eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPatrz w lusterka, mercedesy są wszędzieRe: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Date: Mon, 16 Sep 2013 12:47:48 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 50
    Message-ID: <l16nkf$64l$1@news.task.gda.pl>
    References: <l11uig$v4l$3@mx1.internetia.pl>
    <52347cc4$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <l11vao$2om$2@mx1.internetia.pl> <l11v39$di2$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <5234bbea$0$1467$65785112@news.neostrada.pl>
    <r...@4...net>
    <148bs7c7bduds$.ens817dbq05g$.dlg@40tude.net>
    <5235d035$0$1451$65785112@news.neostrada.pl>
    <1nptnu6zhzegd$.yh63ukfdiwyz.dlg@40tude.net>
    <l15b2h$gml$1@news.task.gda.pl> <l16aro$51m$6@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: pee166.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1379328463 6293 46.171.108.166 (16 Sep 2013 10:47:43 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Sep 2013 10:47:43 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504811
    [ ukryj nagłówki ]

    Liwiusz wrote:
    >>
    >>
    >> warto jednak zajżeć na jakiś kalkulatorek drogi hamowania zanim sie
    >> zacznie trenować rajdy w mieście...
    >>
    >> 50 km/h 18m
    >>
    >> 70 km/h 34m
    >>
    >> 130km/h 120m
    >>
    >> 180km/h 227m
    >>
    >>
    >> niestety ale droga hamowania rośnie w kwadracie prędkości, podobnie
    >> energia zderzenia.
    >>
    >> czyli jadąc 70km/h jest szansa że nawet gdy coś nam wyskoczy to
    >> zdążymy wychamować do predkosci która nikogo nie zabije
    >>
    >> przy 130 właściwie już takiej szansy nie mamy,
    >
    >
    > Ciekawa argumentacja. Taka a posteriori.
    >
    > Gdyby tam było "40", to byś pisał:
    >
    > "czyli jadąc 40km/h jest szansa że nawet gdy coś nam wyskoczy to
    > zdążymy wychamować do predkosci która nikogo nie zabije
    > przy 70 właściwie już takiej szansy nie mamy"

    No i masz w sumie rację... realnie ta tabelka mówi nam z jaką prędkością
    powinniśmy jechać dla danej widoczności na drodze w idealnych warunkach, gdy
    pogoda sie psuje prędkość należy znacznie zmniejszyć.

    Zawsze trzeba mieć z tyłu czaszki pytanie "a co jak coś wyskoczy na jezdnie"

    W sumie to rozsądni kierowcy tak włąsnei jadą, dlatego jak jadą przez wieś
    prostą droga z idealną widocznością to jadą nie 50 tylko koło 100 ale jak
    zbliżają sie do zakrętu albo wzniesienia to noga na hamulec bo czort wie co
    będzie za zakrętem czy za górką.

    Podobnie jak jedziesz autostradą to dajesz nawet i 150 czy 180 i w sumie nic
    sie nie stanie ale jak zaczenie padać deszcz albo pojawi się mgła to nogę
    trzeba ściągnąć z gazu... bo może sie okazać że jak już zauważymy przeszkodę
    to i tak nie zdążymy wyhamować. IMHO ten aspekt technologii i fizyki
    prowadzenia pojazdu powinien być jednym z najważniejszych elementów
    szkolenia kierowców. FIZYKA....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: