    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Date: Sun, 15 Sep 2013 23:17:32 +0200
    <1...@4...net>
    <4...@p...pl.invalid>
    <pcx2otvv8cx8$.5gy7br9caz8c$.dlg@40tude.net>
    <l154ij$3ab$1@mx1.internetia.pl>
    <gz0y8ak0wjsp$.j295sxysgqi1.dlg@40tude.net>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Skąd przekonanie, że winny kolizji musi ponieść jakiekolwiek straty, lub
    > że
    > straty będą proporcjonalne do strat poszkodowanych?

    Ja mówię o sytuacji w której sam sobie szkodę wyrządziłeś. Masz
    ubezpieczenie, które zabezpiecza naprawę szkód, których "nie jesteś w stanie
    uciągnąć" np swoje zdrowie. Co za różnica kto jest sprawcą ?! Jeśli dzisiaj
    jest inaczej to właśnie dlatego, że jest to OC a nie twój system
    zabezpieczenia.

    > Chodzi o to że normalna sytuacja jest taka że jak komuś wyrządzisz szkodę,
    > to musisz mu za to zapłacić.
    > No chyba że wyrządzisz ją pojazdem mechanicznym - wtedy nie musisz płacić
    > nic, bo ustawa tak mówi.

    Pierniczysz. Wiadomo, że jest dokładnie odwrotnie, że właśnie musisz płacić
    a że jesteś ubezpieczony to twoje zobowiązanie przejmuje ubezpieczyciel.
    Tobie chodzi wyłącznie o to, że składasz się na likwidację czyjejś szkody,
    którą mógłby sam zlikwidować. Tylko tak nie jest bo byle szkoda jest
    pięciocyfrowa. Mogą Ci dom albo ziemię zlicytować. To logiczniej, że właśnie
    to jest w ubezpieczeniu. Wszystko co ma sens to przypisanie szkody sprawcy a
    nie pojazdowi by nie dotykało to właściciela.