 19:58:30
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 10:20, Mark pisze:
    > Bo taki jest "prikaz" gory. W calej firmie ma byc jeden system i koniec.

    No to na etapie zakupu trzeba było wybrać sprzęt dostarczany
    z wybranym systemem operacyjnym.

    Pomijam już fakt, że wybór systemu operacyjnego mniej bez-
    piecznego i wychodzącego już z obsługi technicznej powoli
    jest... co najmniej dyskusyjny.

    > kupione i juz. W 100% sie zgadzam z tym co napisales.. tyle ze to teraz i
    > tak nie ma znaczenia.

    No ale w takim razie powinna wystarczyć informacja "z dołu":
    zakupiony sprzęt nie obsługuje Windows XP, decydent się po-
    mylił i naraził firmę na straty.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-07-23 10:37:48
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 21:58:30 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > No ale w takim razie powinna wystarczyć informacja "z dołu":
    > zakupiony sprzęt nie obsługuje Windows XP, decydent się po-
    > mylił i naraził firmę na straty.

    Decydent jest wiceprezesem, wiec nikt mu nic nie zrobi.
    Pavillion juz dziala z Xp, tyle ze to.. taki mocno wykastrowany Pavillion.
    Sterowniki ruszyly, ale niektore oprogramowanie - typu HP MediaSmart,
    Digital Persona - juz nie, i nie ma sily go zmusic do pracy z XP. Az zal go
    uzywac do XP
    Gorzej bedzie jak sie cos sypnie, i przyjedzie ktos z HP - gwarancja
    toooooooooooooooooo 3 lata na miejscu - i stwierdzi ze jak XP to on sie nie
    tknie. I bedzie jajo.. ale to juz nie moje zmartwienie.

    --
    Mark

  • 8. Data: 2009-07-25 19:32:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.07.2009 12:37, Mark pisze:
    > Decydent jest wiceprezesem, wiec nikt mu nic nie zrobi.

    Ale niech przynajmniej wie, że wtopił i jego cudownego XP
    może się nie dać używać.

    > Gorzej bedzie jak sie cos sypnie, i przyjedzie ktos z HP - gwarancja
    > toooooooooooooooooo 3 lata na miejscu - i stwierdzi ze jak XP to on sie nie
    > tknie. I bedzie jajo.. ale to juz nie moje zmartwienie.

    W ogóle to powinno być zmartwienie osoby, która dokonywała
    wyboru ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-07-27 07:56:54
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2009 21:32:29 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Ale niech przynajmniej wie, że wtopił i jego cudownego XP
    > może się nie dać używać.

    Myśle że bardzo szybko się przekona - bo braknie muparu aplikacji
    dedykowanych dla tego paviliona.. a nie dzialajacych pod XP. I nie
    zadzialaja, bo to aplikacje HP, a HP ich pod XP nie zrobi, na zasadzie "nie,
    bo nie".
    I tego fikusnego pilocika multimedialnego tez za chiny nie da sie uzyc.

    > W ogóle to powinno być zmartwienie osoby, która dokonywała
    > wyboru ;)

    No coz, teoria teoria, a zycie swoje.
    W przypadku PC-tow dla pracownikow to osoby sie na tym znajace dobieraja
    sprzet - zreszta, to PC wiec nie ma takich problemow - ale tez jest
    asekuracja bo kazdy nowy PC od dawna kupowany jest z Vista x64 i instalowany
    XP na zasadzie downgrade - niestety, ale jest tam Autocad i Lotus w wersjach
    ktore pod Vista nie dzialaja.. a upgrade tych programow dla kilkudziesieciu
    stanowisk to ogromne koszty.
    No ale w przypadku zarzadu, oczywiscie nikt o zdanie specjalisty nie spytal,
    bo po co? Wszak szef wie lepiej.

    --
    Mark

  • 10. Data: 2009-07-27 16:06:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.07.2009 09:56, Mark pisze:
    > XP na zasadzie downgrade - niestety, ale jest tam Autocad i Lotus w wersjach
    > ktore pod Vista nie dzialaja.. a upgrade tych programow dla kilkudziesieciu

    Lotus Notes? Czy co?

    A co do AutoCADa -- jaka wersja? Bo od 2000 wszystkie chyba
    działają pod Vistą bez problemów, a pewnie i R14 da się uru-
    chomić (ale nie próbowałem).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |